Welke maat winterjas voor volgend jaar?

Ik zag zulke leuke stoere winterjasjes in de uitverkoop bij een winkeltje bij ons om de hoek maar welke maat zou ik dan nemen ?

Dion is nu 21 maanden en heeft maat 86, hij begint nu een beetje naar 92 te groeien, volgens de maattabel hebben kindjes van 2 maat 92 en die van 3 maat 98
Dion wordt in maart 2 zal ik maat 98 nemen voor komende winter ?

Wie heeft en zoontje van ruim 2 jaar (bijna 3) en zit op de gemiddelde groeilijn kwa lengte en gewicht en welke maat heeft hij nu van zijn winterjasje ?

Groetjes Sylvia

Gewoon de 98 kopen, beetje ruim is helemaal niet erg.
En tussen 2 en 3 groeien ze niet super veel in de lengte.
Hylke doet nu ook zijn 2de winter met deze jas.

M.

104

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Idd 104 want met een dikke trui eronder is 98 te klein.

Heb een meisje maar ze heeft ook winterjas 98/104. ze wordt in april 3 en zit op de gemiddelde lijn bij het CB!!

Ik had 104 in mijn handen en ik had het gevoel dat dat wel goed was maar toen ik thuis op een maattabel voor kinderkleding keek zag ik dat dat voor 4 jaar was maar misschien valt het jasje een beetje klein … ik ga hem morgen kopen !
Zo leuk jasje.
Nu Dion bijna in 92 zit kan ik gaan kijken bij de kinderkleding en niet meer bij de baby’s en het is me opgevallen dat de keus veel groter is en ook veel stoerdere kleertjes.

Dat jasje heeft trico boortjes aan de mouwen dus die kan ik altijd naar binnen vouwen en ze zeggen dat een jas die iets aan de grote kant is warmer is.

Thanks

Ik zou denk ik gewoon als ik jouw was maat 104 nemen,en je niet blind staren op de leeftijd die er in staat.

Mika is 3 jaar en 4 maanden en heeft maat 122/128 en voor volgend jaar heb ik een winterjas in maat 134/140 hangen.
Hij is nu 1m15 en nog flink gebouwd,maar de maat 116 was echt veelste klein bij hem,de 122/128 zit precies goed bij hem,maar hij heeft dan ook een lange bovenlichaam.
Als ik de groeicurve volgt zal Mika met 4 jaar rond de 1m23 zijn,dus vandaar dat ik al maat 134/140 in de kast heb liggen(was nog van grote broer )

Het beste kan je gewoon het lijntje van je zoons groei volgen,en daarop kan je een beetje uitrekenen welke maat hij ongeveer moet hebben.

suc6

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Pas in de winkel even welke maat hij nu het beste zou kunnen hebben en neem dan twee maten groter. Dan zit je wel veilig volgens mij. En dat zou dan best wel eens 104 kunnen zijn maar dan kan hij daar ook volgend jaar de hele winter mee doen

ben in de winkel geweest en heb de 104 even bij hem aangedaan, hij zwemt er in en een maat kleiner is 92/98 en die is ook nog een beetje groot.
Ik vond hem dan toch nog te duur om de gok te wagen en dat hij er volgende winter nog in verzuipt en de winter daarop niet meer past omdat hij dan weer te klein is.
Hij was nu 30% afgeprijst misschien als ze nog verder gaan afprijzen ik dan de gok wel neem.

Persoonlijk zou ik voor 104 gaan. Winterjasjes neem ik altijd een maatje groter want er moet wel een dikke trui onder kunnen. Waarschijnlijk heeft hij volgend jaar kledingmaat 98 dus dan moet een jasje in 104 goed zitten.
Groetjes Ramona

Ik zou persoonlijk gewoon wachten tot volgend jaar en dan een jas kopen. Het is zonde als je de jas koopt en hij die jas helemaal niet past. Tim is erg lang voor zijn leeftijd, maar draagt nu maat 98 van winterjas en dat past prima. 104 verzuipt hij echt in.

