Welke drinkbeker?

Ik ben wat aan het expirimenteren met drinkbekers, maar heb nog niet de ideale gevonden. Heb de Nuby beker met een zachte tuit, die gaat tot dusver het beste maar soms nog behoorlijk snel waardoor mijn zoontje zich toch nog vaak verslikt. En de avent met harde tuit maar daar wil hij niet uit drinken. Gewoon uit een beker lukt nog niet. Dus ik geef thee en sap ook nog wel heel vaak gewoon met de fles/S-speen, maar het CB geeft aan dat het beter is om hem aan een beker te laten wennen. Is er een tuitbeker o.i.d. die de overgang naar een gewone beker vergemakkelijkt? Welke drinkbekers gebruiken jullie?

Groetjes Carolien.

Hoi,

Ik heb ook lang gezocht. En heb uiteindelijk deze gevonden.
Het is even uitvogelen voor je kleine hoe het werkt. (want zuigen alleen werkt niet). Maar het helpt ook bij de spraak en het begeleid stap voor stap.
http://www.brothermax.com/product-details/30111/2-Silicon-teats-for-4-in-1-cup-.htm

groeten miepke

Hoi,
Ik gebruik momenteel de antilek van Nuby (makkelijk voor onderweg en vakantie), de tuitbeker van de Hema en een gewone beker met neus-uitsparing. Uit die laatste drinkt mijn dochter perfect. Ik wissel dus af.
Groetjes Nancy

Miepke, is de brothermax ook in nl winkels verkrijgbaar? Ziet er nl wel heel praktisch uit.
Die antilek van Nuby is denk ik dezelfde die ik nu gebruik, met een siliconen speen/tuit. Dat gaat gaat tot dusver wel het beste, maar ben er nog niet helemaal tevreden over. Ik zal eens zo’n beker met neus uitsparing gaan halen, eens zien hoe dat gaat.

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar raken baby’s niet in de war als ze steeds uit een ander soort fles/tuit/speen/beker moeten drinken?

Groetjes Carolien

Het is het beste als ze zo snel mogelijk uit een gewone beker drinken, maar niet ieder kind pikt het. Dylano drinkt nu ongeveer 2 maanden uit en tuit en gelijk een gewone beker voor die tijd dronk hij niet als hij het niet uit de fles kreeg. Heb hier 10 sooorten bekers staan. Maar het is vanzelf goed gekomen. Waar ook heel veel kindjes uit drinken is een rietjesbeker.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

quote:

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar raken baby’s niet in de war als ze steeds uit een ander soort fles/tuit/speen/beker moeten drinken?

Ik geef mijn dochter de antilekbeker alleen als ze in de box ligt - zit. Dan kan ze zelf beslissen of ze wat wil drinken.
De beker met neusuitsparing gebruik ik altijd na het eten/fruithap, dus als ze aan tafel zit. De tuitbeker gebruik ik eigelijk niet vaak nu ik er over nadenk… Ikzelf heb niet de indruk dat ze in de war raakt van de verschillende bekers/fles, maar dan hebben wij ook wel een hele goede drinker, is ze altijd geweest.

Hier is de gewone tuitbeker van de HEMA (dus geen antilek) met Jip en Janneke opdruk vanaf het begin een groot succes. Was volgens mij nog geen 2 euro.

Wat hier trouwens ook goed werkte was een plastic beker meegeven in bad. Ging ze toen vanzelf water uit drinken.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Hier hebben we ook verschillende beker geprobeerd. Avent, Nuby, hema en als laatste de ISI super beker lekt geen druk. Alleen de tuit is wel hard dus als beginners beker weet ik niet of deze geschikt is. Marijn drinkt nu uit een gewone beker en de tuitbeker is voor in de auto.

quote:
Wat hier trouwens ook goed werkte was een plastic beker meegeven in bad. Ging ze toen vanzelf water uit drinken.

Heb ik ook met Anna gedaan. Doe ik zometeen ook bij Nora. Anna heeft nooit uit een zogeheten anti-lek beker gedronken. Heb de fles omgebouwd met tuitje en een handvat eraan. Kost ook niet zoveel en binnen de kortste keren dronk ze uit een gwone beker, en kletsen wat ze nu doet…