Welke indeling voor fruit- en groentehapje

Hallo allemaal

Ik heb even een vraag mijn zoontje is nu bijna 4 maanden.
En zijn jullie ook allemaal al met fruit en groente begonnen? Of hebben jullie eerst alleen nutricia erbij gegeven? Zou graag willen horen hoe jullie het hebben gedaan.

Jesse heeft nu het volgende schema.

6.00-7.00 -> 210 met 7 schepjes (230)
10.30-11.00 -> 180 met 6 schepjes (200)
14.30-15.00 -> 180 met 6 schepjes (200)
19.00-20.00 -> 210 met 7 schepjes (230)

Dit gaat meestal helemaal op.
Hoe zouden jullie het doen.

Groetjes Jolanda
Die graag ook andere meningen hoort van ouders.

jolanda

Ik geef Morgan vanaf dat ze bijna 4 maanden was Nutrix door haar laatste fles. We waren ook al met groente begonnen, maar dat was voor haar nog even een tikkie te veel meteen. We zijn nu sinds zaterdag weer begonnen en vandaag heeft ze voor het eerst fruit op alleen volgens pappa was dat niet zo’n succes

Groetjes,

Michèle

Hoi!

Niet om je af te schepen hoor, maar er zijn de laatste tijd al verschillende topics over geweest en om nou telkens hetzelfde verhaal in te typen…

Misschien kan je bij de zoekfunctie even groente en/of fruit intypen en dan zie je andere topics die hierover zijn geweest. En als je dan nog vragen hebt, stel ze gerust!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien kan deze je ook helpen. Ik heb hem zelf gestart vanmorgen.

http://www.ikkeben.nl/forum/link.asp?topic_id=12975

Groetjes,

Michèle

Hoi

Michele bedankt voor je reactie.
Ik heb ook even gekeken naar jou topic.
En ik denk dat ik er wel wat aan heb.
Maar ja dan dus eerst beginnen met nutrix en dan na een week weer kijken hoe dat gaat en dan de groente doen, en dan daarna het fruithapje gaan doen.
Dat lijkt mij het slimste idee.
Kan Jesse stapsgewijs even wennen aan iets nieuws.
Of heb je daar andere ervaringen mee.

En ben jij meteen begonnen met 180+6+3 waarschijnlijk eerst een geprobeerd van nutrix.
Ga ik denk ik ook maar even proberen 210+7+1.
Of zou jij dat niet doen.

Groetjes Jolanda

jolanda

Nou ja Morgan heeft nooit meer gedronken dan 200 dus ik heb nooit op 210+7 gezeten hoewel ze weer hongerig wordt en ik het wel kan proberen nu ze nog niet volop alles eet.

en ja ik zou rustig aan beginnen, vind hij het niks dan gewoon rustig even wachten. Het is nu nog geen moeten he.

Groetjes,

Michèle

Nee dat klopt.
Ik wou er eigenlijk ook niet eerder mee beginnen dan als hij 4 maanden is.
Maar ik dacht kan wel eens even om meningen gaan vragen van anderen, hoe doen hun het en wat geven hun zoal.
Dus vandaar even pols hoogte nemen van hoe of wat.
Vindt het altijd leuk en fijn om meningen van anderen te horen. En dan uiteindelijk zelf beslissen wat je het beste kan doen.
En altijd fijn om met iemand er even over te gaan kletsen.

Maar goed denk dat ik eind deze week eens even ga beginnen met 210+7+1 en eens even kijken hoe hij het daar op doet.

Groetjes Jolanda

Ja gewoon rustug aan. Morgan heeft nooit last gehad van de nutrix, alleen waren we iets te snel met de groente. Vandaar dat we er nu pas (weer) aan begonnen zijn.

Groetjes,

Michèle

Hoi Cindy

Bedankt voor je reactie.
Jesse niet echt een hongerige baby.
Maar ik moest Jesse steeds wakker maken voor de fles van 23 uur (hij zat toen nog op 5 flessen van 180+6). Toen vroeg ik of ik naar 4 flessen mocht op het cb en dat mocht. Maar dan 240+8 Ik keek haar aan van dat krijgt hij nooit op, ik heb gezegd dat ik zal kijken.
Toen heb ik met mijn man overlegd en die had ook zoe iets van dat krijgt hij nooit op. Toen zijn we zelf aan het uitproberen gegaan.
4 flessen 180+6 daar had hij niet genoeg aan want dan kwam hij om 4 of 5 uur s’ ochtends weer voor de fles.
Toen hebben we s’ avonds geprobeerd een fles van 210 +7 en dat ging in een keer op. En meneer kwam toen tussen 6 en half 7. En toen dacht ik die hele nacht niks gehad laat ik de ochtend ook eens proberen 210+7 en hij dronk die ook helemaal leeg. En die andere twee gaat alleen 180+6 in. Maar dat vind ik ook niet zo erg.
Het gaat goed zo en hij is heel tevreden en ziet er goed en gezond uit. En dat is het belangrijkste. Het is zelf zo dat nu de laatste paar dagen zo is dat hij slaapt tot 8 uur s’ ochtends.
Ik heb ook altijd zoiets van hij geeft het zelf wel aan wat hij wil en hoe hij het wil hebben. Heb het nl ook wel eens gevraagd maar ja het zelfde antwoord als wat jij hebt gekregen
Maar ik wacht nu nog even met de pap want ik ben aan het afbouwen met de voeding extra care. en als hij helemaal volledig aan de standaard voeding zit dan weer ff laten wennen en dan die pap fles maar eens proberen.

Maar ja ik heb ook gelezen dat je beter eerst kunt beginnen met groente omdat fruit altijd lekker is en dat ze dat altijd wel zo eten.

En Michele hoe merkte jij dan dat je te snel was begonnen met de groente.

Groetjes Jolanda

Morgan kreeg uitslag, maar dat bleek later van iets anders te komen, maar ze kreeg heel erg pijn in haar buik. Echt de eerste darmkrampjes zeg maar. En nu heeft ze dat niet. Ze heeft gister zitten smullen van bruine bonen met appel. Meer dan van worteltjes zelfs en nergens last van.

Groetjes,

Michèle

Oke dan.
Nou goed om te horen dat ze dat zo lekker vond.
Het is toch weer even een kwestie vanuit proberen lijkt me.

Groetjes Jolanda
Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja ik hoop dat ze vanavond ook zo smult want haar fles van 10 uur was prut enne ze heeft nog steeds koorts. We gaan zo naar de ha…

Groetjes,

Michèle

He Michele

Ja hoop ook voor je dat ze goed heeft gesmult.
Wat vervelend van die koorts zeg hoop dat het niks ernstigs is. Laat het mij even weten. ik heb wel ergens bij een andere topic iets gelezen over haar maar weet niet meer welke. dus zo het fijn vinden als je ff laat weten hoe het is gegaan.

Jesse had vandaag ook niet veel zin in de eerste twee flessen. maar nu zijn de laatste twee flessen er wel goed ingegaan dus dat zal dan wel helemaal goed gaan komen.

Ik hoor het wel weer in ieder geval heel veel succes.

Groetjes Jolanda
Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker