Welke maat dekbedovetrek Peuterbedje


#1

Hallo Mamma’s,

Ons dochtertje gaat over enkele maandjes ook de overgang maken van ledikantje naar groter bed. Niet gelijk een groot bed maar een tussen maat. Nu twijfel ik wat voor maat dekbed + overtrek ik moet aanschaffen.

Maat matrasje is 150 x 70 cm.

Kies ik dan voor een overtrek van 150 x 70 cm of groter?

Een seizoensdekbed?

Wat hebben jullie, kunnen jullie adviseren?

Bedankt alvast!

Groetjes Esther


#2

Hoi,

Wij hebben de kleine maat genomen dus 150 bij 70 cent. onze dochter heeft drie jaar in het peuterbed gelegen en vond het geen verkeerde inverstering.
Als je een groot dekbed neemt zit je altijd met een prop onderaan lijkt me niet fijn.
of je een vier seizoen neemt kan ik je niet over advieseren onze dochter slaapt in de winter met een soort sprei erover en in de lente en herfst onder een enkel dekbed hoogzomer slaapt ze al snel onder alleen de hoes.

Groetjes

lon106


#3

1 persoons maat is geloof ik 140 x 200 en dat lijkt mij ook heel erg groot. Dan moet je nog aardig wat in stoppen en weg werken ???

Als ze inderdaad 3 jaar met het bedje doet dan vind ik het ook een goede investering.

Bedankt! Gr Esther


#4

Als je haar van het voorjaar in het peuterbedje gaat laten slapen dan kan je de deken van het edikant in een dekbedhoes doen als zomer dekbed en evtueel op koude dagen een dunne sprei erover (staat nog leuk ook aan het voeteneind) en dan in de winter een dekbed.

Jou docter is geloof ik net zo oud als mijn zoon als ik me niet vergis, heb je al een idee wanneer je haar laat over gaan ? ik vind het best een lastige beslissing.
Wij gaan begin mei op vakantie en ik denk dat ik hem daarna over doe, in ieder geval in de zomer want dan is het niet zo koud als hij onder de dekens vandaan kruipt hihihhi
Hij slaapt nu alleen in een slaapzak dus geen deken in het ledikant, en jou dochter ?
Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers


#5

Hoi vlokje03,

Ons dochtertje is van september 2008 dus volgens mij wat ouder als Dion. Ze kan nog even in het ledikantje, laten haar hier in slapen tot het echt tijd wordt om over te gaan, verwacht wel dat het deze zomer wordt.

Het bedje en matras hebben we al, evenals een nieuwe kledingkast en bijpassend boekenkastje. Nou ja nieuw? Het is een leuke 2e hands set.


#6

Tim ligt ook in een peuterbedje, wij hebben het junior Dekbed van de Prenatal. Die is volgens mij 150 cm x 120 cm. Maar de afmeting weet ik niet zeker. Het is in ieder geval een prima dekbed en Tim zijn matras is ook 150 cm.

Groetjes,
Sandra

Gewijzigd door - Sandra1980 op 23 Jan 2011 18:55:43


#7

Minke’s dekbedje komt van de HEMA, speciaal peuterbed-dekbedje met bijpassend beddegoed. Weet niet of dat de standaard afmetingen zijn daar, maar het past perfect op mijn peuterbed in elk geval.
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers