Welk voedingsschema hebben jullie?

Tja, toch maar even een schemavraag van mij! Ik heb heel internet afgespeurd, maar hoor het ook graag van jullie!

Hoe ziet jullie schema eruit bij 6,5 maand? Gaat mij vooral om voeding, want slapen gaat allemaal wel (alhoewel dat ook wel weer met het voedingsschema in verband staat). Hoeveel krijgt jullie kindje op die leeftijd?

dan hier mijn schema:

7 uur pap uit bord (200cc met 6 scheppen bambix fijne granen)
11.00 uur fruithapje van 200gram (eerder kan niet krijgt hij niet op)
13.00 uur fles 180cc
15.00 uur liga met sap of rijstewafel en een beetje water
16.00 uur groentehapje 200gram
18.30 fles 180cc

Lilypie First Birthday tickers

Justin is nu 7 maanden. Zijn schema ziet er zo uit:

6.30 fles opvolgmelk 180 cc
10.00 fruithapje
12.30 fles opvolgmelk 180 cc
15.00 liga stap 2 of rijstwafeltje, flesje diksap 80 cc
17.00 groentehap (vlees/aardappels of rijst/groente)
19.00 papfles (bambix) 180 cc

Het is de bedoeling dat hij nu tussen de middag over gaat op een boterhammetje met een flesje melk ipv een volle fles opvolgmelk.

Groetjes Nicole

[/url]

Erik kreeg met 6 maanden:

7.00 uur pap (210+7+bambix)
9.30 uur fruit (heel 6-maandenpotje)
12.00 uur fles 180+6
15.00 uur fles 180+6
18.00 uur groente (heel 6-maandenpotje)
22.00 uur fles 210+7

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Ons schema is nu:

07.30 fles 180 cc+6
10.00 fruit
12.00 fles 180 cc+6
15.30 fles 180cc+6
17.00-18.00 groentehapje 100-150 gr
19.30 fles 180cc+6

Oh ja ze is nu bijna 7 maanden en zullen wel met brood gaan starten

groetjes Jeuly

Gewijzigd door - jeuly op 28 Jun 2010 14:27:13

Vandaag naar de infolijn van het CB gebeld en mij werd dit schema aangeraden (zoontje is nu bijna 7 maanden):

6.30 uur: 210 met pap aanbieden
tussendoor (9.30/10.00 uur): fruit, zoveel hij opkan
11.45 uur: wat broodstukjes
12.00 uur: klein flesje van 120/150
tussendoor: roosvicee en liga, eventueel klein flesje (maar is niet nodig), eventueel wat magere yoghurt
17.00/30: groenten (met eventueel wat magere yoghurt)
19.00: 210 aanbieden, eventueel met wat pap erin

Zolang hij 500 ml melk op een dag krijgt, zou dat goed zijn! De groenten en fruit gaan nu veel belangrijker worden dan de melk. Ga dit schema maar proberen aan te houden…

Niet zo onzeker hoor je doet het hardstikke goed meid

Muriel krijgt nu dit. Zij is 7 maanden en 10 dagen. Ik bouw de schepjes pap rustig op.

7:30 als we geluk hebben de laatste 3 dagen word ze om 6 uur wakker haha dan krijgt ze een fles van 210 met 4 schepjes pap
10 uur fruit 200 gr
12 uur fles 180
15 uur halve liga 2e stap en dixsap. Ongeveer 80 ml denk ik
17 uur groente 200 gr maar eet ze niet allemaal op en flesje 60 ml
19 uur fles 180

Vandaag ging het goed met dit schema, maar groenten gaat er nog steeds niet goed in (fruit daarentegen gaat als een sneltrein)! Na een paar happen vindt hij het wel genoeg en doet zijn mondje niet meer open. Als ik dan na een paar minuten met yoghurt kom, dan gaat het mondje wel weer open! Nu lees ik vaker dat kinderen niet zo dol zijn op groenten. Hoe moet ik hem meer groenten geven? Kan het moeilijk bij hem naar binnen proppen.

Muriel wilde vandaag ook niet alles opeten. Is ook warm en heb dan zelf ook niet altijd zin in warm eten. ik laat het dan maar. geef je alleen groente en verder niets? Ik bedoel doe je al een beetje aardappel of rijst door de groente? Ik doe er zelf nog wel eens een beetje melk doorheen dan eet ze het makkelijker. Maar nu ik er meer een maaltijdje van maak vind ze dit ook lekkerder als gewoon alleen groente merk ik.

hier nu met 6 maanden en 1 week:

7.00 fles 200cc
10.00 fruit (2 stuks)
12.00 fles 200 cc
tussendoor dixsap en beetje zuigen aan een liga
16.00 fles 200cc
18.00 groenten met soms aardappel
als hij wakker wordt 230 cc met granenpap (meestal 21.30)

is laatst ook al gelukt om 3 flessen te geven maar meestal haalt hij het net tussen de flessen.

