Welke flesspeen, langzame drinker

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 3,5 week oud en drinkt heel langzaam of heeft weinig zuigkracht. Na 2 weken ben ik gestopt met bv omdat ze na 3 min. in een diepe slaap viel maar na 3 kwartier/uur weer wakker was met honger dit ging 24 uur door tot ik er helemaal door zat. Kolven zag ik niet zitten omdat ik ook nog een klein meisje van 1,5 heb rondlopen. Dus nu aan de flesvoeding en dit gaat al een stuk beter ze slaapt 's nachts zelfs al 5 uur door sinds 5 nachten (durf nog niet te juichen). Van de wijkverpleegster mag ik haar 6 flessen van 120cc geven ze weegt 4200 gram. Nu drinkt ze met moeite 70 cc en slaapt weer, ik voer alle trucjes uit om haar wakker te krijgen (verschonen, koud washandje, kriebelen en zelfs met pijn in mijn hart haar blote voetjes onder de koude kraan) Daarna drinkt ze nog 10 cc maar dan is het ook echt gebeurt en slaapt ze heel vast. Met als gevolg dat ik haar altijd slapend weg leg en dat is tegen alle adviezen in. Ik gebruik de Difrax S fles met de kleinste speen. Weet iemand of het verstandig is de medium speen al te gaan gebruiken? Of is ze hier echt te jong voor of zou ze teveel lucht/voeding binnen krijgen? Graag jullie meningen en ervaringen.

Alvast bedankt

Groeten Renate

Niet iedereen zal het met mijn antwoord eens zijn maar goed plaats hem toch maar. Muriel is 6 weken te vroeg geboren en moest eerst aan de sonde. Daarna dronk ze ook heel weinig wij hebben heel lang op 7 a 8 voedingen gezeten omdat ze weinig dronk. Ik denk dat ik dat zou doen in jou situatie. Haar iets meer voedingen aanbieden tot ze aangeeft meer te gaan drinken. Wij moesten ook allerlei dingen uit halen van de kraamhulp om haar extra te laten drinken ik vond het vreselijk om die dingen te doen voor inderdaad nog eens 10 ml extra want meer kregen we er echt niet bij en toen de kraamhulp na 3 dagen weg ging hebben we dat ook niet meer gedaan en ging het al wat beter. Waarschijnlijk werden we er ook wat zenuwachtig van dat ze en minder dronk en de kraamhulp wilde dat we haar meer lieten drinken dat het helemaal niet meer wilde. Maar we hebben nog wel een aantal weken op meerdere voedingen gezeten.

Wij gebruiken een dodie fles met 1,2,3 stand en daar ben ik zelf heel tevreden over.

Ik heb al zoveel overwegingen gemaakt en waar doe je goed aan he? Ik ga ook maar een 3 standen speen kopen vanmiddag gaat het dan nog niet, dan ga ik inderdaad maar gewoon naar 7 voedingen en kijken hoe het dan gaat. Hopelijk is ze iets langer tevreden, Vooral overdag is het erg lastig. Maar dan kan ik wel iets beter tegen het huilen dan 's nachts!

Onze meid was ook een trage drinker. En idd na een paar minuten viel ze in slaap.
Ik had de flessen van Avent en ik heb toen ook een 3 standen speen gekocht.
Wij waren hier ook super tevreden over. Want nu kreeg ze de flessen wel leeg.
Ze had de flessen wel zo leeg en ben ook wel een tijdje bang geweest dat het er weer uit zou komen. Want dat kan met te snel drinken. Maar onze meid heeft nergens last van gehad.

Gr