Welke kleertjes moet ik inpakken?

Whahaha hoezo ik heb ineens de kriebels…
Ik ben 3 juni uitgerekend en nu heb ik geen flauw idee wat ik voor kleertjes moet inpakken ( voor de ziekenhuis tas ).
HELP ?

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Gewijzigd door - Evianne`s mama op 20 Mar 2005 09:26:20

Haha, zal straks ff antwoord geven (ben tenslotte in zh bevallen )
Heb nu ff geen tijd, dus straks oké? (dan is het nog geen 3 juni hoor meis, hahaha, plaag je maar! )

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 19 Mar 2005 22:11:48

hahah als je het nu al inpakt zijn ze muf, heb je nesteldrang??

je neemt mee een rompertje met korte mouwtjes en een lekker slobpakje en een babymutsje… een lekkere omslag doek als dekentje en je gaat toch thuisbevallen als het mag dus rond 1/2 mei is er nog tijd genoeg

groetjes Kim, mama van

en

Weet je, die van de thuiszorg belden gisteren en komen 5 april op visite. Ik dacht "ships ben nog niet klaar met alles ", dus ben meteen de rest gaan wassen en strijken. Bij het zien van die kleertjes zat ik me ineens te bedenken “goh wat heb ik dan nodig eigenlijk ???” Vandaar mijn ahummmmmmmmmm nestdrang.

Hihihi, kan me voorstellen ja.
Bij ons is de kraamzorg ook voor een intake-gesprek geweest, maar dat controleren doen ze tegenwoordig helemaal niet meer.
Niet hier in ieder geval…
Voor de “leukigheid” en omdat we natuurlijk super-trots waren hebben we de babykamer laten zien. Maar dat was het.

Tsja, wat je mee moet nemen naar het ziekenhuis is helemaal niet veel hoor!
Voor de baby neem je inderdaad twee rompertjes mee en twee makkelijke baby-pakjes (je kan ook 3 doen van alles, maar het is ook zo opgehaald hoor, als je om wat voor reden ook een dagje langer moet blijven).
Eventueel kan je zelf het babymutsje meenemen, maar anders krijgt de baby er 1 op van het ziekenhuis.
En verder?
Niks…geloof ik.
Ja, je eigen kleding. Maar dat spreekt voor zich.
Ow ja, niet vergeten: de maxi-cosy!
En natuurlijk een lekker jasje enzo voor je beebje, als het mee naar huis mag.

Dat was t wel.

Zie je, valt allemaal best mee

Ja maar moet ik iets bv met korte of lange mouwtjes meenemen ? Bij Evianne was dat makkelijk omdat het toen nog koud was. Snappie ?

Met lange mouwtje zou ik meenemen, een pasgeboren baby moet je iets warms aantrekken.

Het is trouwens per ziekenhuis verschillend wat kinderen aankrijgen. Lisa is in een ziekenhuis in Rotterdam geboren en zij kreeg eerst ziekenhuis kleertjes aan en pas toen we naar huis gingen kreeg ze haar eigen kleertjes aan en Cas is in Zwijndrecht geboren en die kreeg gelijk zijn eigen kleren aan.

Ik had maat 50 mee en maat 56.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Stephan is dus 23 juni geboren en had iets aan met lange mouwen.
Juist omdat ze zich in het begin, als ze echt net geboren zijn, zich nog niet zo heel goed warm kunnen houden.
Natuurlijk had hij geen velours-pakjes aan hoor, hahaha.
Dat was natuurlijk veel te warm geweest (iedereen liep in korte mouw )
Maar ik had toen zo’n katoenen pakje bijv.
Zal wel ff een fotootje zoeken, kan je het zien

Gewijzigd door - Bieb op 20 Mar 2005 09:18:03

DAt bedoelde ik dus eigenlijk ( of ze dus toch iets met lange mouwtjes moeten omdat ze zich nog niet warm kunnen houden ). Maar heb een heeeeeeeeeeeel mooi katoenen pakje, dus die ga ik maar alvast apart leggen.

Dit soort pakjes hadden wij voor Stephan (van katoen dus)

Gewijzigd door - Bieb op 20 Mar 2005 09:37:01

Gewijzigd door - Bieb op 20 Mar 2005 10:25:05

OOOOOOOOOOOOOOO wat een lieve baby ( en dan nu al zo`n boef )

Ja idd.
Hij was ook echt zo ienie-mini-mini-mini klein
Wat ik trouwens helemaal niet erg vond, hihi, echt zo’n klein ukkie
Maar idd nu alweer zo’n grote boef die 's nachts al droog is en overdag 9 van de 10x op de wc plast etc. etc.
Tijd vliegt!!!
(hihi, en tijd voor een tweede )

Gewijzigd door - Bieb op 20 Mar 2005 10:24:27

in de koffer van bianca zat:een pakje broekje met truitje en een rompertje,sokjes,mutsje,winterjas.voor me zelf,tshirt ,sokken,ondergoed,shampoo,zeep,tandenborstel,tampasta,borstel,boekjes om te lezen(had ik geen tijd voor trouwens haha)ochtendjas en toen paste er niks meer in hahaha

hihiihihihihahahhaha astrid ik moest de dag dat ik van tanja beviel alles gauw pakken ,tanja was een maand te vroeg dus de dag dat me vliezen braken moest ik gauw alles pakken ,

groetjes marielle mama van tanja

Hier staat gewoon vanalles op zijn kop, kamertje van Evianne, babywasjes, Daan die beter moet worden enz enz. Hahaha ben gewoon bang dat ik het dadelijk vergeten ben en daarbij had ik nu de babywas in orde en in zakjes verpakt, maar wou deze kleertjes dan alvast apart doen.

Groot gelijk toch?
Kleine moeite, maar je voelt je dan wel wat prettiger…