Welke schoenen met 15 maanden

Ik zit met een dilemma.
Mn mannetje is 15 maanden en loopt sinds een week.
Nu heeft hij stoere stappers voor in de kinderwagen (om gewoon mooi te zijn) en schoentjes met zachte zooltjes maar die kan hij buiten natuurlijk niet aan.

Ik wil een paar goede schoenen waar hij buiten op kan lopen (thuis geen schoenen heb gelezen dat dat beter is)
Maar in de schoenenzaak ben ik bijna flauw gevallen van de prijzen.
We hebben nu eenmaal het budget niet voor zulke prijzen.
Maar ik wil hem wel goede schoenen aangeven.

Heeft iemand tips hoe ik dit aan kan pakken of een goedkoper alternatief?

Ik heb al zitten googlen maar kom er niet uit

Niet bezuinigen op kinderschoenen! Dan kom je jezelf over tig jaar tegen bij de orthopeed en die aangemeten schoenen zijn vele malen duurder.

Goede kinderschoenen die goed bij de voetjes van je kinderen passen, zijn nou eenmaal stevig aan de prijs.

Groetekes, Sje

Zeker niet op bezuinigen. Maar bij Scapino verkopen ze dr. Visser, betaalbaar. En bij Van Haren Elefanten, misschien past dat wel in jullie budget?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

En bij de Schoenenreus hebben ze Topolino’s, ook erg goed en betaalbaar!

ja kinderschoentjes zijn duur, en dat geld zou je eigenlijk wel moeten hebben. Ik snap je hoor wij hebbne zelf ook weinig geld maar dan eet ik liever wat minder lekkers door de weeks dan dat rico geen goede schoen heeft.
rico’s eerste loopschoentjes koste 38 euro nog wat. ik vind dat niks te duur voor een goede degelijke kinderschoen.
ga NOOIT goedkope rommel kopen voor die ukkies want hun voetjes groeien nog en die hebben stevigheid nodig.
ook niet aan 2ehandse schoenen beginnen want de schoen “groeit naar de voetjes” en dan is de kans heel groot dat haar voetjes scheef gaan groeien.
die eerste loopschoenen hebben geen stoffen zool, gewoon wel van een soort rubber of wat dat ook is, maar ze zijn wel beweegzaam. een harde zool moet je pas mee beginnen als ze wat langer kunnen lopen.

Hallo Allemaal,

Begrijp me niet verkeerd ik zal bart nooit geen slechte schoenen aantrekken maar 80 euro voor een paar schoenen vind ik te gek.

Ik probeer om op een wat minder dure manier mijn kindje te geven wat hij nodig heeft. En hij zal daar niets in tekort komen (hoop ik)

Ik heb in ieder geval wat winkeltips gehad dus trekken we erop uit

80 eur heb ik ook nog nooit betaald voor Tim zijn schoentjes. Idd ga ik ook niet bezuinigen op schoentjes, maar dat vind ik echt te gek. Tim heeft vaak schoentjes van Geox en die zijn niet heel duur, maar wel erg goed. Zijn 1e loopschoentjes waren dus ook van Geox en die kosten iets van 40 eur.

Groetjes,
Sandra

Bij ons in de buurt zit een merken-outlet. Dit is ideaal! Zijn eerste schoenen waren iets van 15 euro terwijl de nieuwprijs 69,95 was. Het was uit de collectie van een paar jaar daarvoor, maar dat is er echt niet aan af te zien Van de zomer heeft hij op Brakkies gelopen voor ook 15 euro. Voor de oorspronkelijke prijs van 79.95 zou ik ze nooit gekocht hebben

Ennuh, hoge prijs zegt niets over de kwaliteit van de schoenen en of ze wel/niet goed zijn Wat belangrijk is is dat de zool soepel is en je die van teen tot hiel kan buigen. Die Elefanten bij Van Haren zijn echt goed en daar hebben ze prima starterschoentjes. Helaas had de onze een te hoge wreef voor deze schoenen…

mini me , je hebt ook wel eens van die aanbiedingen dat je 2 paar kan halen, dan krijg je het 2e paar voor een euro, weet nie waar je woont maar bij ons in den bosch ist bij picolino,
vorige week zag ik nog schoentjes van 54 euro, vind 80 euro ook wel overdreven …

Baby geboren

80.00 euro vind ik ook te duur hoor ze zijn er immers zo uitgegroeid
ik had altijd voor 40 a 50 euro dokter vissers schoenen
daar liepen ze altijd goed op

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Ik heb bij o’Moda laarsjes gekocht voor Senne van 60 euro…

Wel veel ja, maar Scapino heb je hier niet en ik wil zeker weten dat de
voetbedjes goed zijn en het leer en de zooltjes niet te stug.

Groetjes van Sascha en Senne

@Freubeltje waar is hier ? misschien is dat wel bij ons ook in de buurt.
Naar zo een soort winkel ben ik op zoek.
Anders zullen het wsl wel elephanten schoentjes worden ofzo.

Zo een 35 a 40 euro zullen we wel kwijt zijn maar dat is ook ok.

