Welke achternaam krijgt mijn kind?

Hallo ik zal mijzelf even voorstellen.
Ik ben Justin 26 jaar oud en over een paar dagen een jaar getrouwd.
Mijn vrouw is zwanger en is ergens in juli uitgerekend. Nu had mijn vrouw nog voordat wij getrouwd waren al 2 kinderen (niet van mij)
die hebben gewoon haar achternaam. Ik ben er gewoon vanuit gegaan dat als ons kindje komt hij mijn achternaam zal krijgen.
Alleen krijgen we nu links en rechts van mensen te horen dat dat niet meer kan!!?!? Undecided En dat de volgende die komt automatisch ook haar achternaam krijgt.

Weet iemand hoe dit bij de wet is geregeld? Ik heb op de site van postbus51 gekeken, maar daar staat niet specifiek beschreven als er al kinderen zijn en je daarna trouwt! welke naam ze krijgen

Kan iemand mij helpen?

dank u

nou wat dacht je van als het jouw kind het automatisch jouw naam krijgt mits je vrouw je naam draagt… en ja het klopt dat die eerste kinderen van je vrouw niet jouw naam krijgen, maar loop eens binnen bij julllie stadhuis en burgerlijke stand daar kunnen ze je vast vertellen wat er gaat gebeuren.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

volgens mij als je getrouwd bent krijgt het de achternaam van de vader,mits de moeder jou naam niet draagt maar haar meisjes naam,dan kan ze zelf kiezen wat ze wilt

maar kan er naast zitten,maar zal die ff informeren bij jullie gemeente huis

de naam van de andere kinderen kan je ook via de koningin laten veranderen in jou naam,als jullie dat beiden willen maar ook die info is te verkrijgen bij jullie gemeente huis

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ja het kindje krijgt jou naam
Was bijna 2 jaar geleden nog wel zo
Grappig zeg die naam

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

het kindje krijgt gewoon jou achternaam mits jullie anders willen!!
ik ben niet getrouwd en mijn kinderen hebben ook gewoon hun vaders achternaam
vind dat wel een klein beetje horen , vaders achternaam
maar inderdaad op het gemeente huis weten ze alles op dat gebied!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd