Welke maat kleding?

ja hoor dat heb ik weer. Dacht ik genoeg te hebben van jongenskleding omdat Jurian in dezelfde periode is geboren. Nu viel me dit toch erg tegen. Jurian had nl ook erg mooi weer dus heel veel korte broeken/korte mouwen. Dus ik vorige week naar de winkel voor maat 62 omdat meneer net uit 56 is. Past 62 ook maar amper, meneer heeft dus echt al 68 nodig en dat met 3 maanden…

Ik balen natuurlijk, maar vind die korte truitjes (omdat meneer zo’n heerlijke babybuik heeft) ook geen gezicht.

Hebben jullie ook 62 overgeslagen? Dacht echt dat dit bij Jurian niet zo was… en dat hij hier heel lang in heeft gezeten?!

Hier gingen alle maten tot 68 heel snel. ^2 was 14 dagen meen ik. Rens zat hier heel lang in 74. Maar goed leuke reden om te gaan shoppen toch?

groetjes Ramona

hahahahahahaha… dacht dat het aan mij lag

emily heb ik vorige week in turkije in al die leuke 62 dingen die ik kado had gehad gepropt… want het was daar mooi weer

alleen spekbeentje paste er echt niet meer in

ik ben over geschakeld op 68/74

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Haha leuk he
Hier niet overgeslagen maar inderdaad ook maar heel kort in gezeten
56 en 62 best kort en 68 weer wat langer en nu in 74 ook al een aardig poosje
Maar toch zit er ook in babykleertjes wel wat verschil, want het ene kan ze echt niet meer aan van een bepaalde maat terwijl de rest nog allemaal prima past en dan heb je ook nog dat ze met bijna alles in de volgende maat zit maar dat net een bepaald truitje of hemdje nog wel past

Groetjes Hanna, mama van Sylvie

quote:
Maar goed leuke reden om te gaan shoppen toch?

groetjes Ramona

Was juist blij dat ik dit net achter de rug had... 1 omdat shoppen met 2 boys niet zo leuk is en ik niet altijd oppas wil zoeken hiervoor 2 omdat de centen zo wel heel hard gaan...

Idd met kids erbij is iets minder. Toen Rens nog zo klein was kocht ik regelmatig gewoon bij de zeeman. De babykleertjes daar vind ik echt leuk en betaalbaar en ze dragen het zo kort. Bij de H&M is het ook nog goed te doen en kun je via de webshop bestellen wat ook erg handig is. Ik koop ook regelmatig pakketten via MP omdat ik merkkleertjes toch wel leuk vind maar echt te duur.
Wij weten nog niet wat het bij ons word anders kon je die kleding zo van me krijgen.
Een ikkeben kledingruilbeurs zou wel een idee zijn haha. Ik heb nu 2 kasten vol jongenskleding staan maar als we een meisje krijgen heb ik daar ook niets aan aangezien dit waarschijnlijk de laatste is voor ons.

groetjes Ramona

Hihihi, meid ik denk dat Levi en Max op elkaar gaan lijken! Max heeft nu 56 aan en Eva had dat aan tot en met drie maanden…Nou, dat gaat ons Maxi Maxje echt never nooit halen. Ik vind sommige truitjes nu al aan de korte kant, want hij heeft ook een dik (of meer: breed) pensje en dan trekt dat truitje omhoog. Eerst moest ik zijn sokken over zijn broekjes doen, omdat alles anders over zijn voetjes hing, maar nu past hij veel broekjes opeens qua lengte. Hij groeit echt als kool! Ik hoop niet dat hij zoooo hard blijft groeien, anders weegt hij met een jaar straks evenveel als Eva! Maar ik denk dat wij ook redelijk snel naar 62 moeten, 68 nu nog niet…Maar Max is natuurlijk jonger dan Levi. Ik denk dat je niet de enige bent die 62 overslaat hoor, ik hoor het veel vaker. Max weegt nu al meer dan Eva destijds met 5 weken, terwijl zij veel zwaarder was met haar geboorte…Hij haalt haar echt in. Hoeveel weegt Levi nu en bij welke lengte? Ben ik wel benieuwd naar? Max is dus ook geen ienieminie-ventje, al dronk hij (net als Levi) wel meer vanwege de pijn die hij had/heeft. Misschien staat hij straks weer even stil? Hoe dan ook meid, lekker 68 kopen en misschien heeft Bakmama nog wel gave kleding voor je? Of heeft ze alles aan mij gegeven?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Oh ja, Eva droeg alle kleinere maatjes ongeveer 3 maanden en vanaf 80 alles minstens een half jaar!

Ja hoor heel herkenbaar. Maat 56 en 62 heeft ze heel lang gedragen. Hier was het mt 68-74 wat heel snel ging. Had ook best veel gekregen tijdens de kraamvisites, maar tegen de tijd dat ze de bewuste maat had, pasten de kleertjes niet bij het seizoen! Jammer natuurlijk.
ik koop nu ook nog goedkope kleding zeker omdat het zo hard gaat. Maar de maten verschillen toch ook best veel bij sommige kleding. Nu gaat trouwens mt 80 ook wel hard, ze heeft zo’n lekker buikje…

groetjes Jeuly

Hier is het de eerste tijd ook erg hard gegaan met kleding. Zowel 56 als 62 heeft hij maar 1 maand gedragen. 68 een krappe 3 maanden en pas bij maat 74 ging het wat langzamer.

