Nou om eerlijk te zijn wist ik ook niet goed hoe ik het aanpakken moest… Ik heb het weer van mijn nichtje…
Ik doe het nu dus zo:
Eens in de twee weken haal ik verschillende groentes voor Justin. Bloemkool, boontjes, worteltjes, verse erwtjes en/of broccoli worden ingeslagen. aardappels en tartaar erbij en op naar mijn aanrecht! Dat aanrecht staat dus helemaal vol met kleine plastic bakjes (kun je goedkoop bij xenos of wibra halen).
Tartaar bak ik gewoon zonder boter rul, al las ik vandaag dat een beetje margarine wel mag. Dus misschien doe ik dat de volgende keer. In elk bakje doe ik een eetlepel tartaar. Ik doe dit gewoon op gevoel. Ik weet niet of ze meer of minder mogen… Maar hij eet het goed op in ieder geval.
Voor de afwisseling gebruik ik ook weleens kip voor Justin. Dan snij ik een kipfiletje in kleine blokjes (groter dan dobbelsteen, kleiner dan pingpongbal) en kook ik deze. Deze blokjes doe ik bij elkaar in een bakje. Die gebruik ik dan wanneer ik rijst maak met wat groente.
Vervolgens gaan er verschillende pannen op het vuur waarin ik de groentes en aardappels in kook. Als die klaar zijn prak ik ze (deed eerst in de keukenmachine, maar dat hoeft nu niet meer). Dan doe ik twee scheppen (eetlepels) groente bij de tartaar in de bakjes en een schepje aardappels. Dit hele prakje even laten afkoelen en dan doe ik stickers op de deksels. Dan heb ik een bakje aardappels-wortels-tartaar ofzo. Oja, ik zet er wel de datum bij, want als het al een maand in de diepvries ligt, weet ik ook niet of het nog smaakt…
Het lijkt een heel gedoe, maar het hoeft dan niet alle weken en je voorrad is zo groot als je hem zelf maakt. Het lijkt dan wel even een cateringbedrijfje, maar goed…
Als we rijst eten kook ik ook wat voor Justin, doe ik wat worteltjes erbij en een kipje uit de diepvries. Goed prakken en smullen maar!
Ik hou geen vaste hoeveelheden ofzo aan. Ik kijk wat ie op kan, als ie niet meer lust prima dan…
Ik hoop dat je er wat mee kunt!
[/url]