Welke fiets

Morgan heeft vorig jaar een driewieler van mijn schoonmoeder gehad voor der verjaardag en waar ik dus al bang voor was ze is er hartstikke uitgegroeid. Trappen gaat niet meer want ze zit met der knieen onder der oksels dan. Dus wij willen haar een nieuw fietsje geven, maar geve nwe haar nou een loopfiets of al een echte fiets met zijwieltje???

Groetjes,

Michèle

Ik zou voor een fiets met zijwieltjes gaan!
Waarom weet ik niet, haha, maar daar zou ik voor gaan

Liefs, Anne

Fiets met zijwieltjes en dan direct 16 inch waarvan het zadel laag kan? Daar kan ze langer mee doen en aangezien ze volgens mij aardig lang is, kan ze daar al wel op fietsen qua lengte. De onze zit op een 12 inch fietsje maar zijn zadel staat in de laagste stand net zo hoog als een fiets met 16 inch wieltjes. Dus een 12 inch met een wat hoger frame dan gemiddeld…

Maaaaaaaar…ik zag vandaag een meisje kleiner dan onze knul en die reed ook op een 16 inch fietsje. Toch vond ik haar dan net weer te klein omdat het stuur best ver van haar af stond.

Ff maten shoppen in de winkel dus

@ Freubeltje als we hem gaan kopen gaat ze zo ie zo mee hoor inderdaad om te kijken of ze er goed op zit.

Groetjes,

Michèle

Voor de oudste hadden we destijds (voor zn tweede verjaardag trouwens hoor) een fietsje met zijwieltjes gegeven. Maar het duurde best even voordat hij het trappen doorhad.
Toen zag je die loopfietsjes eigenlijk helemaal nog niet.

Voor de jongste willen we wel voor een loopfietsje gaan! (maar ik twijfel of we het voor haar tweede verjaardag moeten doen… ze is nog zo klein! Maar is wel altijd boos dat ze niet op de fiets van de oudste kan…)

Dan leren ze veel sneller het evenwicht bewaren, en dat trappen komt vanzelf wel als ze wat ouder zijn.
Ik sta er echt versteld van hoe snel ik de broertjes en zusjes op school zonder zijwielen zie fietsen (Sommige nog voor hun 3e jaar!) omdat ze op een loopfiets hebben geoefend!

Je kan natuurlijk ook kijken of je er 1 vind waarvan je de trappers kan verwijderen… dan kun je die ook eerst als loopfiets gebruiken, en later als gewone fiets.

Ik zou ook meteen voor een echt fietsje gaan.
Wij hebben ook een crossfiets met zij wieltjes gekocht (en ook een loopfiets) maar…hahahaha…hij doet nu nog met niets iets!
ALTIJD zijn tractor met gierkar…kilometers!

Gr, Danielle

Onze dochter heeft voor haar tweede verjaardag ook een fiets met zijwielen gekregen. Ze fiets er ook al op, nu met 2 jaar en 3 maanden dus. Het is soms wat lastig om en te trappen en te sturen en voor der te kijken, maar met wat oefening leerde ze het snel hoor!

Jony heeft sinds haar 1,5 jaar een loopfiets, ik vindt hem ideaal.
Ze kunnen het al heel vlot. Jony is nu inmiddels 3 jaar, ik neem de fiets overal mee naar toe, hoppa zo in de auto. Gaan we boodschappen doen dan mag zij met de fiets mee door het dorp/winkels in en uit ideaal.
Ik woon zelf niet op loopafstand van de winkels dus is het ideaal.
Jony zal zelf ook voorlopig niet zelf op de fietse (als ze zelf zou kunnen fietsen) naar de winkel want dat is dik 10/15 min fietsen.
Dus tja wat is wijsheid. Ik zou naar de winkel gaan en gaan passen, kan ze al op een fiets qua maat ed?
Greetz Cora

hoi,

wij hebben toevallig pas een 12 inch fiets (met zijwieltjes) voor Emma gekocht. die is vanaf ongeveer 95 cm. Ze past er nu goed op (ze nu ong 95 cm) alleen het trappen en sturen en kijken heeft ze nog niet zo door, het is nog het 1 of het ander maar dat gaat vast goed komen.
Ik weet niet hoe lang Morgan is…

succes met beslissen.

