Welke creme op gezicht

Hallo allemaal,

Onze dochter heeft nogal last van een zeer droge huid in haar gezichtje.
Op de rest van haar lichaam heeft ze hier helemaal geen last van. Wel af en toe op haar benen. Hier smeer ik dan wel eens zwitszalf op, maar in haar gezichtje krijgt ze hier pukkeltjes van.
Ze gaat om de dag in bad, voorheen deed ik dit 2 a 3 maal in de week, maar ze kan hier zo van genieten. Ik gebruik dan natusan produchten.
Verder wil ze absoluut geen bodymilk op haar buik of rug, begint ze enorm te krijsen! Dus wat doen jullie op het gezichtje?Trouwens ze heeft rossig haar dus zal ook wel met gevoelig huidje te maken hebben.
Oh ja en welke zonnebrandcreme kan ik het beste gebruiken (ze is 17 weken)

Gewijzigd door - jeuly op 28 Mar 2010 13:44:34

Hoi Jeuly,
Sarah heeft ook hele schrale wangen. Door al dat gekwijl van haar wordt het ook niet beter. In het begin smeerde ik ook Zwitsal Op Het Wangetje, maar daar zit parfum in, en daar wordt de huid droog van. Dus gebruik ik nu vaseline. Dat werkt heel goed. Ze heeft dr baby huidje weer terug.
En zonnebrand weet ik ook nog niet, ben het nu aan t uitzoeken. Maar met een rossige baby (wauw, zijn wel hele mooie kindjes altijd, hoopte er stiekem ook een beetje op) zal het minimaal factor 50 zijn.
Groetjes, Boukje

Mijn dochter is ook rossig, 5mnd oud en wij gebruiken zwitsal hypoallergeen creme voor haar gezichtje. Amandelolie werkt ook wel (natuurlijke olie, koud geperst).
Qua zonnebrandcreme is misschien die van garnier een optie? Die voor kids factor 50+ (gebruik ik zelf ook altijd, heb zelf ook rood haar )

Hoi,

Onze Jutin heeft ook last van een droog huidje. Op zijn gezicht smeer ik balneum baby. In Zwitsal zit parfum en dat is niet goed voor droge huidjes.
Misschien is Balneum iets voor je?

Groetjes Nicole

quote:
Hoi,

Onze Jutin heeft ook last van een droog huidje. Op zijn gezicht smeer ik balneum baby. In Zwitsal zit parfum en dat is niet goed voor droge huidjes.
Misschien is Balneum iets voor je?

Groetjes Nicole

Nee, in die wij gebruiken zit geen parfum, anders mogen ze 'm ook niet hypoallergeen noemen Zwitsal naturel plus is het zalfje wat wij gebruiken. Ikzelf kan nl ook lang niet overal tegen dus ben wel voorzichtig met wat ik op mijn dochtertje smeer

Misschien kun je dan toch die Balneum eens proberen. Ik heb zelf ook een gevoelige huid en ben bang dat Justin dat van mij heeft… Hier kan hij goed tegen, geen uitslag ofzo en het is speciaal voor droog en/of gevoelige huid.

Groetjes en succes ermee!!

Onze zoon heeft ook droge wangentjes. Ik smeer Balneum Baby Crème voor de droge of gevoelige babyhuid. Het is heerlijk spul, smeer het meerdere xeren per dag op z’n wangentjes en het helpt echt heel goed.
Ook heb ik van Balneum badolie, geeft geen vette laag in 't badje maar is wel heel goed voor de huid. Zwitsel moet je absoluut niet gebruiken, zit ontzettend veel parfum in en is zeker niet goed voor een droge huid.

De creme van zwitsal die ik gebruikte was ook hypoallergeen, maar toch kreeg ze er pukkeltjes van. Deze ruikt ook naar de typische zwitsal reuk, dus er moet dan toch wel iets in zitten. Wel raar dat er dan toch hypoallergeen op staat. Ik vind het wel altijd lekker ruiken, maar ja.
Amandelolie durf ik niet aan, een goed kennis van ons gebruikte dit ook bij haar baby, die hierdoor echter op latere leeftijd een pinda-allergie door heeft ontwikkeld. Kwamen ze op een heel vervelende manier achter toen het meisje hevig reageerde op een boterham met pindakaas!
Heeft iemand ook ervaring met bephantene creme?
Oh ja wat smeren julie op het hoofdhuidje, hier zitten vooral kleine witte schilfertjes geen gele korstjes denk dan ook niet dat het berg is.

Gewijzigd door - jeuly op 30 Mar 2010 17:35:27

balneum hoor ik meer goede verhalen over
bepanthen is nogal vettig, trekt niet erg goed in, maar is wel goed voor het huidje.

Bij Anna en Nora gebruik ik de zalf van het Kruidvat speciaal voor schrale wangetjes. Werkt erg snel in en is absoluut niet vettig. Ik ben er erg tevreden over.