Welke leeftijd goed voor een nieuw huisdier?

Dames,
Weten jullie misschien welke leeftijd geschikt is voor een nieuw huisdier?
Ik wil misschien een nieuw huisdier aanschaffen en nu vraag ik me af of peuter hier mee om kunnen gaan of dat ik beter kan wachten en tot welke leeftijd dan.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Ik denk dat het ligt aan het soort huisdier, hoe je hier zelf mee omgaat en hoe je kleine peuter over het algemeen al met dieren omgaat.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik was zelf 3 toen ik mijn eerste kat kreeg. Wij hadden er al 1 maar die was ouder en ik kreeg er dus zeg maar een kitten bij.

Bij Morgan ligt het er een beetje aan als zij zo’n 3 jaar oud is hoeveel katten we dan nog hebben. Op dit moment zijn het er 5, dus daar komt niks bij, maar hebben we er dan nog 3 kunnen we het overwegen. 3 Is een leeftijd dat ik het wel mooi vind. En wat Asje zegt ligt ook aan het dier. Kijken reptielen zou ik niet aan een peuter geven maar een kat of een konijn, of klein hondje wel. Het moet te bevatten zijn voor ze. Ik bedoel een sint Bernard is onwijs lief, maar wel 80 kilo liefde zeg maar. Denk dat dat een peuter een beetje te boven gaat letterlijk en figuurlijk

Groetjes,

Michèle

mijn zoon is in okt 2 geworden en we hebben nu een maandje een kitten in huis en dat gaat redelijk goed ik zeg redelijk want je moet hem natuurlijk wel in de gaten houden dat hij de poes niet verkeerd oppakt of knijpt ed.
maar idd het ligt eraan wat voor huisdier je wilt nemen.

groetjes

Ik denk aan een klein huisdier, een kat, konijn, cavia ofzo, misschien een klein hondje, maar ons huis is niet zo groot. Ik ben opgevoed met veel dieren wij hebben nu helaas alleen kippen. Op schooltje (Jada gaat 2 halve dagen in de week naar een soort psz) hebben ze konijnen en die vind ze geweldig en wil ze kussen, maar dat heeft natuurlijk geen goed beeld van de werkelijkheid. Ik zit echt te twijfelen of ik het moet doen ja/nee en wanneer… Ik vind het heel blangrijk dat ze leert omgaan met dieren omdat hier niet altijd leuk omgegaan word met dieren en ik wil wel dat ze weet/leer hoe het hoort!

Als je denkt dat ze al een mate van verantwoordelijkheid aan kan en dan bedoel ik niet meteen hele hokken schoonmaken of kattenbakken, maar beestje eten geven en gewoon aaien en geen pijn doen, zou ik toch een beetje om me heen kijken alvast. Ligt natuurlijk ook een beetje aan het kind of ze er klaar voor zijn.

Groetjes,

Michèle

konijn en cavia´s hebben wij hier ook gehad dat was niet zo´n succes de eerste week was het leuk maar daarna zaten ze alleen in hun hokje dat was te zielig dus hebben we daar een nieuw huisje voor gezocht waar ze wel de aandacht kregen die ze verdienen natuurlijk kan dat bij jullie heel anders zijn hoor.
een poes of hond kan zich ook heel goed zelf vermaken dus persoonlijk zou ik daar voor kiezen (vandaar dat we ook een kitten hebben hihi) als je voor een hond zou gaan zou ik eens met jolan gaan kletsen hier ze weet er heel veel vanaf dus misschien kan je van haar wat info krijgen over het hoe en wat

groetjes

Ik denk zelf aan een kat, mijn man vind een hond leuker, maar ik vind een kat makkelijker, meer handelbaar en heb niet zulke goede ervaringen met kleine kids en honden. Mijn zusje is eens in haar gezicht gebeten omdat ze aan de hondenbak zat. Dus dat word nog een hele discussie, maar ik wil graag een katje voor mijn kleine’s verjaardag in Maart, Ik hoop dat het gaat lukken, maar we gaan in fabruari naar NL waar Jada’s oma wel 5 katten heeft, dus dan zullen we wel zien hoe ze het doet. Is dit positief dan krijgt ze er 1 voor haar verjaardag, denk ik, hahaha ben wel een twijfelkont, want zeker weten doe ik het dus niet!

wij willen ook weer een hondje maar wil ermee wachten tot Mirte loopt.
Omdat wij ons hondje weg hebben moeten doen omdat ze Lieke hapte toen ze ging lopen.
Dus wij wachten nog even tot mirte loopt en dan komt er weer snel een hond.

Groetjes Gytha

helaas heeft mijn zoon ook een nare ervaring met een hond gehad dus hoe graag ik zelf ook een hond zou willen wij wachten tot de kinderen in de ogen van een hond hoger in de rangorde staan.

groetjes

quote:
Ik denk zelf aan een kat, mijn man vind een hond leuker, maar ik vind een kat makkelijker, meer handelbaar en heb niet zulke goede ervaringen met kleine kids en honden. Mijn zusje is eens in haar gezicht gebeten omdat ze aan de hondenbak zat. Dus dat word nog een hele discussie, maar ik wil graag een katje voor mijn kleine's verjaardag in Maart, Ik hoop dat het gaat lukken, maar we gaan in fabruari naar NL waar Jada's oma wel 5 katten heeft, dus dan zullen we wel zien hoe ze het doet. Is dit positief dan krijgt ze er 1 voor haar verjaardag, denk ik, hahaha ben wel een twijfelkont, want zeker weten doe ik het dus niet!

Twijfelen mag en is ook goed. Dieren worden te vaak en te makkelijk aangeschaft en als ze niet leuk zijn dan worden ze ook weer te makkelijk weggedaan. Twijfelen mag dus zeker, dat eerder dan impulssief een verkeerde beslissing nemen. Daarom hebben wij 5 katten, die heb je hun leven lang en niet omdat ze niet leuk meer zijn.

Groetjes,

Michèle

Tja twijfelen is soms goed, maar dan moet de knoop ook een keer worden doorgehakt, hahah we wachten dus rustig nog even af tot maart, maar ik vind het zelf ook wel leuk een katje

Ha ha ha nou ja ik neem aan dat jij het wel allemaal snapt toch

Groetjes,

Michèle

absoluut