Welke arts moet ik kiezen?

Zo’n 1,5 jaar geleden heb ik (door een onhandige actie) mijn neus op 2 verschillende plaatsen gebroken. Hierdoor is heeft hij aan de binnenkant een rare vorm gekregen, waardoor het ademen iets moeilijker gaat, vooral als ik lig om te slapen(dan moet ik echt in een bepaalde houding liggen). Van de buitenkant zie je niet heel veel, maar het is er niet mooier op geworden.

Een jaar geleden ben ik al naar de KNOarts geweest om het te laten opereren en het zou volledig vergoed worden door de verzekering. Nu was het alleen zo dat ik wel 3 weken uit de roulatie zou zijn en de operatie niet in de zomervakantie wordt uitgevoerd. Omdat ik met school zit en stage en ik geen studievertraging op wilde lopen, heb ik de operatie uitgesteld.
Nu hoop ik in juni/juli klaar te zijn met studeren en kan die operatie plaatsvinden. Maar, de vraag is nu echter: Ga ik terug naar die KNO-arts, wie een dergelijke zware neusoperatie maar 1x per week uitvoerd, of ga ik kijken bij een plastisch chirurg? Dit werd mij namelijk aangeraden door een secretaresse van een plastisch chirurg (zij had hier zelf geen belangen bij)… Zij zei namelijk dat een plastisch chirurg meer kijkt naar dat het er van buiten ook mooi uit komt te zien en dat vind ik natuurlijk wel belangrijk.
Nu weet ik even niet wat te doen. Ik zou voor een second opinion naar de plastisch chirurg kunnen, maar moet ik dat zelf betalen (eigen risico?) of wordt het vergoed? En zal hij eerlijk op mijn vraag antwoorden, of hij de binnenkant ook goed krijgt?
Hebben jullie hier gedachten over?

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb4f.lilypie.com/ggj4p1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Fourth Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 01 Feb 2012 10:52:28

Sowieso de verzekering even bellen om te checken of die second-opinion vergoed wordt. En dan de keuze maken of je die second-opinion gaat halen en dan denk ik kijken welke optie het beste voelt. De vragen stellen die je hebt en dan kijken door welke arts je je het meeste overtuigd voelt. Je hebt natuurlijk niets aan een mooie neus die slecht functioneert, maar een neus die het goed doet maar scheef op je gezicht staat is ook niets…

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ja, misschien moet ik maar gewoon even naar de verzelering bellen.
Dat vind ik altijd een enorme opgave, omdat ik altijd het gevoel krijg dat die mensen je maar wat wijs maken, maargoed… anders kom ik er ook niet achter

En dan ga ik denk ik wel voor de second opinion, gewoon om zekerder te zijn van mijn zaak. Wil niet na de operatie denken: Had ik maar…

Zo zie je, zo’n reactie trekt me gelijk over de streep en brengt even orde in mijn choasdenken, haha.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers

Wat een invloed heb ik zeg, jeetje

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”