22-12-2009 colin geboren

Tja, misschien ligt het ook wel aan het weer! Vanmorgen liet hij ook weer 90 ml staan van een fles van 201 (dus gemaakte voeding 235). Kan er niets aan doen. Voel me dan wel onzeker en vraag me af wat er aan de hand is. Verder is hij hartstikke vrolijk en gezellig en slaapt goed, dus het zal hopelijk misschien tijdelijk zijn. Het is Hollands Welvaren, dus hij kan op zich wel wat missen, maar vind het gewoon vreemd dat hij voorheen 4 flessen van 180 ml (=200) opkan en er nu moeite voor moet doen!

@muriel: ik gebruik nu veel potjes wat groenten betreft (maak fruit vaak zelf), potjes vanaf 6 maanden, waar ook al aardappeltjes en alles inzit. Ben benieuwd wat het vandaag weer gaat worden!

Mijn zoontje iets meer dan 7 mnd en schema als volgt:

7.30 uur 180cc+6 schepje bambix
11.00 uur 180 cc
12.00 uur fruit 1 stuk
15.00 uur 180 cc (ga binnenkort liga proberen)
17.30 uur groente
19.00 uur 210 cc (krijgt hij vaak niet helemaal op)

a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/KMNsp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a

@iris: Justin lust de potjes groente ook niet, maar vers vindt hij super! Hij krijgt vaak wat tartaar, aardappeltje en groente (boontjes, worteltjes, bloemkool of zoiets). Alles even fijngeprakt en smullen maar!

Misschien dat ie het vers wel wil?

[/url]

Wij zijn geen aardappeleters, zeg maar, dus zelf maken vind ik knap lastig. Zou je mij kunnen zeggen hoe ik dat aanpak? Klinkt misschien heel stom! Groenten snap ik wel, aardappeltjes koken lukt ook nog (), maar hoe moet ik dat vlees doen? En hoeveel mag ik daarvan bij elkaar doen (en eventueel invriezen)?

Staat vast hier ergens al op het forum…

Nou om eerlijk te zijn wist ik ook niet goed hoe ik het aanpakken moest… Ik heb het weer van mijn nichtje…

Ik doe het nu dus zo:
Eens in de twee weken haal ik verschillende groentes voor Justin. Bloemkool, boontjes, worteltjes, verse erwtjes en/of broccoli worden ingeslagen. aardappels en tartaar erbij en op naar mijn aanrecht! Dat aanrecht staat dus helemaal vol met kleine plastic bakjes (kun je goedkoop bij xenos of wibra halen).

Tartaar bak ik gewoon zonder boter rul, al las ik vandaag dat een beetje margarine wel mag. Dus misschien doe ik dat de volgende keer. In elk bakje doe ik een eetlepel tartaar. Ik doe dit gewoon op gevoel. Ik weet niet of ze meer of minder mogen… Maar hij eet het goed op in ieder geval.
Voor de afwisseling gebruik ik ook weleens kip voor Justin. Dan snij ik een kipfiletje in kleine blokjes (groter dan dobbelsteen, kleiner dan pingpongbal) en kook ik deze. Deze blokjes doe ik bij elkaar in een bakje. Die gebruik ik dan wanneer ik rijst maak met wat groente.

Vervolgens gaan er verschillende pannen op het vuur waarin ik de groentes en aardappels in kook. Als die klaar zijn prak ik ze (deed eerst in de keukenmachine, maar dat hoeft nu niet meer). Dan doe ik twee scheppen (eetlepels) groente bij de tartaar in de bakjes en een schepje aardappels. Dit hele prakje even laten afkoelen en dan doe ik stickers op de deksels. Dan heb ik een bakje aardappels-wortels-tartaar ofzo. Oja, ik zet er wel de datum bij, want als het al een maand in de diepvries ligt, weet ik ook niet of het nog smaakt…

Het lijkt een heel gedoe, maar het hoeft dan niet alle weken en je voorrad is zo groot als je hem zelf maakt. Het lijkt dan wel even een cateringbedrijfje, maar goed…

Als we rijst eten kook ik ook wat voor Justin, doe ik wat worteltjes erbij en een kipje uit de diepvries. Goed prakken en smullen maar!

Ik hou geen vaste hoeveelheden ofzo aan. Ik kijk wat ie op kan, als ie niet meer lust prima dan…

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

[/url]