Ik weet niet of ik reclame mag maken? Ik bedoel nl. Bovendaert Outlet in Veenendaal. Vlakbij Ziengs. Maar ja, als Van Haren en Scapino genoemd worden, mag ik deze ook vast wel noemen???

Ik had voor mijn zoontje van Naturino en bunny of trackstyle schoentjes.
Die waren toen 50/60 euro.

Maar Mika had toen hij 12 maanden was en 1 maand liep al maatje 24/25.
Daar betaalde je toen al meer voor.

Nu is hij net 3 en heeft schoenmaat 31,pffff daar betaal je dus wel tussen de 90 a 100 euro voor.
Maar hij heeft dan ook grote voeten die breed zijn en hoge wreef.
Dus kom vaak op Bunnies en trackstyle uit.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

kijk hier eens
http://www.goedkope-merkschoenen.com

J emoet er wel op letten dat het een soepel schoentje is dus ook het zooltje.
Als hij dan een maand of 4 á 5 goed loopt ga je over op een schoentje met een hielkapje en een dikker zooltje die nog wel goed de voet afwikkeld.
Lastig hoor om een goed schoentje te vonden die ook betaalbaar voor je zijn.

Groetjes

Persoonlijk zou ik nooit schoentjes via internet kopen. Ik vind het belangrijk dat Rens z’n schoentjes aangepast worden door iemand die er verstand van heeft. Voor Rens ben ik altijd zo’n 70 euro kwijt voor schoenen, en dat past eigenlijk ook niet echt in ons budget. Maar Rens kan niet lopen op dr vissers of topolino’s oid. Veel te stug, en past niet ivm hoge wreef. Kan jou kindje er wel op lopen prima dan maar ik hoor toch van veel mensen dat hun kinderen het ook niet kunnen.
Ik probeer het geld voor nieuwe schoenen op andere manieren uit te sparen. Rens heeft bv ook veel kleding via mp en ik let goed op de aanbiedingen als hij iets nodig heeft. Maar op schoenen bespaar ik niet. Ik moet ook zeggen dat ik de service bij een goede schoenenzaak ook veel beter vind. Ze letten op lengte en breedte maten en ze smeren je niet zomaar te kleine schoenen aan. Is mij bij de scapino wel overkomen dat ze me schoenen aan wilde smeren die en een maat te klein waren en niet mooi sloten en waaraan je gewoon kon zien dat hij er niet goed op loopt.
Dus ik bespaar op vanalles maar niet op zijn schoenen. Ik heb ze altijd van track-style dat is het enige merk wat hem echt goed past. Ze zijn wel prijzig maar ze blijven wel heel mooi.

groetjes Ramona

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik ben ook opzoek naar schoentjes voor onze zoon (bijna 1 jaar) en begint te staan dus ik heb erg veel aan jullie tips!

Iemand vertelde mij laatst dat het ook niet altijd goed is om hele dure stevige schoenen te kopen omdat de voetjes van de kleintjes dan ook lui kunnen worden. Als ze iets zwakkere schoenen hebben dan moeten ze hier meer voor doen. Ik weet niet zo goed wat ik met deze info aan moet. Als ik jullie reacties lees dan zeggen jullie precies het tegenovergestelde, waar ik het ook meer mee eens ben.

[img]http://lb1m.lilypie.com/gRaxp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />
Lilypie Pregnancy tickers

@Lencios Volgens mij is dit gewoon absolute onzin. Mijn ervaring is dat ze juist veel beter leren lopen op goede schoentjes.
Zo had bv Rens een paar nike’s die hij al gehad had van een vriendin van me voordat hij kon lopen. Daar kon hij echt niet goed op lopen ze waren veel te stug.
Dan leren ze niet goed om het voetje helemaal af te rollen met lopen.
Sowieso vind ik in vergelijking met Rens z’n schoentjes de meeste goedkopere kinderschoenen heel erg stug(vooral dr vissers) terwijl juist voor de eerste loopschoentjes soepelheid zo belangrijk is.

Ik baal er soms wel van dat Rens niet goed loppt op de wat goedkopere schoenen want ik kan nooit eens een leuk paar voor erbij vinden voor een leuke prijs. En ik ga echt geen 2 paar schoenen van 70 euro kopen,

[img]http://lbdm.lilypie.com/uGNVp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Pregnancy tickers” />

[img]http://lilypie.com/pic/2010/04/12/XaXw.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb2m.lilypie.com/9ODvp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

even een update
Ik heb zo een twee weken geleden hele fijne schoentjes gekocht bij van haren.
De elefanten zaten niet lekker bij hem maar ik heb nu bobbi shoes gekocht.
Soepele zool en een mooi stevig schoentje. Bart loopt er heerlijk op.
Het was even zoeken maar deze paste perfect. o,ja toevallig was hij afgeprijsd van €40,- naar €30,-
Ik had eerder die week zijn voetjes op laten meten bij 2 goede schoenen winkels. De jongedame bij van haren vond ik niet echt een graadmeter om de maat te laten bepalen.

Thanks voor alle tips!!