Welke pap maken?

Hallo,

Omdat onze dochter niet kan poepen van de rijstebloem wil ik graag andere pap gaan proberen.
Nu heb ik gister avondpapje en groeiontbijt gehaald en dit een keer geprobeert.

Nu begin ik te twijfelen.
Er staat niet op de verpakking dat het gluten vrij is. Het smaakt erg naar koffiekoeken en is erg zoet.

Welke alternatieven kan ik geven?
Ze is nog maar 5,5 maand (wel 2 weken overtijd) moet ik het wel gaan geven?

Ik zou ook graag even willen weten de hoeveelheden scheppen ( schepje die in de melkvoeding zit) ik moet bijvullen bij de melk.
Ze krijgt 's morgens altijd 180cc melk en s’avonds 210cc.
Bij die pyama en avondpapje hoeft alleen water maar dan wel 7-9 scheppen… dus erg duur volgens mij omdat het zomaar op is.

Graag even info!!! Alvast bedankt!

X Marja

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Smaakt dat groeiontbijt naar zoete koeken? Volgens mij is dat neutraal van smaak!

Ik zou Nutricia even bellen hoe glutenvrij Bambix is en wat als alternatief gegeven kan worden.

Mogelijk heeft Zonnatura glutenvrije papprodukten voor die kleintjes.

Of gewoon bij de andere ontbijtgranen (Brinta enzo) kijken of er iets glutenvrijs bij zit.

Groetekes, Sje

Hey Sje! Dus brinta is ook glutenvrij?

Ja jong, die pap smaakt naar koffiekoekjes… en die kleine van ons zit al net tegen de bovenste lijn aan qua dikte dus wil erg echt geen rolmops van maken met al die zoete dingen,
Weer geld weg gegooit… zal wel es even bellen want door al die pakken zie ik door de bomen het bos niet meer

Het heet trouwens pyama papje ontbijt met opvolgmelk van Nestle. Dus weet niet of we het over dezelfde hebben.

Ik schreef niet dat Brinta glutenvrij is. Gewoon even kijken bij de gewone ontbijtgranen (en toen gaf ik Brinta alleen maar als voorbeeld) wat er wel glutenvrij is.

Dat pyjamapapje heb ik sowieso altijd dure onzin gevonden. En zeker als het zo zoet is, zou ik het niet geven. Zoet kan nog lang genoeg. Zolang ze suiker niet missen, gewoon lekker zo laten.

Groetekes, Sje

Hoi Map,

Heb even voor je gekeken op de verpakkingen van bambix wat ik gebruik.
´s Ochtends krijgt mijn dochter altijd een fles opvolgmelk met Bambix fijne granen groei ontbijt.
Deze bevat wel gluten.
Voor ´s avonds gebruik ik altijd Bambix Avondpapje biscuit, die moet je zelf met water aanmaken, je hebt ook die kant en klare pakjes, maar die zijn erg duur in verhouding tot het pak wat je zelf maakt.
Deze bevat ook gluten. Alles vanf 6 maand zit gluten geloof ik.
Deze is volgens mij niet zoet, althans dat vindt ik. Wel vindt ik de kant enklare pakjes wel zoet smaken, maar mijn zus heeft die van Nestle (pyamapapje) en die is wel veel zoeter.
Waarom wil je je kindje nog geen producten geven waar gluten inzit?

Liefs Jet

Je hebt ook Biobim babyplus. Is pap voor kindjes vanaf 5 maanden en is glutenvrij. Google er maar eens op. Het is gemaakt van zilvervliesrijstmeel en boekwijtmeel. Het is biologisch, suikervrij enzo.

Ik weet niet waar ze het bij jou in de buurt verkopen, maar het is misschien een alternatief. Echt goedkoop is het niet, zo rond de 2 1/2 euro per pak. Maar het is wel zonder toegevoegde ‘troep’ en zilvervliesrijstmeel stopt als het goed is niet aangezien het vezels bevat.

http://www.nutriciavoorjou.nl/onze-producten/Paginas/Bambix-Rijstebloem-naturel.aspx

rijstebloem van Nutricia werkt ook goed. Voor mijn kindje in ieder geval. Maxime had vaak honger en daarnaast ook nog eens kma, dus een glutenvrij papje wat goed vult kwam goed van pas

Gewijzigd door - kimmavd op 24 Aug 2012 16:13:35

Gewijzigd door - kimmavd op 24 Aug 2012 16:22:44