Welke autostoel?

Even een vraagje. Bo zit op het moment in een autostoel groep 1. deze gaat tot 18 kg. Nu wil het zo zijn, dat mijn lieve schat met kleren en schoenen (en wat eten en drinken in de buik) 16,9 kg weegt. Hij heeft dus nog een goede kg te gaan, voordat hij officieel niet meer in die stoel mag, maar goed, dat zal niet over een jaar zijn. Ik denk dat we nu zo langzamerhand wel mogen gaan kijken naar een groep 2 (bestaat dit?) maar welke is nou het beste?hebben jullie tips?

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Dan hebben jullie een aardig groot ventje of niet? Ik zit hier met smart te wachten tot de onze boven de 15 kilo komt. Nu groeit hij wel in lengte, maar niet in gewicht en blijft ie op de 14,5 kilo hangen

Kijk ook even naar hoe hij nu in het stoeltje zit qua hoofd. Steekt dit er al erg boven uit of valt dat wel mee? Ik weet niet hoe snel hij groeit (qua lengte en gewicht).

Als je op zoek wilt naar een goed stoeltje, moet je even googlen naar de anwb autostoeltjestesten. Daarin staan welke goed zijn en wat de mindere punten van andere stoeltjes zijn. Volgens mij komen die van Römer aardig goed uit de test.

qua lengte steekt hij er net niet boven uit, maar zijn benen kan hij niet kwijt, terwijl er op zich zat ruimte is tussen hem en de stoel, of tenminste, als je een groep 2 stoel hebt , dan zitten ze rechter op, waardoor de benen niet liggend naar voren zitten wat bij groep 1 wel zo is, waardoor hij de benen zowat in zijn nek heeft, en ik zit al dicht op het stuur.
Hij is overerigens ongeveer 98 cm

liefs woezel

Ik zit zo te denken als hij zo lang is, komt hij dan met zijn hoofd ook niet boven het autostoeltje uit.
Als dat zo is moet je zo en zo naar een groep 2, want dat is niet veilig.

Wij hebben de Römer kid fix gekocht. Deze is met Isofix en kwam als 1 van de beste uit de test dit jaar. Römer spring zo wie zo qua groep 2 heel goed uit de test!
http://www.kinderstoeltje.nl/romer-kidfix-2011-david.html
Wij zijn voor deze gegaan, omdat we isofix erg veilig belangrijk vinden. Het stoeltje staat als een huis zo stevig en veilig in de auto.

Succes met de keuze maken.

Greetzz Cora

Wij willen ook een stoel nr 2 voor noah kopen… waar in hij vast zit met een auto gordel… zoals die van bakmama…

Maar zet je die stoel niet vast met isofix?
Hoe staat ie dan vast in de auto, want de gordel heeft Noah dan bijv. al om…

En kan Isofix in onze auto>> Ik kan het nergens vinden…
Bouwjaar 2000…

Liefs, Melanie

Ik vind persoonlijk een ligstand wel fijn. Als wij soms laat bij fam vandaan komen wil Jurian altijd beetje gekanteld (achterover) liggen om te gaan slapen… Vraagt dit zelf. Dus dit is (denk) wel vereiste van ons… Maar die zijn er niet veel zag ik wel op google

Maxi-Cosi Rodi XR deze wordt het!

Gewijzigd door - mini-boy op 22 Apr 2011 15:11:16

Bo was echt toe aan een stoel nr 2 want zijn hoofd kwam idd er boven uit!!! Had ik niet eens doorgehad, rijden ook maar kleine stukken er mee, dus dan valt het misschien ook niet op, maar toch!! Vond het wel erg eigenlijk dat ik het nog niet had gezien!! Maar goed, we hebben er 1 gehaald bij de babywalz, merk weet ik niet zo gauw meer, maar het was in ieder geval een goede volgens de reacties!! We hebben er wel 1 die nog een drie punts (of is dat een 5 punts) gordel heeft , en dat je de autogordel dus gebruikt om de stoel vast te zetten (want ik vind dat zelf prettiger)
Bo zit er heerlijk in, en riep ook WAUW!!! toen hij hem zag!! Hij zit er veel beter in, dus ben blij dat we een nieuwe hebben!!

liefs woezel

quote:
Wij willen ook een stoel nr 2 voor noah kopen.. waar in hij vast zit met een auto gordel.. zoals die van bakmama..

Maar zet je die stoel niet vast met isofix?
Hoe staat ie dan vast in de auto, want de gordel heeft Noah dan bijv. al om…

En kan Isofix in onze auto>> Ik kan het nergens vinden…
Bouwjaar 2000…

Liefs, Melanie

Moet je er wel even bij zeggen wat voor auto het is…
Dan is het wel op te zoeken.

Sommige stoeltjes zet je vast met Isofix,
en dan zit het kind OF in de gordel van de auto in de stoel vast,
OF in een gordelsysteem van het stoeltje zelf.
In dat laatste geval snap ik de twijfel kwa veiligheid wel.
Toch denk ik dat dat het veiligst is.

Autostoeltjes zonder Isofix: dan zit kind + stoel vast met de autogordel,
of de stoel zit vast met de autogordel, en het kind met een gordelsysteem
van het stoeltje.

M.

