Fijn Vlokje, jouw topic! Ik zit met Eva namelijk met hetzelfde. Ik zag ook gave winterjassen voor 50% korting, maar ik twijfelde ook en wacht toch maar tot volgend jaar. Wel zonde eigenlijk, want jassen zijn best duur en 50% is mooi meegenomen!
Ik vraag me soms ook af hoe je maten moet bekijken. Ik staar me er ook niet meer blind op. Eva heeft 92 boven en 86 beneden, maar is zeker nog geen 92cm. Maar ze is helemaal niet breed ofzo en normaal hebben kindjes van 2 ook meestal 92…Bij haar klopt het aantal cm dus niet. Bij Max haar broertje al helemaal niet! Die heeft flinke schoudertjes en lange stevige armpjes. Dat kereltje is met 3 maanden al 63 cm, maar ik vind shirts in 62 al kort vallen…Ligt er wel aan welk merk het is hoor. Broekjes zitten nog goed, maar ik denk dat hij snel naar 68 gaat. Bij Noppies staat er dan ‘voor kindjes van 6-9 maanden’. Bij Eva klopte dat precies, maar bij Max gaat dat ook niet op! Bij andere merken, zoals de HEMA, is 62 voor 1-2 maanden zag ik vandaag…Nou, Max had 56 tot 2 maanden en dat is dus geen klein mannetje. Het scheelt erg per merk en dat maakt het zo vreselijk moeilijk soms!
Pik ik jouw topic meteen ook om een ‘matenvraag’ over Eva te stellen, hoef ik geen nieuw topic te openen…
Ik zag een jurkje van Noppies in 98…Dat zou zijn voor kindjes van 3…Of dus voor kindjes van 98 cm…Eva is in het voorjaar pas 2,5 en dan zeker geen 98 cm…Maar 92 past nu gewoon goed, is niks te groot ofzo…Toch voor 98 gaan dan?? Ze moet er wel de zomer mee doen dan he! Broeken pak ik vanaf nu in 92…
Groetjes Rainbow, trotse mama