Welke leeftijd van ochtendslaapje af?

Hey daar meisjes

Sinds wanneer is jouw klein van het ochtendslaapje af?
Sinds een week wil dwerg smorgens niet meer slapen.
Hij is om 7 uur wakker, half 8 volgt een fles, om 10 uur fruit en dan gaat hij naar bed, maar krijst de boel bij elkaar.
Tis nu 11.30, heb m maar inslaap gewiegd maar hij was na 10 min weer wakker en ligt nu keihard te bleren.
Al heul lang… tis alweer alweer tijd voor een fles en brood dus hij heeft dan niet geslapen?
Hijs bijna 7 mnd, veel tevroeg om t ochtendslaapje eraf te halen???

Als hij niet meer wil slapen heb je denk ik weinig keuze, Misschien een beetje gaan schuiven met dingen. Deden wij ook was wel lastig maar ja welke keuze heb je anders. Narcosehamers zijn nog steeds verboden

Groetjes,

Michèle

Hoi henriekah,

Rens was ook zo vlot van z,n ochtendslaapje af begon idd ook al met 7 maanden te rommelen daarmee, toen was het wisselend wel en niet en vanaf 9 maanden echt niet meer. wat ik dan wel vaak deed is om 11.15 al met z,n brood beginnen zodat hij voor 12 uur op bed lag want anders was het weer net te lang voor hem en at hij dan niet goed meer omdat hij dan echt te moe is. gewoon even uitproberen wat nu het handigste is. Voordeel was wel vond ik dat hij dan 's middags weer langer ging slapen en je dan even iets langer achter elkaar je handen vrij hebt. wat word hij alweer groot he, geen ochtend slaapje meer?
@michele helaas wel ja anders had ik hem wel effe kunnen gebruiken nu want Rens wil nu 's middags ook niet slapen(zal wel aan de sprong liggen hoop ik althans)

groetjes Ramona

Kan best de sprong zijn ja. Morgan zit in der restje laatste sprong en er komen na de 4 kiezen ook meteen hoektanden aan dus op de dag slaapt ze 2 keer weer maar 's nachts is het soms feest (dan kletst ze tegen paddington) of ze is baggervroeg wakker.

Groetjes,

Michèle

hoezo verboden?
Ze werken anders goed hoor, nooit geweten dat ze verboden waren.
He getver, heb ik er net mijn laatste spaargeld aan opgemaakt.
En hij vind het ook best hoor, hij huilt niet ofzo, is gelijk onde zeil
:open_mouth:
hhah
Alle gekheid op n stokkie, k ga idd maar zijn brood dan om 11.15 doen, komt uit want hij krijgt smorgens om 7.30 de fles, zit dan mooi ongeveer 4 uur tussen…
Waaaaaa mijn spatiebalk zit steeds vast grrrrrrrrrr

@michele
Dan mag ik nog niet klagen want Rens slaapt 's nachts gelukkig wel heel goed nog.
hier is de eerste kies door. Beetje per toeval ontdekt want ik zat nog te wachten op twee tandjes onder eigenlijk. Hij heeft er nu boven 4 en 1 kies en onder twee tandjes. Beetje aparte volgorde geloof ik. Die hoektanden kunnen ze veel last van hebben zeggen ze. Arme Morgan alles achter elkaar. lijkt trouwens wel of sprongetjes/tandjes en ziek zijn vaak samen gaan. hoop dat ze snel door zijn dan heb je ook weer een beetje nachtrust.

groetjes Ramona

Ben benieuwd hoe het uitpakt henriekah. het geeft wel weer meer vrijheid vind ik.
Dan kan je tenminste weer lekker ergens gaan koffiedrinken 's ochtends zonder met het probleem slaapje te zitten. ook wel weer erg lekker toch?

hey ramona!
Ja zeker lijkt me wel relaxt ja. Als ie er dan even een beetje aan went en dan niet rond 10.00 / 10.30 jengelig wordt.
Daar zit je dan met je koffie en een koekje en een jengelend wurmend kind op je schoot…hihihi. Neem k gewoon die hamer mee in de tas…

@ ramona, by the way…k heb hier nu ook een Rens rondlopen, vriendje van mijn zoontje , k liet m net t fotootje zien van jouw kleine, vond ie grappig!

Zou narcose middel ook verboden zijn? andes kan ik dat misschien voor Rens gebruiken.
Je hebt idd best kans dat het in het begin wat wennen in voor dwerg en dat hij misschien soms wel 's ochtends wil slapen. is effe afwachtten. Oh ja ik nam voor de zekerheid alvast z’n brood en melk mee als ik ergens op de koffie ging met hem. Dan kon ik hem daarmee even zoet houden als hij al wat vroeger moe was.

Groetjes Ramona

hahha dat soort spul is ook verkrijgbaar bij de dierenarts…gebruiken ze voor paarden geloof ik…hehehhehe…nou geloof me…Rens zal slapen als een os…(eh paard) en niet te zuunig hoor, hatstikidee zo t klokje rond…

dat zou een luxe zijn zeg. Effe zonder gekheid, liever niet dan is het zo stil in huis. Na de mex griepprik heeft hij drie dagen lang alleen maar geslapen(werd alleen wakker om te eten) en toen vond ik het zo saai thuis. Dan mis je toch dat gekeuvel van hem hier hoor. Ik ga de gebruiksaanwijzing maar eens lezen, hoeveel voldoende is voor 3 uurtjes.

groetjes Ramona

hahhaha doe dat hahahhaah
Nee hoor das helemaal waar, k zou helemaal gek worden als dwergje alleen maar wakker zou worden om te eten…
K zou echt een beetje wanhopig worden denk ik.
Er is idd niks mooiers dan dat lieve kleine gezichtje met die kleine oogjes en die kraaitjes.
K zou het voor geen prijs willen missen, t mooiste wat er is…

Dani was rond de 1 jaar toen hij overging op 1 slaapje. Ik merkte bij hem vnl dat hij de middagslaap niet goed meer deed & als ik hem dan weer later in de middag naar bed deed, dat vond ik dat hij 's avonds te laat ging.

Ging eigenlijk gelijk goed. Als hij erg moe was dan probeerde ik nog weleens 2 slaapjes, maar ben daar ook snel mee gestopt. Wat ik nu doe als hij toch erg moe is, krijgt hij gewoon eerder zijn broodje en gaat hij iets eerder naar bed en dan 's avonds ook gewoon wat eerder. Maar meestal in het rond 12.00 broodje en rond 13.00 naar bed.

Nick was bijna 15 maanden toen hij overging op 1 slaap!! Ik vond het heerlijk. Smorgens wat langer de tijd om dingen te ondernemen. Maar als hij snachts slecht geslapen heeft dan wil ik hem nog wel eens een uurtje smorgens naar bed doen maar komt bijna niet voor (dat ik hem naar bed doe, het snachts wakker worden gebeurd helaas wel ) Soms geef ik hem eerder zijn brood of pap als ik merk dat hij het niet meer zo goed volhoudt. Maar meestal ligt hij er rond 12.30/13.00 uur in.
Vanmorgen ging ik even naar de AH met de buggy en is hij in de winkel in slaap gevallen. Ben toen erna gelijk met de hond gaan wandelen en daarna heb ik hem wakker gemaakt. Toch is hij weer om 13.00u naar bed gegaan. Blijkbaar had hij het even nodig…

Groetjes Bianca