Welke groentes

Hoi,

Ik had een vraagje, welke groentes geven jullie aan je kindje. Sara is 6,5 maand oud, bijna 7 maand alweer en ik wil wat meer varieren met haar groentehap. Ik heb tot nu toe aardappel, wortel, sperziebonen, tomaat en bloemkool gegeven. Ik vraag me af wat andere moeders nog meer geven? Ik weet dat ze bepaalde groentes nog niet mag zoals spinazie en doperwtjes, maar wat dan wel? kheb even een paar ideetjes nodig.

Alvast bedankt,
Sofia

Hoi,

Waarom mag spinazie en doperwtjes niet?
In princiepe mag je alles geven, alleen groenten waar nitraat in zit niet meer dan 2x per week. Ook koolsoorten,bruine bonen,ui en prei kun je beter nog even mee wachten omdat die wat ‘zwaarder’ vallen.
Wij gaven op die leeftijd ook broccolie, stoofpeer,courgette…

Gr Sandra

hoi hoi
mijn meisje zit ook lekker aan de groente en ik heb tot nu toe , worteltjes , sperziebonen , broccolie , en spinazie gegeven , gewoon wat wij ook eten ,dus ze eet lekker mee
en voor de rest mogen ze inderdaad alles hoor , alleen wat mijn voorgangster al zei de winderige groenten even mee wachten tot na een jaar
leuk he die smoeltjes die ze trekken!!!
ik kook alles vers ,en fruit maak ik ook vers , ik ben een antie potje moeder hihi!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd