Welke baby formula?

Wie geeft haar baby flesvoeding; welke merk? Na het prijs stijging van Nutrilon gebruik ik nu friso. Ik ben benauwd over Enfamil. Heeft iemand ervaring met enfamil of misschien andere merk?

** ik hoop jullie me begript — moedar taal is engels…ik studeer nog het nederlandse taal (maar kan begript nederlands goed)

groetjes, rachel!

hoi,

ik heb patrick zelf friso gegeven en dat is me eigelijk zeer goed bevallen. Ik zou zelf ook geen ander merk meer willen.
Het liefste wil ik met mijn volgende kinderen borstvoeding geven maar met patrick ging dat helaas niet. En friso vond ik het beste alternatief.

veel liefs mignon

Hoi Rachel,

Nou je doet het prima hoor wat Nederlands betreft.

Met “Ik ben benauwd over Enfamil” bedoel je waarschijnlijk “Ik ben benieuwd naar Enfamil”. Curious toch?

Ik ken Enfamil niet, heb er ook nog nooit iemand over gehoord. Ik ben net als jij overgestapt van Nutrilon naar Friso. Ben nu aan het laatste beetje Nutrilon bezig. Vond hem ook buitensporig in prijs gestegen!

Onze jongste is nu 9,5 maand dus ik denk dat de overstap van Nutrilon naar Friso op haar niet zo’n grote impact heeft. Ik weet niet hoe zo’n overstap door hele jonge babies ervaren wordt.

Vorige week las ik in de Kruidvat-brochure dat zij ook voortaan flesvoeding hebben van het merk Kruidvat. Zeker qua prijs is die erg interessant. Ik weet niet of die flesvoeding ook nog een alternatief voor je is. Heb nog niemand met ervaringen gehoord.

Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)

Voor Ruben gebruik ik zelf ook friso en dat bevalt me prima.
ik moet zeggen van dat merk waar je overschrijf heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.

met vr gr Marianne

We hebben zelf altijd nutrilon gebruikt. Maar ik weet van mijn nichtje dat ze Friso krijgt en dat dat heel goed is!

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)
shakira.peutersite.nl
en Fajah (17-11-2004)
kleinefajah.dreumessite.nl

Sje, hehe…ja…ik bedoel benieuwd! ach…benauwd…nu heb ik dat woord in my woordenboek gelezen! dank je! i heb de taaloefening – en zeker ‘the corrections’ nodig!

Hoi Rachel,

Tja, met benauwd krijgt het bericht meteen een heel andere betekenis he?! Hihi!

Het was overigens niet eens mijn bedoeling om je per se te verbeteren hoor. Ik wilde alleen gewoon zeker weten hoe je het bedoelde.

Ik hoop dat je aan de hand van onze reacties een beslissing kunt nemen over welke flesvoeding je het beste kunt gebruiken.

Dank jullie wel voor de antwoorden…!

Mijn dochter kreeg toen ze nog een baby was na de borstvoeding, nutrilon. Mijn zoontje nu lijkt dat dus niet te lusten aangezien hij stug alleen voor de borst lijkt te gaan. Ik hem wel nutrilon proberen te geven, maar wil gewoon niet ( geen idee waarom ). Nu die prijzen zo belachelijk omhoog zijn gegaan van de nutrilon was ik al van plan om over te stappen naar frisio. De prijsstijging zou het gevolg zijn van de nieuwe verpakkingen ( heb ik niet om gevraagd, vond ze prima zo en daarbij zijn ze echt niet makkelijker of hygienischer ) en een nieuwe bereidingswijze ( uhmmm ja ja ) Frisio heb ik verder nu ook gehaald om te kijken of mijn zoontje die nutrilon gewoon niet lekker vond ( vind hem vrij zoet ) en dus om te kijken of hij andere wel lekker vind.
Conclusie ( hahaha ) nutrilon ga ik principieel weigeren en van de voeding waar jij het over hebt heb ik nog noooooit gehoord.

Even een berichtje voor Astrid tussendoor.

Hoi Astrid,

Gaat het Jessin nog steeds om het principe “fles” of wil hij inmiddels wel de fles maar alleen als er moedermelk in zit?