Oh Sorry Marcel wij hebben een Renault Mègane…Classic…

Wij hebben nu zelf een auto stoel die je met de auto gordel moet vast maken…
En Noah maken we dan vast met de gordels van de autostoel zelf…

Maar ik vraag me echt af, hoe zo`n auto stoel vast zit waar t kind de autogordel om krijgt… als je dan een keer een nood rem moet maken, klapt de stoel toch ook naar voren?? Of heb ik het mis…

Liefs, Melanie

de stoel zit dan niet vast melanie. Die zet je los in de auto, en als je kind er in zit doe je dus die gewone gordel zoals de beschrijving hoe dit moet, om je kind heen, en zo kun je rijden. Persoonlijk vind ik dit ook een beetje onveilig, maar goed, er worden weinig stoeltjes nummer 2 verkocht waarbij de steol eigen gordeltjes heeft (wij hebben er wel 1 gehaald) dus het zal toch wel veilig zijn, anders werd het niet zo verkocht.

liefs woezel

quote:
Oh Sorry Marcel wij hebben een Renault Mègane..Classic..

Wij hebben nu zelf een auto stoel die je met de auto gordel moet vast maken…
En Noah maken we dan vast met de gordels van de autostoel zelf…

Maar ik vraag me echt af, hoe zo`n auto stoel vast zit waar t kind de autogordel om krijgt… als je dan een keer een nood rem moet maken, klapt de stoel toch ook naar voren?? Of heb ik het mis…

Liefs, Melanie

Op; http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/carselector
krijg ik bouwjaar 2000 niet te zien voor de Renault Megane,
dus dat zou betekenen dat er geen isofix in zit.
Maar op internet kom ik tegen dat Renault sinds 1999 isofix
standaard aan boord heeft.

Je kunt het natuurlijk makkelijk bekijken.

Die beugeltjes zitten dan tussen zitvlak en rugleuning.
Bij de moderne Renaults zitten ze trouwens netjes achter een ritsje.

Ik denk dat het vastzetten van kind+stoel met de autogordel opzich
niet veel minder veilig is dan met de gordel van het stoeltje vastzetten.
Die autogordel doet namelijk zijn werk wel,
en zal stoel + kind gewoon op zijn plek houden.
De stoel kan echt niet naar voren klappen.
En het kind wordt door de hoogte en breedte van de stoel in de
juiste positie gezet om goed in die gordel te kunnen zitten.

Wel is het zo dat de gordel dan alleen diagonaal over het lijf loopt,
net als met je eigen gordel, en dat de krachtverdeling over dat lijf
anders is dan bij een “harnas” zoals in de stoeltjes zelf kan zitten.
(vergelijk gordelsysteem in gewone auto met rally- of racewagens.)

M.

okee… dank je wel Marcel!

Ik ga vanmiddag even kijken of ik iets kan vinden qua Isofix…

Liefs, Melanie

@bakmama, de steol die wij nu hebben heeft eigen gordeltjes, maar die kun je verwijderen, dus onze stoel is ook tot 12 jaar.

liefs woezel

Wij kopen aankomende week deze autostoel voor Erik:

http://www.babypark.nl/maxi-cosi-rodi-air-protect-brown-earth.html

Kunnen we idd nog lang mee doen en geeft toch het comfort van een autostoel. Kan in ligstand, goede bescherming. Ik snap ook niet dat mensen het alleen met zitverhogers afdoen, ik zie daar de bescherming ook niet zo van in.

Groetjes,
M

Hoe duur is die van jullie bakmama? Ja die ligstand is hier echt iets wat moet … Jurian vraagt het altijd als hij wil slapen…

bakmama als ik op jou link klink zie ik stoeltjes die niet kunnen kiepen/ligstand…? Maar jij geeft aan dat dit wel kan… Ben nl nog aan het zoeken de andere was op dat moment uitverkocht!

@mini-boy, de autostoel die wij afgelopen weekend hebben gekocht kan in ligstand. Zie linkje hierboven in eerdere posting.

Groetjes,
M

ik snap ook niet dat sommige mensen alleen een zit verhoger gebruiken. Kijk als je kind een jaar of 4 a 5 is, kan dat makkelijk denk ik, maar dan zijn ze ook oud en lang genoeg daarvoor, maar op deze leeftijd, 2,5 jaar, nee dan kies ik toch echt voor een goed stevig stoeltje!!

liefs woezel

quote:
@mini-boy, de autostoel die wij afgelopen weekend hebben gekocht kan in ligstand. Zie linkje hierboven in eerdere posting.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/ZdLyp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

misschien kort om daar nu al mening over te geven maar hoe bevalt die? Wil hem dan ook gaan bestellen. Is best prijzig maar komt wel goed uit de test.

Bakmama die van jou komt niet heel goed uit de test dus zie daar toch maar van af … mede omdat hij niet echt in kiepstand kan (geloof jou wel dat het lukt )…

@mini-boy, hij bevalt hartstikke prima! Hij is makkelijk in het gebruik en Erik zit er heerlijk in. De hoofdsteun is heel zacht, er zit lucht in die kussentjes. Als hij dus wil slapen, dan ligt hij tenminste zacht En hij kan nog behoorlijk in ligstand. Wij hebben hem afgelopen zaterdag bij Halfords gekocht; ze hadden op Koninginnedag 15% korting op het assortiment, dus ipv € 159,- hebben wij € 135,- betaald. Maar goed, daar hebben jullie nu niets meer aan

Groetjes,
M