Welke pap in een papfles?

Stomme vraag misschien, maar…welke pap doen jullie 's ochtends in een papfles? Wij gebruiken nu nog rijstebloem voor Max, maar hij mag nu wel over naar echte pap van Bambix. Ik heb die melkpap gekocht, met appel en met perzik. Volgens mij gaf ik die aan Eva altijd met een lepel, maar soms is het wel fijn als we Max gewoon een papflesje kunnen geven, zeker in de ochtendspits op maandag en woensdag. Ik geef hem het liefst 's ochtends pap, als goede basis voor de dag. Maar is die pap wel geschikt voor in een fles? En hoe doe je dat dan?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zou de pap gewoon proberen te geven in de fles. Als de pap te dik wordt gewoon wat minder pap bij de melk.
Ikzelf heb nooit een smaakjesvariant gegeven, wel de gewone Bambix zeg maar.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Hoi hoi,

Hier ook (nog steeds) s ochtend papfles maar dan met een paar scheppen müslie in de melk voor Joaquins leeftijd geschikt.
Je kunt de pap maken met opvolgmelk en dan bijvoorbeeld met hetzelfde maatschepje 3 à 4 schepjes pap (bijvoorbeeld Bambix mijn eerste pap vanaf 6 mnd)toevoegen inderdaad even kijken hoe dik de pap dan word anders doe je een schepje minder of wat water meer. Let wel op dat je een 3 standen speen gebruikt of de pap in een tuitbeker geeft want met een gewoon gaatje in de speen komt de pap er niet doorheen. Ik zou ook gaan voor een gewone pap van Bambix in plaats van met een zoete smaak (zoals appel of perzik etc.) omdat dat natuurlijk een heerlijke verwennerij is maar het misschien wel eens zou kunnen dat Max zijn gewone opvolgmelk niet meer gaat lusten of straks de overstap naar gewone melk lastig word. Maar dat is natuurlijk geheel aan jouw!

Succes, en groetjes!

Maar ik zie voor zijn leeftijd geen andere Bambix-papjes? Die gewone zijn pas vanaf 8 maanden en dan krijg je voor 12 maanden (granenpap). Voor 6 maanden zie ik alleen die papjes met opvolgmelk er al in? Van Bambix? Of ben ik nou gek??

We gaan het proberen met de speen, ik gebruik de 1-2-3 en dat gaat wel goed met rijstebloem!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Uhm… of je gek bent weet ik niet, maar er bestaan wel andere

Heb het even voor je opgezocht:
http://www.nutriciakindervoeding.nl/Bambix/Producten/Product.aspx?product=Fijne granen Groei ontbijt

Volgens mij is dit er gewoon 1 die je bij de opvolgmelk doet, zonder extra smaakje, en vanaf 6 maanden.

Liefs, Anne

Ja, lalala die heb ik voor Joaquin ook gebruikt, vanaf 6 maanden. Die kun je dus ook gewoon als extratjebij de opvolgmelk doen.

Toen Tim 6 maanden was deden we ook Bambix bij zijn fles als ontbijt. Gewoon zonder smaakje te koop in de supermarkt en was niet kant en klaar. Dus kon gewoon een paar schepjes bij de opvolgmelk doen. Dit hebben we 1 maand gedaan en vanaf 7 maanden hebben we hem geen papfles meer gegeven. Maar van een bordje met lepel gegeven. Dus ja met werkdagen even iets eerder je bed uit

Groetjes,
Sandra