Hallo,
Ik ben sinds vorige week met vlees begonnen, maar aangezien je het moet koken, kom ik niet verder dan kip of vis.
Iemand nog iedeetjes? Zet er ook even bij hoe je het klaarmaakt asjeblieft.
Thanks
22-12-2009 colin geboren
Hallo,
Ik ben sinds vorige week met vlees begonnen, maar aangezien je het moet koken, kom ik niet verder dan kip of vis.
Iemand nog iedeetjes? Zet er ook even bij hoe je het klaarmaakt asjeblieft.
Thanks
22-12-2009 colin geboren
Hoi,
Kijk even op de site van keukenkikker, daar staan veel recepten op voor de kids vanaf 7 maand!
Groetjes Nancy
Waarom mag je het vlees alleen koken? Ivm allergie?
Tartaar in kleine stukjes verdelen en bakken in de koekenpan met een klein beetje olie. Dat mogen ze al werd mij verteld op CB. Ik neem aan dat je ook een beetje margarine op de boterham doet? Weet uiteraard niet of die al brood eet maar in margarine zitten ook goede vitamines in.
Of witvis zonder graten (tilapia/kabeljauw) in de magnetron gaar stomen of ook in een koekenpan met olie.
Ik heb al kip, gehakt, eenofandere vissoort ed gehad.
Geloof laatst sauzijsen en ook al runderslavink speklap,
Ham en zelfs al een keer een halve knakworst er door gegooid omdat ik dat zelf at. Maar hoorde van me moeder later dat dat afvalvlees is dus of het zo gezond is, hij vond het iniedergeval heerlijk.
Ik kook het meestal ook, maar heb ook gehoord dat je het kan bakken.
Ik zoek in de winkel gewoon naar ongekruid vlees, want inprincipe kan je ze alles geven. Vlees/vis/ei en vleesvervangers.
Ik heb alleen nog maar kip en tartaar gekookt. Ik heb de tartaar een keer gebakken maar toen pureerde het niet zo goed. Ik heb haar ook een keer een half ei gegeven door de spinazie en aardappel heen. Maar verder ben ik ook nog niet gekomen. Ik wil wel graag een keer vis maken maar weet niet zo goed met welke groente ik dat het beste kan mengen.
[quote]
Ik wil wel graag een keer vis maken maar weet niet zo goed met welke groente ik dat het beste kan mengen.
Ik zou de vis niet door de groente gaan mengen, gewoon apart houden en heel fijn prakken, indien nodig pureren. Zo leerd je kindje aparte smaken herkennen. Als je het allemaal door elkaar prakt, gaat zeker bij vis, de hele hap daar naar smaken (en aangezien ik zelf geen visliefhebster ben lijkt me dat vreselijk )
Meestal doe ik vis bij worteltjes of broccoli.
@mama van Colin,
-Kip is hier ook een favoriet, zowel gekookt als uit de oven.
-Rundergehakt rul ik gewoon in de koekepan zonder boter. (je kunt het ook netzo als gehaktballen met ei en beschuit en voor de smeuigheid een scheutje koffiemelk maken en dan kleine balletjes van draaien om te bakken, als ze dan klaar zijn kan je ze zo met de vork weer fijn maken). door het overige gehakt kan je je eigen kruiden doen en voor jullie zelf gehaktballen braden)
-Varkenshaasje is vrij zacht van structuur (persoonlijk geef ik niet zo vaak varkensvlees), gewoon braden in de koekepan of in de oven. Ik haal er een stukje voor Jasper af om apart te bereiden, we willen hem zelf liever een beetje rosé maar dat geven we jasper natuurlijk niet.
-Draadjesvlees (runderstooflap ofzo) vind Jasper ook heerlijk. Maar hij mag inmiddels wel een beetje kruiden hebben van de jus, ik weet niet of jouw kindje hier al wel aan toe is.
-Zalm
-En ik heb zelf ook nog even gekeken op de site van keukenkikker, die staat nu onder mijn favorieten, een hele leuke site met allerlei dingen waar ik zelf nog nooit aan gedacht heb!
Groetjes Carolien.
Maar dan moet ik alles los geven dus. Nu pureer ik de de aardappel/rijst /groente en vlees door elkaar maar dat kan je met vis beter niet doen.
Ik doe het vlees er eigenlijk nog steeds doorheen mijn meneertje hier wordt later een echte vleeseter, hij kan er echt van genieten. Laatst gaf ik het één keer er los naast, nou hij heeft op een stukje vlees 45 min tot een uur zitten sabbelen en zat er zo van te genieten en owee als ik dan bij zijn mond in de buurt kwam om te kijken of het al eindelijk weg was, stijf die kaken op elkaar van stel dat ze het afpakt en de rest van het hapje ging er ook niet meer in dan trok hij een gezicht van mam dit is GEEN vlees! Plus dat je zelf dan ook drie kwartier op de bank gekluisterd zit, want je kan er dan natuurlijk ook niet bij weg lopen stel dat hij zich er in verslikt. één ding ik heb toen in alle rust mijn eigen eten op kunnen eten, maar sinds dien gaat het er weer gewoon doorheen ^^.
Had vanavond trouwens een kipballetje er doorheen gedaan, vond hij ook wel lekker was in de aanbieding bij de netto. Vond sate en borrelballen toch nog wel iets te ver gaan.
Gewijzigd door - Jaantje op 02 Aug 2010 21:12:19
Wij deden, en doen, alleen maar kip, rundvlees en vis. We koken het niet alleen, ook bakken mag. Maar wel met zo min mogelijk vet!
Wij bakken met olijfolie, daar heb je maar een heel klein beetje van nodig.
Luka vind vlees eigenlijk helemaal niet zo denderend… Misschien word hij vegetariër?