Wij hebben nu een auto met drie schoudergordels op de achterbank. Ons zoontje zit al van jongs af aan achter de bijrijders stoel, maar hij is helemaal weg van auto’s en wat er op de weg gebeurt. Hij kijkt het liefst met ons mee. Nu zou ik hem ook in de middelste schoudergordel kunnen zetten op de achterbank zodat hij kan zien wat er voor hem op de weg gebeurt, maar ik vraag me af of dit verstandig is i.v.m. ongevallen. Maar ja, dan denk ik ook weer: als je drie kinderen op de achterbank vervoert, zit er ook altijd eentje in het midden. Voor alle zekerheid, hij zit nog in stoeltje 1 - dus die tot 18 kg.
Dus…wat is wijsheid? Lekker laten zitten waar ie nu zit of toch dat favoriete plekje van hem gaan gebruiken?
Welke plek op de achterbank?
Volgens mij moet het niet uitmaken, maar je zou voor de zekerheid de anwb of veilig verkeer Nederland kunnen bellen.
Voordeel van die plek in het midden is dat hij veiliger zit als er ooit een andere auto de zijkant van de auto binnen komt rijden.
Groetekes, Sje
Ja, dat laatste hadden wij ook al over nagedacht. Want een zijwaartse dreun kan een aardig harde dreun worden.
VVN zal ik eens gaan mailen. Heb wel eerder mailcontact gehad met hen, dus dat zou goed moeten komen
Ik ben beniewd wat ze zeggen want ik heb altijd geleerd dat de plek achter de bijrijder het veiligste is. Stond ook in het boekje van maxi cosi volgens mij…
groetjes,
Wendy
@Bakmama
Dank je wel, dan kan ik vandaag onze grote stoere autofreak de mooiste plek geven in de auto! Wat zal hij blij zijn
Alleen zal mama wat verder in de auto moeten kruipen om hem vast te maken, maar dat heeft ze er wel voor over.