Groetjes,
Sandra

Haha Jeuly wij hadden precies hetzelfde
Ook kleertjes van visite gekregen die ze bijna niet aan heeft gehad vanwege het weer

Hanna, trotse mama van Sylvie

borstvoeden.info Tickers

hahaha Rainbow met haar maxi Maxje … … ik vind het niet erg hoor dat hij zo groeit … weet nl dat hij nu wel lekker in zijn vel zit en dat vind ik veel belangrijker.

Tja ramonavanzante… dat is wel lang wachten voor we dat weten dan denk ik dat meneer hier maat 68 ook niet meer past. Maar vind het super lief van je. Ook heeft bakmama al regelmatig wat aan mij gegeven, ook super lief… Dus mag niet klagen …

Andere kant gaan de kleren nu even naar een goed doel: vriend van mijn vader heeft een zoontje gekregen. Hij is een roemeen en zit met meerdere mensen in een oude schuur ergens hier in het dorp. Dus … ik ga morgen de kleren uitzoeken en die aan mijn vader geven zodat hij die weer aan dat kindje kan geven. Geeft toch nog goed gevoel

Ja, vind ik ook Miniboy…Ik zie nu dat Max ook beter in zijn vel zit en dat extra drinken had hij ook gewoon nodig! Net als Levi. En Max ziet er nu toch een stuk beter uit, gewoon gezonder!

Ik heb kleding nieuw in de doos kunnen stoppen omdat het in het begin zo hard ging. Maat, 56, 62, en 68 maar kort gedragen. Nu zit hij al een tijdje in maat 80/86 en volgens mij duurt dat ook nog wel ff. Sonde ja, maar ja.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Mijn oudste had gelijk na de geboorte al maatje 62 dus die heeft hij 2 weken gehad toen ging hij over op maat 68.
met 3 maanden zat hij in maat 80 en met 6 maanden in de 86/92.
Pas met de maat 104 heeft hij er 3 maandjes in gezeten en toen moest hij al weer over op 110.

Mijn jongste zat met 3 maanden al in maat 74,
met 5 maanden in maat 80.
met 7 maanen maat 86.
met 11 maanden maat 92/98.

maar mijn kindjes groeien in het begin extreem hard,ik hoop dat mijn jongste wel even stil gaat staan want die is net 3 jaar en heeft kledingmaat 122/128 en schoenmaat 31.
Is dan ook 1m14 en 26 kilo,dus die vloog door alle maten heen.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

maat 62 ook maar heel kort gehad. 68 iets langer. Nu maat 80 in bovenkleding en broekjes maat 74. De 74 truitjes zien er nu heel gay uit…
Maar het verschilt heel erg per merk. Ik heb een paar spijkerbroekenv van Just Small maat 80 en die zijn echt heel groot, terwijl hij een broekje van ducky beau maat 80 al aan kan. H&m valt ook groot en Hema klein.
Ik koop best veel pakketten op marktplaats met merkkleding. Dan heb je een hele doos vol voor ong. 30 euro. Dan koop ik er nog een aantal leuke dingen bij en klaar.

22-12-2009 colin geboren

Onze zoon heeft nu nog maat 68 aan, hoewel sommige truitjes van de Hema niet meer kunnen. Ligt inderdaad erg aan het merk.

quote:
Hoeveel weegt Levi nu en bij welke lengte? Ben ik wel benieuwd naar? Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Levi mag as dinsdag weer wegen is dan bijna 4 maanden (wow wat gaat dat hard…). Hij was met 3 maanden 62 cm en weegt 6320 gram!! Hoofd is 42cm … Een flinke boy dus. En Max?

De broekjes is altijd lastig vind ik. Dat vind ik bij Jurian ook nog. Die zit in 86/92 … en Levi heeft nu soms nog 56 maar ook weleens 62 aan. Het blijft gissen met de maten

Hallo,

Grappig om te lezen.
Toen Glenn geboren werd, zijn we meteen begonnen in maat 62.
Haha, met 10 pond en 57cm wil dat wel.
met 8 weken kon ik door naar 68…
Maar nu 12 weken is het nog steeds 68…
gelukkig, want je blijft kopen.
Vooral met dit weer!!
Hahaha

@Mini-Boy, Max is ook een flinke kerel: 55 cm en 4,7 kilo. Terwijl hij 3,6 was toen hij geboren werd! Hij is dus flink aangekomen. Was totaal geen probleem zei de arts van het CB, want hij zat niet lekker in zijn vel door de pijn en moest gewoon extra drinken om de pijn te verzachten. Ik heb het hem ook lekker gegeven. Nu ziet hij er veel beter uit en lacht hij! Dat vind ik wel zo belangrijk! Beter een blij voller kindje dan een huilend mannetje dat niet tevreden is. De arts verwachtte wel dat hij even een spurt had gemaakt en dat hij waarschijnlijk niet altijd zo hard blijft groeien. We zien het wel. Hij heeft vooral een breed buikje en daardoor zijn truitjes 56, als ze smal zijn zoals Mexx, al wat krapper aan het worden. Maar HEMA 56 is nog erg groot en Prenatal 56 is gewoon goed. Broekjes zijn geen probleem in 56, die zakken bijna van zijn billen. Eva was trouwens op Max leeftijd 55 cm en 4,3. Zij had ook een kleiner hoofdje. Max heeft een hoofdomtrek van 40 cm, ook een flink knarretje! Maar dat zegt niks, want al zijn mutsjes zakken voor zijn ogen!