Welke koeltas?

Hoi meiden,

Tik, tik, tik…nog een maandje en dan moet ik weer aan het werk. Ja echt het voelt als moeten. Als het financieel niet hoefte zou ik lekker thuis blijven bij mijn heerlijke schat. Nu geef ik nog steeds volledig borstvoeding en ik wil die twee dagen dat ik moet werken (ja zo veel is het niet ) gaan kolven dus de kolf is reeds aangeschaft maar nu nog een koeltas om te vervoeren. Ik heb naar de citystyle van Medela gekeken (heb ook Medela Swing) maar vind die nogal saai. Het koeltasje wat je in de grotere tas kunt doen lijkt mij ook praktisch. Hebben jullie tips? De melk in de koeltas bewaren overdag zal niet gaan he, dat wordt de ijskast?
Bedankt alvast voor jullie tips!
liefs,
Wendy

Ik had een Ameda Lactaline kolf en daarbij een klein koeltasje waar 3 koelelementen in konden en 6 melkflesjes. Dat kleine koeltasje kon ik dan gewoon weer in m’n eigen tas vervoeren.

Ik zou de bv op je werk niet in de ijskast zetten, zeker nu het warme weer eraan komt kan het op de terugweg naar huis weer ontdooien en een tweede keer invriezen kan niet. Heb je niet gewoon een koelkast op het werk staan, kan je het daar discreet in een klein koeltasje inzetten (ik stopte het altijd in de groente lade, die werd bij ons op het werk toch niet gebruikt).
En anders even overleggen met je werkgever, die moet namelijk jou ook de mogelijkheden bieden om de kunnen kolven en alles wat daar bij hoort.

Succes, maar eerst nog even genieten van een maand verlof!!!

Groetjes Carolien.

Oeps bedoelde ook de koelkast, ahum…blond zeker
Was dat koeltasje ook van Ameda met ee koelelement erin?
Ja ik geniet iedere dag heel erg, iedere dag meer want het gaat zoooo snel! Ik heb wel het geluk dat mijn dochtertje één dag bij papa is en de andere bij mijn zus. We zijn nu dus aan het oefenen bij mijn zus maar daardoor wordt het nu wel heel echt hoor…

Gewijzigd door - moppiesmama op 30 Apr 2010 21:31:11

O sorry, ga ik er ook nog zo serieus op in…
Nou de koelkast, daar is niets mis mee natuurlijk
Ja dat koeltasje was ook van Ameda, met 3 koelelementen. 1 plat op de bodem en 2 langs de zijkanten. Daar tussenin is dan ruimte voor 6 flesjes van ongeveer 150 ml.

Het gaat zeker snel! Onze zoon is alweer 10 maanden. Net z’n kleine kleertjes eens in dozen gepakt, maar kan me nauwelijks nog voorstellen dat ie dat heeft aangehad!!!

Heerlijk dat je het zo goed hebt kunnen regelen met werken/papa dag en oppas!
Het is in het begin echt wel even wennen om je kind een hele dag niet bij je in de buurt te hebben, maar je went er snel aan en uiteindelijk kan het ook best lekker zijn om je eigen dingen weer te doen.

Groetjes Carolien.

Hoi!

Ik heb de citystyle tas ook, maar die hoort ook bij mijn kolf (freestyle, maar ik kolf dan ook 4 werkdagen dus vond het belangrijk om een fijne kolf te hebben)
Qua tas maakt het niet superveel uit, al merk ik wel dat de citystyle tas min of meer een isolerend laagje heeft in vergelijking met een ‘normale’ huistuinenkeuken tas Al verschilt dat natuurlijk per tas. Persoonlijk vind ik wel dat er maar weinig in die tas past (met koeltasje en mn kolfspullen zit ie praktisch vol).

Wel wil ik je aanraden om het koeltasje van medela + koelelement aan te schaffen. Het koelelement is voorgevormd waardoor er vier flesjes van medela (of welke andere je ook maar gebruikt voor op je medelakolf) er precies in passen en de boel dus niet omkiepert in je koeltasje.
Verder is het koelelement heel lang bevroren, wanneer ik het sochtends om 8 uur in de koelkast neerleg op mn werk is het smiddags rond 1700 nog steeds helemaal of bijna helemaal bevroren :smiley:
Het is een ander koelelement, ook qua vloeistof vermoed ik, dan de 'normale 'koelelementen die je in gewone koeltassen gebruikt (die ontdooien ook eerder).
Ben ook naar de huishoudbeurs geweest, toen geen gebruik gemaakt van een koelkast maar moest wel kolven. De melk was aan de eind van de middag nog steeds lekker koel en het koelelement was nog steeds niet ontdooid

Succes met je keuze

Hoi Fran,

dank voor je tip! Heb zelf de Swing want ik kreeg RSI van de handkolf . De vriezer ligt hier inmiddels al aardig vol maar dat heb ik geloof ik in het begin wel nodig he?

Ik vond de tas van de Citystyle al wat klein lijken. Op jouw advies ga ik in ieder geval de koeltas bestellen maar misschien nog even neuzen wat ik er voor tas omheen doe? Ik heb nl. een laptoptas mee naar mijn werk ivm het meezeulen van papieren (niet eens een laptop) en het wordt wel een beetje veel tassen zo denk ik…hmmm. Zou dus eigenlijk een tas eromheen moeten vinden waarin ik ook een stapel papieren en pennen kwijt kan…iemand nog tips?

Bedankt voor het meedenken iig!

Graag gedaan!

Hoe groot is je laptoptas?
Past je kolf er in principe ook in? Dan kan je een hydrofielluier en een plastic tas eromheen doen en in je laptoptas doen.
Anders een klein sporttas achtig iets? Misschien hebben ze een goede isolerende tas bij een tassenhandel…

Gewijzigd door - Fran1 op 02 May 2010 19:35:13

Ik heb de swing dus die zou best in de laptoptas passen, goed idee! Alleen de koeltas dan weer niet…Maar een sporttas is geen gek idee, ga even lekker shoppen binnenkort. Als het zonnetje zich weer durft te laten zien tenminste!

Koeltas is in ieder geval besteld! Bedankt he!
liefs,
Wendy