Welke school


#1

zitten jullie kinderen?

En hoeveel blijven er ong. zitten?

Bij mijn oudste zijn er vorig jaar 7 blijven zitten en 1 is naar het speciaal onderwijs gegaan. Nu zijn er in groep 3 al 3 terug geplaats naar groep 2. En er zijn in die groep best wel veel kinderen met problemen. Dus is verwacht eerlijk gezegd weer redelijk veel zittenblijvers.

Ik vraag me af of dat bij jullie ook zo is? Is dit echt veel of valt het mee?


#2

mijn kids zitten op een protestants christelijke school

en nee bij ons valt dat wel mee moet ik zeggen…

ze worden continu getest,en bij kaitlyn zijn er 2 blijven zitten bij dylan 1

hier doen ze ook als je na 4 oktober jarig bent niet naar groep 3,om te voor komen dat ze later het moeilijk krijgen en blijven zitten…wel worden ze getest of ze het aan kunnen maar dan de kinderen die tot eind december jarig zijn,maar dat moet weer van de inspectie…het was allemaal op het randje het kan maar we verwachten dan toch een probleeem en dan doen ze het niet.

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#3

En hier laten ze ze in groep 1 dus nooit zitten. Groep 2 nog weleens.

Ze hadden er eentje eerder doorgeschoven, maar die was zelfs van januari. Die hebben ze dus nu weer terug gezet naar groep 2.

Ze hebben bij ons nu alles voor 1 januari automatisch in groep 2 geplaatst of ze het nu kunnen of niet. Er zit nu bij mijn jongste een jongetje in de klas die nauwelijks kan praten. Hij is dus in oktober 5 geworden. Dat kind gaat nu uit pure frustratie andere kinderen pijn doen. Hij grijpt ze echt naar de keel.

Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje ver gaan zo.

Eerder bij mij heb ik ooit 1 keer meegemaakt dat er een kind werd terug gezet dat meisje had in eerste instantie ook een klas overgeslagen. Verder bleef er nooit eentje zitten en naar het speciaal onderwijs ging er ook nooit eentje.

En bij mijn man zat er ooit eentje die wel naar het speciaal onderwijs ging, maar daar zag je ook daadwerkelijk wat aan.

Bij jullie is het dan wel wat minder maar dat zijn er nog 3 uit 2 klassen en dan de rest uit de andere klassen nog.

Bij ons is het wel heel extreem vind ik. Mijn jongste moet volgend jaar ook naar groep 3. Ik heb nu al knikkende knieën. Ik weet dat ze het moet kunnen, maar ja, dat denken wel meer ouders, maar die kinderen hebben nu toch echt problemen in groep 3.

Vandaar dat ik er dus naar vraag. Kan ik misschien voor die tijd nog overstappen.


#4

hooguit zijn er dit jaar 6 blijven zitten over 3 groepen van 1/2 en dan 3 tot 8 en dat is elk jaar wel zo nooit hooge cijfers met zitten blijvers

groep 1 doen ze hier ook blijven zitten,kaitlyn en dylan allebei van dec hebben 1 1/2 jaar groep 1 gedaan en dan groep 2 pas

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#5

Ik heb een 10 min. gesprek aangevraagd voor 9 januari.

Ik wil gewoon het fijne weten over het rapport. Mijn dochter moest zonodig groep 3 overdoen, haalt nu alleen maar tienen voor rekenen. En is een week of 3 geleden helemaal uitgebreid getest met lezen. Heeft Avi 5 net op snelheid niet gehaald. En voor de DMT (drieminutentest) hebben ze kaarten C1 en C2 bij haar afgenomen. Dat zijn de kaarten voor eind groep 3. Voor kaart C1 had ze 70 goed gelezen woorden in een minuut en voor kaart C2 58 woorden.

Ik heb dit opgezocht op internet bij veilig leren lezen en deze score’s zijn ZEER GOED.

Ik voel me nu een beetje belazerd. Ik vraag me af of dit extra jaar wel nodig was geweest.

6 zittenblijvers verdeelt over de hele school vind ik nog wel meevallen.

Gewijzigd door - brentje op 20 Dec 2006 10:21:10


#6

daar blijven ze bij ons niet op zitten,daar krijgen ze dan extra begeleiding voor
om dan de behaalde woorden te halen om verder te mogen met de volgende avi

wijs dat je een gesprek heb aan gevraagd hoor,en je niet laten kennen
desnoods ga je eens informeren naar andere scholen in de buurt hoe dat zit bij hun

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn