Ik ben net begonnen met wat fruit te geven aan Muriel. Maar was benieuwd welke soort appel jullie geven. Ik had gala appels en vind die zelf wel zoet maar die vond mevrouw niet zo lekker was ook het eerste wat we aan haar gaven dat kan ook de rede zijn natuurlijk. Heb nog wel in de vriezer zitten dus probeer het straks na een aantal dagen nog een keer. Nu eerst de peer en dan ligt er nog meloen dus die is als volgende aan de beurt.
Welke appel
quote:
Hier golden dilicious, zijn ook wat zachter al.
Moet je wel de Franse nemen en niet de Hollandse. De Hollandse zijn namelijk vaak heel melig. Die Franse zijn wat steviger en zoeter.
Groetekes, Sje
@Sje, super tip om die uit Frankrijk te nemen. Heb het net gepureerd aan mijn dochtertje gegeven en die smulde ervan! Thanks!
groetjes,
Wendy
hier elke appel, en doen ze tanden kreeg namen we juist heel harde, maar toen was ze al wel wat ouder.
Groetjes,
Michèle
Wij eten hier Jonagold of Kanzi (net een nieuw ras geloof ik)
Groetjes van Sascha en Senne
quote:
@Sje, super tip om die uit Frankrijk te nemen. Heb het net gepureerd aan mijn dochtertje gegeven en die smulde ervan! Thanks! groetjes, Wendy
Er bestaan ook Red Delicious. Die zijn ook wel vrij goed te eten. In elk geval beter dan de Hollandse Delicious.
Groetekes, Sje
@ Sje Red delicous zijn er pas net weer. Deze soort is jarenlang verboden geweest omdat het gifbommen waren. De oude bomen zijn gekapt en de grond gesanneerd.
Groetjes,
Michèle
Oh echt?
Ik kijk eigenlijk nooit naar welke appels er wanneer zijn. Maar ik heb ooit (in 1834) als zaterdaghulp in een groentewinkel gewerkt, vandaar dat ik wel ongeveer weet welke soorten appels er bestaan en hoe die smaken.
Groetekes, Sje
Ze zijn 10 jaar geleden bijna helemaal uitgeroeid en ze hebben het hele ras opniew opgebouwd. Mervin vraagt of je niet vond dat ze zo mooi glommen zonder op te poetsen.
Groetjes,
Michèle
Oh hoi Mervin!!! (Ik ga nu even tegen Mervin praten hoor!) Ja ze glommen inderdaad erg mooi. Was dat het gif? Of werkte jij in een appel-oppoets-fabriek toen in 1834?
Groetekes, Sje
Joehoe, Mervin? Earth calling Mervin, earth calling Mervin?
Het is toch nog rust bij het voetballen of niet? Ben je bitterballen aan het bakken?
Groetekes, Sje
Ha ha ha sorry ik was mp aan het proberen te mailen. Maar mervin zegt net het glimmen kwam inderdaad van de extreem grote hoeveelheid gif, toen deze appelsoort eruit ging was hij al zo’n jaar of 6 groente man. Overigens is het de wereld gezondheidorganizatie geweest die ze verboden heeft toendertijd.
Enne volgens mervin is zijn bitterballen oudbollig en hij lust ze niet eens
Groetjes,
Michèle
Ah, dus het was neppe glans op die appels! Brrrrrrr…
En wij maar denken dat ze een badje van olijfolie gehad hadden!
Ik wist niet dat bitterballen oubollig waren, wij hebben namelijk geen frituurpan. Wat is op het moment dan hot om in de frituur te gooien?
Lust-ie wel kroketten trouwens?
Groetekes, Sje
Ha ha ha nee sje dat waren echte sneeuwwitje appels.
Pff wat is in. Volgens mij die party mixen, kleine frikandelletjes, bami balletjes en nasi schijfjes geloof ik. Wij zijn niet van de frituursnacks. alleen vrijdag is het patatdag hier.
en nee lust ie ook niet
Groetjes,
Michèle