Groetjes,
Sandra

Het ligt er ook aan of een kindje lang en breed is gebouwd en of het een lange of korte bovenlichaam heeft.

Mika heeft boven maat 122/128 en beneden maat 122.
Hij heeft wat kortere benen vergeleken met zijn bovenlichaam.

hij is dan welliswaar wel 1m15 maar maat 116 was echt veelste kort.
En name-it jassen vallen niet bepaald klein zoals ik van veel mensen hoor.
Hij draagt al 4-5 maten groter dan zijn leeftijd genootjes,best lastig hoor vooral met shoppen.

Maar je kan het beste gewoon de groei van je kindje in zijn curve volgen dan kan je een beetje zien welke maat hij volgend jaar uitkomt.

Sandra, onze mannekes schelen niet veel van leeftijd, Dion is 3 maanden ouder en heeft maat 86 van jas (H&M valt wat ruimer)
Tim heeft zijn jasje dus 2 maten groter dan Dion.
Ik wacht gewoon tot volgend jaar, ik hou er niet van als kleding over-sisete (hoe schrijf je dat) is.
Liefs Sylvia

Lilypie Third Birthday tickers

Bij Shoeby zag ik die leuke jasjes, dus ik denk eigen merk en volgens mij vallen ze niet groot en niet klein.
Is de lengte van je kind ook de maat ? bv je kind is 84cm heeft hij dan kledingmaat 86 ?

Lilypie Third Birthday tickers

Hoi vlokje,

hier gaat de maat en lengte niet met elkaar op,
Mika was 2 weken geleden 1m15 en draagt kledingmaat 122/128 want maat 116 is echt te klein voor hem.
Nu is hij wel grof gebouwd.

Vaak telt de bouw van je kindje ook mee,dus een kind wat grof gebouwd is heeft vaak een maat groter nodig,is je kindje slank dan kan het wel zijn lengte maat aan.

groetjes

Fijn Vlokje, jouw topic! Ik zit met Eva namelijk met hetzelfde. Ik zag ook gave winterjassen voor 50% korting, maar ik twijfelde ook en wacht toch maar tot volgend jaar. Wel zonde eigenlijk, want jassen zijn best duur en 50% is mooi meegenomen!

Ik vraag me soms ook af hoe je maten moet bekijken. Ik staar me er ook niet meer blind op. Eva heeft 92 boven en 86 beneden, maar is zeker nog geen 92cm. Maar ze is helemaal niet breed ofzo en normaal hebben kindjes van 2 ook meestal 92…Bij haar klopt het aantal cm dus niet. Bij Max haar broertje al helemaal niet! Die heeft flinke schoudertjes en lange stevige armpjes. Dat kereltje is met 3 maanden al 63 cm, maar ik vind shirts in 62 al kort vallen…Ligt er wel aan welk merk het is hoor. Broekjes zitten nog goed, maar ik denk dat hij snel naar 68 gaat. Bij Noppies staat er dan ‘voor kindjes van 6-9 maanden’. Bij Eva klopte dat precies, maar bij Max gaat dat ook niet op! Bij andere merken, zoals de HEMA, is 62 voor 1-2 maanden zag ik vandaag…Nou, Max had 56 tot 2 maanden en dat is dus geen klein mannetje. Het scheelt erg per merk en dat maakt het zo vreselijk moeilijk soms!

Pik ik jouw topic meteen ook om een ‘matenvraag’ over Eva te stellen, hoef ik geen nieuw topic te openen… Ik zag een jurkje van Noppies in 98…Dat zou zijn voor kindjes van 3…Of dus voor kindjes van 98 cm…Eva is in het voorjaar pas 2,5 en dan zeker geen 98 cm…Maar 92 past nu gewoon goed, is niks te groot ofzo…Toch voor 98 gaan dan?? Ze moet er wel de zomer mee doen dan he! Broeken pak ik vanaf nu in 92…

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers