Hoi hoi!
Binnenkort ga ik beginnen met fruithapje. Ik wil deze graag zelf maken, maar ook invriezen zodat ik altijd een voorraadje heb. Kan iemand mij vertellen welke appels ik het beste kan gebruiken? Geen zure, dat begrijp ik wel, maar maakt het verder nog iets uit?
En mag je banaan ook invriezen? Ik heb wel wat op internet gezocht maar de ene zegt van niet en de andere zegt van wel??
Alvast bedankt!
Groetjes Nancy
Welke appel gebruiken?
Je kan alle fruit en groente gewoon invriezen.
Qua appel maakt het niet echt uit, je kan een zachtere variant nemen, zoals elstar, maar het geeft niet. (Wil er wel even bij zeggen dat mijn zoon 14 maanden nog steeds geen appel eet omdat hij het te hard vind).
Ik zou beginnen met peer oid omdat dat lekker zacht is, zodat je het makkelijk kan pureren.
Veel eetplezier!
Liefs, Anne
Qua appel maakt het volgens mij niet zoveel uit. Ik heb ook altijd gepakt wat ik zelf lekker vond. (en geen zure )
Invriezen weet ik niet, ik heb gewoon iedere dag verse fruithap met de staafmixer gemaakt. En ik ben begonnen met peer en banaan. Dat zijn de wat zachtere smaken…
Dadelijk kun je weer meloen en aarbeien krijgen, hmmm kan Nick ook zo van smullen!
Succes en eet smakelijk
Groetjes Bianca
Aardbeien moe je trouwens mee uitkijken, omdat je daarbij een grotere alergiekans hebt.
Dus daar voorlopig nog even mee wachten!
Liefs, Anne
Ik gebruik Elstar of Jonagold en ik schil m en snij m in partjes en kook de partjes heel eventjes in een steelpannetje tot ze wat zacht zijn, dan pureert het makkelijker en smaakt t heerlijk naar een lauwe gezonde appelmoes. Als de appel te zuur is kun je er een druppie diksap of roosvicee groei bij doen.
Mijn dwerg vind dat heerlijk. En als je t nou goed wilt laten vullen kun je er liga eerste stap doorheen kruimelen. Dat vult t buikje lekker.
Zalig!
Ik heb ool altijd vers fruit aan Tim gegeven. Wij zijn begonnen met een partje appel. Die eerst in kleine stukjes snijden en dan pureren. Als ze wat ouder zijn kun je de appel gaat raspen. Eerst heel fijn en daarna steeds grover. Zo ook met peer en andere vruchten. Totdat je ze op een gegeven moment gewoon stukjes fruit kunt laten eten. Wij hebben altijd golden delicious. Banaan heb ik trouwens nooit gepureerd, maar gewoon fijngeprakt.
Groetjes,
Sandra
Meloen is ook een goed idee, welk soort kan ik hetbeste gebruiken? Galia meloen?
En ik heb begrepen dat je appel, peer, banaan, perzik, meloen ook gewoon in kunt vriezen? Gaat het dan niet verkleuren?
Ik gebruik zelf de galia meloen. Ik vries alles gewoon in. Behalve de banaan ik had ergens gelezen dat je die niet mag invriezen. Dus ik prak er vaak even een klein stukje door heen nadat ik een bakje uit de vriezer heb gehaald.
Je MAG al het fruit gewoon invriezen, allen bij banaan kan het erg verkleuren, en de consistentie kan veranderen waardoor het niet lekker smaakt.
Qua meloen, kan je allerlei zoorten kiezen, inderdaad galia, of honingmeloen.
Nog meer ideeën?: appel, banaan, peer, mandarijn, sinaasappel, framboos, blauwe bessen, druiven, nectarines, perzikken, kiwi’s, mango, meloen, ananas, aardbei, kersen, lychees.
Liefs, Anne
ik gebruik meestal jonagold of breaburn en kook dat even met een peer samen in de magnetron. Dan pureren, hij vindt het heerlijk. Aardbeien ook geen probleem hier. Verder mango, pruim, nectarine, banaan. Ik vries sommig fruit wel in, maar idd geen banaan. Meloen was hier geen succes.
22-12-2009 colin geboren
en het beste is even wachten met sinasappel/mandarijn/nectarine/citroen etc ivm de zuren en het ontwikkelen van een allergie. Het advies is deze pas met 9 maanden te geven. Hetzelfde geldt voor aardbei.
Verder lekker genieten en smullen maar! Onze mop was gek op Golden delicious uit Frankrijk die waren heeeerlijk zoet. Even stomen, pureren en invriezen. Ze smult er nu nog van. Hier geen reactie op de appel, wel op de banaan, echt met mate geven want hier hadden we een beetje verstopping!
groetjes,
Wendy
Je heb bij AH ook van die bakjes bevroren fruit. Bijv. mango, aardbeien, frambozen etc. Iedere dag maak ik een vers fruithapje de bevroren fruit heb ik zelf nog niet in huis, Maar deze tip kwam ik laatst op 't forum tegen.
Bij AH hebben ze 1 kg zak zoete appels die neem ik altijd. Ik stop de appel ook altijd ff een klein minuutje in de magnetron zodat je geen harde stukjes heb als je 't in de blender pureert. Ik laat eerst de appel wel ff afkoelen voordat ik 't met 't andere fruit pureer. Je krijgt dan eigenlijk appelmoes met nog extra ander fruit.