Toen mijn oudste dochtertje destijds de fles weigerde als er nutrilon in zat, kreeg ik de tip om moedermelk en flesvoeding te mengen. Eerst veel moedermelk en weinig flesvoeding, en zo langzaamaan de hoeveelheid flesvoeding opbouwen en de moedermelk afbouwen tot er alleen nog maar flesvoeding in de fles gaat.

Of heb je dat al geprobeerd?

Hier nog een die voor Friso gaat
Robin heeft het gehad en onze kleine Justin krijgt het ook
Ben er erg tevreden over

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Afgekolfde melk wil ie ook niet de deugniet. Dat was eigenlijk de eerste poging fles( en probeer het nog steeds hoor ). Maar bv als ik pap maak van nutrilon met rijstebloem, dan gaat ie kokhalzen. Doe ik dr wat diksap in ( een zuurtje ) dan gaat het redelijk. Maar het fiepje wil ie bv ook niet.

ik wou dat ik je kon helpen ma ik ken helaas geen enkele van die merken…stefke heeft vroeger altijd beba gehad en lars krijgt nan…alle twee dec merken vind ik prima!!

liefs jessica, &

Stephan kreeg Friso en dat is ons prima bevallen.
Zo goed dat we het nu voor Kaya ook alvast in huis hebben.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya, die in nov. verwacht wordt.

hoi

mijn zoon kreeg enfamil van wege het spugen wat hij deed het is dikker voeding
het beviel goed

groetjes ingrid

hallo,
damanja krijgt nu nog nutrilon maar als ik moet overgaan op de opvolgmelk dan ga ik aan de kruidvat voeding is net zo goed zit precies het zelfde in als nutrilon en is stukke goedkoper!
misschien ideetje?

mama van damanja
(03-07-2005)

Hello rachel,
if it ain’t broke don’t fix it zal mijn motto zijn, als de friso bevalt dan lekker bij friso blijven want ik heb vernomen dat teveel wisselen van babyvoeding niet goed is voor je kleintje. Zelf gebruik ik ook friso bevalt uitstekend en is betaalbaar.

[/url]

ja…wij blijven met friso… ons baby heeft geen probleem met het (maar de eerste drie weken of zo, denk ik zij was een beetje ‘constipated’! geen poop voor twee-drie dagen…en zo ging ik naar de huisarts met de vraag – is dat normaal?! zij zag ja. maar, in andere forum heb ik gelezen dat baby die niet gepoopt voor 2 of 3 dagen misschien een probleem hebben!)…chantiene is eerste baby van mij en zo heb ik geen idee wat ik moet verwacht (of in dit geval, gebruik)! ( ik ben een beetje ‘paranoid’ zeg mijn man…hehe…maar hey, dat is beter toch?! haha)

kruidvat melk – het kan een goed idee zijn…misschien voor later (mijn man wil het probeert voor ons baby in het toekomst). dit is eerste keer voor kruidvat en zo nog niet veel informatie van gebruikers…

groetjes ,
rachel

hai rachel,
nog een kleine tip als je kleine last heeft van obstipatie. Gebruik dan de friso normaal en doe er een schepje friso comfort bij. Dit is speciaal voor krampjes en spugen en helpt heel goed voor kindjes die slecht kunnen poepen. Niet teveel ineens geven langzaam opbouwen anders heeft de kleine straks diarree
Suc6

http://www.familievergouwen.nl

Hey!

In het begin had mn zoon Friso, alleen onze kraamverzorgster zei ook dat je de kruidvat merk kon gebruiken, omdat die ook goedkoper was.

Die hebben we nu dus gebruikt mn zoontje die dronk eerst rond de 120 ml, en nu we de kruidvat merk gebruiken drinkt hij rond de 200!! We maken deze doos eerst op, en dan gaan we weer terug naar friso. De kruidvat merk die vult niet genoeg, en daarom heeft onze zoon gewoon bijna het dubbele nodig! We deden het omdat de kruidvat merk goedkoper was, en er werd gezegd dat deze net zo goed was. Maar voor ons niet! Hij is bijna 1 maand oud en dan om te zeggen dat hij 200 ml moet hebben vind ik net iets te ver! Dus we stoppen direct na deze doos. Hij had genoeg tussen de 100 en 120. We zijn gewoon uiteindelijk meer kwijt als we bij de kruidvat merk blijven, omdat we meer aan hem moeten geven.

Dus we blijven gewoon lekker Friso gebruiken