Welke maat carnavals kleding?

Rico heeft nu kledingmaat 92.
ik heb een SUPERgaaf pakje gezien in de webshop…maar nu moet ik kiezen tussen maar 86, 92 of 98.
wat is nou wijsheid? want is de bedoeling dat je carnavalskleding OVER de kleren doet? dit is wel zo met verkleedskleding natuurlijk maar hoe zit dit met carnavals kleding? toch het slimste om maar voor 92 te gaan? want valt carnavalskleding vaak groter of kleiner uit?
ik heb al in de winkels gekeken hier maar ik vond niks echt leuks.
wel een schapenpak die rico leuk vond maar sorry dat vind ik echt helemaal niks.
ziet er niet uit dat ding.

We hebben hier geen carnaval… maar ik zou denk ik voor de 98 gaan.
Net als verkleedkleren over de eigen kleertjes (hoewel een schapenpak…klinkt wel lekker warm! )
Ik weet niet of je een beetje handig bent, maar als 98 te groot is kan je het misschien een beetje omzomen, innemen. En misschien volgend jaar nog eens gebruiken? En kan je het ook ruilen mocht het echt veel en veel te groot uitvallen?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Als het over de kleren aan gaat, dan 98. Maar ik vier geen carnaval , dus ik weet wat hoort. Zijn jullie echte carnavals vierders dan?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

oh ik heb altijd veels te grote pakjes gekocht, moest toch over de normale kleren en winterjassen heen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

oke want 92 in broekmaat is vaak al wat aan de grote kant voor rico (gewone kleding) en ik weet niet hoe het met dit soort dingen zit. ik ga geen schapenpak kopen ik had deze aan rico laten zien en vroeg of hij die ook leuk vond en hij zei van wel:

aaah een kleine elvis!! die is leuk!! Stoer hoor!! Ik zelf heb het niet op carnaval, dus wij kopen dus ook geen outfits daarvoor, maargoed, neemt niet weg dat ik het allemaal wel heel schattig vind, enu 7 a 8 euro is ook niet echt duur voor zoiets of wel?

liefs woezel

Mijn ervaring is dat carnavalskleding vaak klein uitvalt, dus ik zou altijd voor de 98 gaan.
Mijn jongste gaat dit jaar als klein kaboutertje en de oudste heeft een pak van mega Toby uitgezocht. Staat hem erg stoer .

@Wil: deze is 14,95
in de carnavalswinkel kosten pakjes gauw 30 euro en dat vindik duur gezien het feit dat ze er volgend jaar never nooit meer in passen.
en voor die 2 dagen dat hij ze nodig heeft (1x school en 1x optocht wat niet eens zeker is of die doorgaat)

Inge meid, mail mij effe die link wil je? Ik ben met Eef vanochtend naar een carnavalswinkel in Eindhoven geweest en kon daar niet slagen. Ik vond het te duur, eigenlijk is 15,- nog best veel voor 2x dragen vind ik…Ik wil wel iets leuks, maar echt CHEAP! Mijn zus koopt bij een dump in Tilburg altijd de gaafste pakken voor 5,-! Jammer dat wij die hier niet hebben!

Ik zit ook met de maat. Kijk, ik ga een lieveheersbeest-pak niet over een jas aan doen denk ik…En ook niet over de gewone kleding. Ik doe gewoon een truitje en een maillot aan en dan dat pakje. En in de optocht tja…dan weet ik het eigenlijk niet…Wij droegen vroeger gewoon een jas over de pakken en die ging dan uit op school enzo…Zelf zou ik voor Eef (en dus ook voor Rico) 92 kopen, maar met 98 kan hij het volgend jaar oook aan, wat voor die 15,- best kan. Tja, als het om carnavalspakken gaat, ben ik een vette krent. Wil wel iets leuks, maar wil er haast niks voor betalen! Hahaha!

Als iemand dus nog iets in de aanbieding heeft in 92…laat maar weten, ik wil het wel overnemen. Behalve een clownspak, dat vind ik dan wat minder…Eef ook, weet ik zeker! Die wilde vorig jaar ook geen matrozenjurkje aan…

Groetjes Rainbow, trotse mama

@Rainbow: bij de Action hebben ze hele leuke heksenjurkjes (lange mouwen) met muts! Je moet alleen wel een maat groter hebben. Legging eronder…klaar!! Lisa heeft normaal maat 92, maar ik moest nu maat 104 hebben (pakjes gaan per 2 maten omhoog…)

@Inge: ligt er maar net aan wat voor pakje je koopt of je het over de kleding doet of niet… Ik zou bij dit pak op het plaatje alleen een t-shirtje eronder doen, misschien een maillot… Mijn ervaring is dat de pakjes meestal klein vallen, maar als het idd niet goed is, kan je het ruilen toch?

Wat een gedoe! Blij dat wij geen carnaval vieren

Groetjes,
M

Hier ook carnavallers! ik zou voor maat 92 gaan, je zou eronder een warme majo kunnen aandoen, en een romper met lange mouwen met een strak shirt met lange mouwen en zijn jas over de carnavals kleding, want kindercarnaval is eigenlijk altijd lekker binnen… dus dan kan de jas toch uit…?

Veel plezier i.i.g.! Alaaaf

Lilypie Second Birthday tickers

hm ja ik denk dat ik dan vvoor die 92 ga omdat ze inderdaad klein uitvallen ik ben hier in de feestwinkel nogmaals geweest en ik vond een 98 al aan de krappe kant.
maar dat was zo’n boerenpakje en was 1 geheel en daar leek het broekgedeelte erg kort. maar omdat het bovenstuk weer iets langer was weet ik niet hoe dat zou zijn gevallen.
nu zeg ik wel dat ik dan toch voor die 92 ga maar dat zeg ik omdat dit een los geheel is en zo naar de structuur van het pakje gekeken…lijkt alsof een 98 dan ineens weer heel groot is.
nu twijfel ik weer verdorie!
ik ga denk ik maar gewoon van 't weekend naar de carnavals winkel ergens in de buurt (niet de feestwinkel hier want daar hadden ze alleen een schapenpak en iets van mega mindy de jongens versie, maar die was gelijk 30 euro…doe ik dus niet aan mee)