Welke maat fiets?

We hebben de 12 inch fiets van Aaron verkocht.
Hij was te klein geworden om goed te kunnen zitten en om echt te leren fietsen.

Nu ben ik gaan googelen en hebben we een fiets gekocht via internet en meteen een 16 inch met zijwieltjes.

Ik had naar de tabel gekeken en voor een kind tussen 3-5 jaar is 14 inch goed en voor een kind van 4-6 jaar is een 16 inch goed of een lengte vanaf 1.05
Ik dacht…dan pak ik meteen die anders kan ik volgend jaar weer een nieuwe kopen.

Welke maat fiets hebben jullie kids nu en hebben ze daar goed op leren fietsen?

Seth heeft een 12 inch fiets en hij is 1 meter lang.
Hij fietst goed zelf op zijn fiets (zonder zijwielen).

Liefs, Anne

Gewijzigd door - lalala op 19 Aug 2012 22:57:30

De onze heeft het fietsen zonder zijwielen geleerd op de 12" fiets. Toen hij ongeveer 1.04 m(3 j en 7 mnd) was, is hij overgegaan op de 16" maar hij heeft er erg aan moeten wennen. De fiets was wel zwaarder, het sturen ging anders e.d. Hij kan heel goed fietsen maar pakt toch liever zijn loopfiets omdat hij daar toch net wat meer controle over heeft dan zijn gewone fiets.

Maar de ene 16" is de andere nog niet. Bij het ene model (bijv. Loekie) is afstand zadel/stoep groter dan bij een ander merk.

Hier een 12inch
Ze is nu 99 centimeter, en fiets er nu al een ruim jaar op! Het zadeltje kan nog hoger, en ook het stuur, dus ze kan er lang mee toe!

Groetjes Manderijn.

Hmmmmm…en ik heb onze 12 inch dus verkocht…had ik beter niet kunnen doen dus.

Morgen krijge we de fiets binnen…ben benieuwd.

Heb ondertussen ook zijn motortje (loop) verkocht dus straks heeft ie alleen te kiezen tussen een tractor en zijn nieuwe fiets. (en die tactor loopt op het einde)

Gr, Danielle

Hier hebben ze beide zonder zijwielen leren fietesen op een 12 inch zodat ze goed met devoeten bij de grond kunnen komen. Marijn heeft een jaar geleden een 16 inch gekregen. Hij was toen 3 jaar en 4 maand. Wij hebben toen wel naar de zadel hoogte gekeken omdat hij niet op alle fietsen paste. We zijn toen bij het merk BFK uitgekomen. Vanaf het eerste moment fietste hij er zo op weg. Zelfs Dion fiets er al goed op, alle een hij kan niet met de voeten bij de grond komen.
Als hij al goed op een 12inch kan fietsen zie ik verder geen probleem.

Gewijzigd door - pranger7 op 19 Aug 2012 22:03:41

We hebben de fiets binnen en hij fietst er goed op…wel met de veilige zijwieltjes erop (en dat zal voorlopig zo blijven denk ik).
hij kan nu met zijn tenen op de grond komen maar fietsen gaat er wel beter op…hij maakt grotere rondes met de trappers.
We zijn vanstraks op het pleintje gaan fietsen zodat ie wat zelfverzekerder word.

Wij hebben gewoon via internet een bedrijf de fiets gekocht want ik had gekeken bij fietsenwinkels hier in d ebuurt en ik schrok van die prijzen!
Nu heb ik zoiets…vanuit die internetshop wil ik voor 5 december ook nog de crossfiets erbij kopen…ben ik nog goedkoper uit dan 1 fiets in een echte fietsenwinkel!

Gr, Danielle

Nou super dat de fiets goed bevalt. En het vertrouwen hebben is wel het belangrijkste.
Wat voor site had je de fiets besteld? Ben gek op koopjes haha

Nou super dat de fiets goed bevalt. En het vertrouwen hebben is wel het belangrijkste.
Wat voor site had je de fiets besteld? Ben gek op koopjes haha

Tim is eind juni 4 geworden en heeft toen een 16 inch fiets voor zijn verjaardag gekregen. De 12 inch hebben we nog wel om te leren fietsen zonder zijwieltjes.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Gr, Danielle

Leuke prijzen, ga ik in mijn favorieten zetten

Met 4 jaar had Mika een 20inch fiets,nu is hij net 5 jaar en heeft een 24 inch fiets(1m33 is hij)hij heeft dus leren fietsen op een 20 inch.
Hier dus met 2 jaar een 16 inch fiets gehad.

Ik zou gewoon passen bij fietsen winkel,dan weet je zeker welke fiets goed valt.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Ik dacht dat ie een te grote fiets ging krijgen omdat ie de 14 inch over ging slaan maar dat valt echt helemaal mee want hij zit er super op.

Nu nog die zijwieltjes weg!

Gr, Danielle