Welke melk het eerste laten vervallen?

Mijn dochtertje van 6 maanden zit nog op 5x melk
7.30 uur borst
10 uur fruit
12 uur fles 200ml
15 uur borst
16.30 groente
18.30 uur borst
22 uur borst
Welke moet ik nu eerst laten vervallen 15 of 22 uur??
Ze begint net met groente en fruit (en broodkorstjes) en dit gaat goed.
Ik ben zo bang dat ze 's ochtends eerder wakker wordt of midden in de nacht komt als ik haar om 22 uur niet meer geef.
Heeft iemand tips?
Bedankt, gr Estelle

ik had als eerste de fles van 22.00 eraf gehaald. Maar ging gelijk goed dit was trouwens al met 4 maanden.
de laatste papfles krijgt ze nu om 20.00 en slaap door tot 7.00-7.30
Gewoon proberen zou ik zeggen en de fles van 18.30 later geven zou ik doen.

succes

Groetjes Gytha

Een kindje van die leeftijd is er inderdaad aan toe om de late voeding te laten vervallen.

Je kunt evt. de voeding van 18.30 proberen wat te rekken. Ze krijgt tenslotte om 16.30 ook al een groentenhap. Dus voeding van 18.30 verschuiven naar uur of nog meer later, moet kunnen.

Dan is het gat naar de ochtendvoeding van de volgende dag niet zo groot.

Groetekes, Sje

Die laatste voeding hebben wij (met Jens dan…) laten vallen toen hij 10mnd was, eerder ging nog niet.
Femke heeft 'm nog, en ook nog nodig, anders komt ze weer halverwege de nacht.

't Is een kwestie van uitproberen… Kijk het een dag of 2 à 3 aan, wil 't niet, dan schakel je weer terug (je zou bijv. kunnen kolven om je productie op gang te houden tijdens het uitproberen.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik wil de borst van 18.30 best later geven, maar soms gaat ze dan al haar nacht in. Ze gaat vaak rond 18 en 19 uur slapen.
Daarom maakt het het zo lastig.
Geven jullie trouwens ook water tussendoor? Ik heb et idee dat ze soms eerder dorst dan honger heeft.

Hoi estelle,

Ik zou inderdaad die laatste voeding laten vallen. Mijn zoon kreeg toen om 19.00 zijn laatste voeding. en ging dan door tot ongeveer 7 uur. Als ze staks echt een boterhammetje gaat eten kun je dan de voeding van 15.00 uur eraf doen en vervangen voor diksap met een koekje oid.
Ik gaf Rens tussendoor thee(rooibos) diksap en roosvicee of water. Dit kan best tussendoor zolang ze haar voedingen en hapjes goed neemt(rens deed dat niet als hij teveel dronk tussendoor)

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Okee ik ga niet voeden om 22.00, ben benieuwd wat ze doet, duimen maar…

Is inderdaad gewoon uitproberen. wie weet slaapt ze wel door. Kun je zelf ook eens vroeg naar bed als je wil. Is ook wel eens lekker toch? Je bent druk zat met zo’n kleintje.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

En helaas vond mevrouw het om 23 uur nodig om wakker te worden en vond mams het wel zo makkelijk om even aan te leggen.
Ik ga vanavond de late voeding van 22 uur vervroegen naar 21 uur en dan steeds een beetje vroeger. Dan moet het langzaamaan toch wel lukken om die voeding te gaan laten vervallen.
Bedankt in ieder geval
Gr Estelle

En, hoe is het de afgelopen dagen gegaan?

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat aardig om na te vragen hoe het gegaan is.
Nou de 22 uurs voeding zit er gewoon nog helemaal in. Ze redt het echt nog niet zonder. Ik heb zelfs 1 borst geprobeerd ipv 2, maar dat redt ze al niet, want dan komt ze een extra keer rond 2 uur!
Iets heel anders (misschien dat iemand een tip heeft)
Laura slaapt van 16.30 tot 17.30. Wanneer ze wakker wordt heeft ze honger en krijgt ze groente. Mijn zoontje van 2 kijkt dan om die tijd Sesamstraat en Laura moet en zal dus meekijken, maar wil ook eten. Gevolg ze krijgt haar eten dan voor de tv. is dit heel slecht, of kunnen we dit vanzelf weer terugdraaien wanneer ze gewoon mee- eet aan tafel?
Of kan ik om 16 uur voor het slaapje fruit geven en dan met ons gelijk aan tafel bijvoorbeeld een toetje en dan om 19 en 22 uur gewoon de borst?
(Jeetje dan is ze echt de hele dag aan het eten!!)
Gr estelle

Gewijzigd door - estelle op 14 Oct 2009 21:35:04