Welke leeftijd oefenen op potje?

Ik vraag me af met welke leeftijd de kindjes hier zijn begonnen met zindelijkheidstraining? (nou de mama’s en papa’s eigenlijk)
Wie o wie?

Dat zegt niet zoveel. Je kan ermee beginnen als je kindje zelf interesse toont in naar de wc gaan. Voor het ene kindje is dat eerder dan voor het andere kindje. Gemiddeld is rond de 27 maanden de leeftijd waarop het zou kunnen, mits ze er interesse in hebben. Maar goed, gemiddelden zijn er natuurlijk omdat er afwijkingen naar boven en naar beneden zijn. Kortom: niets van te zeggen!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hier zat Mika met 18 maanden al op de pot en plaste en poepte met 21 maanden gewoon op de wc.

Nu helaas door de vele diaree die hij heeft draagt hij weer een luier omdat hij de diaree niet kan op houden.

Maar vanaf 2 jaar beginnen de meeste ouders ermee.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Senne begon met het plassen en poepen op het potje toen hij 18 maanden was. Met 2,5 was hij overdag zindelijk.

Myka is nu 29 maanden en plast sinds enkele weken op het potje. En soms poept hij ook op het potje. De luiers zijn erg droog en hij geeft ook aan dat hij moet plassen.

Als je maar niks forceert da’s het belangrijkste. Als een kindje geen interesse heeft, dan lekker niks doen.

Groetekes, Sje

Ik wacht ook gewoon tot bart intresse gaat tonen in het hele toiletgebeuren maar was eigenlijk gewoon niuewschierig. Je hoort zoveel uitlopende meningen hierover.