groetjes gidget

Lilypie Maternity tickers

fiets met zijwieltjes als je een pleintje of iets dergelijks voor de deur hebt, een loop fietsje als ie alleen gebruikt word als jij iets gaat halen ofzo

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Hoi Michele,

ons jongste zoontje (3.5) heeft een loopfietsje gehad vanaf zijn 2e ,
Ik denk dat hij er met 2.5 jaar pas gebruik van ging maken.
Ideaal is onze ervaring , ze leren ZO ontzettend goed hun evenwicht bewaren,
en crossen dat ie er mee doet!
Hij fietst nu al 2 maanden zonder zijwieltjes , dus met 3 jaar en 4 maand!
We zijn zo ontzettend trots op hem, dat hij nog zo jong is.
/Onze oudste daarentegen, heeft nooit een loopfiets gehad (5.5 )
een was al 4 jaar en 9 mnd ofzo voordat ie zonder zijwieltjes kon fietsen.
Moet je nagaan , anderhalf jaar verschil!

Wij hadden een gewoon loopfietsje van TP of Kruidvat (zijn dezelfde geloof ik)
voor 29.95 euro ofzo.

Heel veel plezier met het oefenen!

gr. mama van 2 kids

@ mama van 2 kids
Ik denk dat het ook aan het kind ligt of hij al zo vroeg zonder zijwieltjes durft te fietsen of niet en dat het niet alleen aan het loopfietsje ligt. De onze durfde met 2 1/2 echt nog niet op de loopfiets en is nu met bijna 3 nog steeds huiverig voor dat ding. Ik zie hem dan ook echt niet voor zijn vierde verjaardag zonder zijwieltjes fietsen terwijl hij al als een razende op zijn fietsje met zijwielen scheurt.

Maarruh, wij gaan overal heen op zijn gewone fietsje. Hij gaat er mee boodschappen doen en we zetten dat ding netjes op slot, hij gaat er mee naar oma, de speelzaal en het fietsje past prima in de kofferbak en gaat zo mee op vakantie. Er wordt hier heel wat afgefietst. En daarbij vind ik hem met nog geen 4 jaar veel te onverantwoordelijk om al zonder zijwielen te kunnen fietsen. Dus wat mij betreft mag ie nog lekker met zijwielen blijven fietsen

Dus tja Michèle, de meningen zullen verdeeld blijven

Er bestaan ook loopfietsjes waar je later trappers op kunt zetten. Die zijn wel erg duur geloof ik.

Lilypie Second Birthday tickers

Ik had het er net even met Mervin over en wat jullie zeiden en hij denkt dat het ook slimmer is om voor een gewone fiets met zijwieltjes te gaan. Ze is inderdaad best groot en niet snel bang en ze hoeft van mij echt niet meteen los te fietsen maar ik vind het zo zonde als we volgend jaar weer een gewone moeten kopen omdat ze de loopfiets al ontgroeid is.

Groetjes,

Michèle

In september wordt Fabienne 3 en dan willen we haar ook een fietsje geven met zijwieltjes. Dat zal nog best even wennen zijn voor haar omdat ze eigenlijk nog maar net goed op het driewielertje durft. Een loopfiets is nooit iets voor haar geweest. Maar idd zal zij tegen die tijd ook te groot zijn voor het driewielertje.
Een 12 of 16 inch weet ik nog niet … dat wordt gewoon even shoppen denk ik!

Succes! Gr Esther

als morgan al kan trappen op een fietsje zou ik geen loopfiets kopen, rico kan nog niet trappen dus voor hem zou ik dan juist wel weer een loopfiets moeten kopen (doen we deze zomer ook) wil je toch een loopfietsje, dan zou je eventueel kunnen kijken naar een fietsje waar je de trappers eraf kunt halen en waar je zijwielen op kunt zetten. die zijn er wel zag er vorige week op de markt staan.