Welke rompers gebruiken in winter?

Als onze baby geboren word is het midden in de winter.
We zijn natuurlijk druk bezig met alles in orde maken.

Nu vraag ik me af welke rompers je dan moet gebruiken?

• lange mouwen/korte mouwen/geen mouwen…

We hebben genoeg shirts met lange mouwen en vesten dan lijkt mij lange mouwen eronder weer te veel? Dan heb je 3 lagen met lange mouwen.

Iemand tips voor een winterbaby?

Eliza is geboren in April, toen lag ze alleen in een rompertje zo warm was het.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Ik zou voor de rompers korte mouw gaan. Heb zelf voor Tim en Daan nog nooit rompers met lange mouwen gekocht. Vind ik veel te warm als je er ook nog een truitje overheen doet. Zowel Tim als Daan zijn niet in de winter geboren, maar dan nog denk ik dat het voor een pasgeboren ook prima is met korte mouwen. Je hebt tenslotte de verwarming ook gewoon aan staan, dus warm genoeg.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Hangt er beetje vanaf welke kleertjes je aandoet… Als het erg koud is lijkt me het wel lekker om romper lange mouw + truitje aan te doen…
Maar 3 lagen mouwen is wel weer een beetje overdreven
Hier voorjaar/zomerbabys, maar ik vond t ook nogal wat om mijn newborns meteen met blote armen te laten liggen… Kan het buiten wel warm zijn, maar ze komen wel vanuit een temp van 37graden ik deed dan vaak romper lange mouw en een shirtje erover.

Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt

Inderdaad ik zou ook voor korte mouw gaan.
Meestal heb je de kleine uk ook nog in een omslagdoek als het in de box ligt. En je hebt ook nog de kachel aan inderdaad.
En als het in de bak/wiegje ligt overdag ligt het weer onder een deken ze moeten natuurlijk ook niet liggen te zweten zou maar zeggen.
Lastig he, ik deed hier een lange mouw romper als het een blousje aanhad ofzo… dan is het net weer wat te fris in de winter…

Groetjes,

Maar net wat je ze aantrekt

Hier een februarikind, wel die had ik wel rompers met lange mouwen. Van die newborn shirten er over heen, en klaar! Toen ze meer laagjes ging dragen… Shirtje, bolerotje dat soort dingen, terug naar de rompers met korte mauw!

Groetjes Manderijn.

Bedankt voor de reacties!

Ga dan inderdaad alleen onder een shirtje lange mouw gebruiken en onder een hisrt en vest/wikkeldeken korte mouwen.

Verwarming staat inderdaad gewoon aan en kruiken.

Groetjes,

Shirley.

Hier altijd met lange mouw, voor beide.
1 van dec. en de ander van feb.
Ik heb ze altijd 1 laagje meer aan gedaan dan mezelf en ik heb zelf meestal in de winter 2 laagjes aan.

Als ze een dikker vestje ofzo aankregen deed ik ze wel met korte mouw aan, maar als ze naar bed gingen weer lange mouwen.

Ik heb ook lange mouwen gebruikt. en bij meerdere laagjes dan korte.

Bij beide kinderen gebruik(t)en we beide soorten rompertjes

Hier had ik verschillende soorten voor mijn Dec 2011 meisje.
Ik baal ervan dat ik geen rompers kan vinden in maat 98/104 want mijn meisje haar rompers in maat 86/92 worden al te klein.
En dan word ze over 1,5 maand pas 1 :s

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Dan probeer je het toch gewoon zonder romper?

Wij hebben zowel lange- als kortemouw rompers,
en kiezen afhankelijk van de rest van de kleren het een of het ander.

M.

Ik had rompers met lange mouwen voor de kinderen de eerste paar maanden. Dit droegen ze dan samen met een broekje. Dan hoefde ik ook niet nog eens een shirtje over het hoofd heen te doen, vonden ze niet zo prettig. Eventueel nog een vestje als het koud was.

Biebske, de stretchrompers van de hema rekken enorm mee. Mijn zoontje van een jaar is best flink, maar zou die rompers eventueel nog in maat 62/68 passen. De hebben ze overigens ook in maat 98/104, maar het lijkt me dat ze daarin zwemt. Mijn dochter heeft tot na haar tweede rompers gedragen, maar heeft die maat nooit bereikt.

Vorige week heb ik een aantal rompers gekocht, zowel lange mouw als korte mouw.
Sommige rompers met een leuk printje zodat er inderdaad alleen een broekje bij hoeft en eventueel een vestje.
Kan beter maar alles op vooraard hebben liggen. De kraamhulp zal ook vast wel helpen wat ze het beste aan kan hebben.

Bedankt voor de reacties!

Groetjes,

Shirley.