Welk tussendoortje?

Hoi!
beetje gekke titel misschien… maar wat ik bedoel is of iemand tips heeft voor mij. Mijn dochtertje heeft niet helemaal een vast ritme, maar slaapt 3 keer per dag, als ze moe is. Meestal 1 keer smorgens 2 keer in de middag.
Ze krijgt s morgens pap, later fruit. Rond 12/ half 1 eten we brood. Rond 5 uur avondeten en toetje. Voor t slapen gaan nog een fles melk.
T punt is nu t middagtussendoortje. Ze is vaak rond half 4/4 uur wakker. Heeft wel honger, maar ik vind t te vroeg voor haar avondeten. 5 uur kan wel, maar eerder niet.
Soms krijgt ze een koekje met wat drinken, maar ze is niet tevreden dan. Huilt gewoon.
Halve fruithap of toetje als tussendoortje ook al geprobeerd maar daarmee is ze niet tevreden.
Om nu hele tijd met een huilend kind te zitten is ook niet zo gezellig.

Hoe zouden jullie die tijd tot het avondeten overbruggen?? Oh wandelen is geen optie, de oudste dochter slaapt tot 4 uur / half 5 en wil dan ook wat eten en drinken…

Hoi,

Als eerste dacht ik wat yoghurt maar las dat dat geen zin heeft Mijn zoontje heeft qua eten bijna hetzelfde schema als jouw dochtertje. Alleen krijgt hij 's middags zijn fruithap zo tussen half 3 en 3 en hij krijgt om half 12 1-2 broodjes. Altijd al 's middags het fruithapje gegeven want 's morgens wilde hij dit niet na zijn pap. Misschien dit proberen het fruit verplaatsen naar de middag en het broodje een half uur eerder? En dan 's ochtends een koekje met sap of zo?

Krijgt ze 1 boterham? Of misschien een halve boterham extra proberen te geven? Hoeveel melk krijgt na de boterham? Misschien deze wat verhogen anders? Tenminste als ze dit op kan natuurlijk en wilt/lukt

Geen tips verder.

Groetjes Daniëlle

Lilypie First Birthday tickers

Hoi Daniëlle, dank je voor je reactie. hihi het is juist zo dat we de fruithap eerst in de middag hadden, en die naar de ochtend gedaan hebben. Dit omdat ze anders fruit, avondeten en fles op elkaar had zitten. met als gevolg dat ze de fles niet meer dronk.
Als ze rond 3 uur d’r fruit zou eten zou ik het totaal geen probleem vinden, wenselijk juist! Maar ja… dan slaapt ze nu altijd.

Lunch… gister sliep ze tot 11.15 meestal tot iets later. Lunchen doe ik het liefst gelijk met m’n oudste dochter. Ik ben al tig keer eten aant geven op een dag… dat is nu net t enige moment wat ik ze gezamenlijk kan laten doen . De oudste gaat rond 13 uur op bed.

De jongste eet als lunch een halve snee droog brood. Met iets erop maakt ze deegballetjes in haar mondje en krijgt ze t niet weg. Droog brood lukt nu wel. Meer als een halve wil ze niet, nog niet. Ik bied ze daarna 200 cc melk aan, maar ze drinkt meestal 150.

tja… ach vandaag is t al anders. Ze werd half 5 wakker van de honger vanmorgen en bleef maar huilen… dus half 6 toch maar een halve fles melk gegeven en teruggestopt in bed. Dus ontbijt ze vandaag met pap later en heb ik vanmiddag geen huilend kind van de honger denk ik. Maar goed… s nachts eruit voor een fles moet eigenlijk niet meer nodig zijn. Maar ik hoorde de oudste wakker worden en daar zit ik ook niet op te wachten!

Ik had dat gevoel al bij 1, dat ik hem de hele dag eten geef. dus met twee ja…en dat je ze dan ook tenminste 1 keer samen eten wil geven.

Het lijkt erop dat als ze om half 5 komt van de honger dat ze gewoon niet genoeg krijgt overdag. Ik weet dat jesper heel lang nog op 4 flessen zat. Zeker tot 9,5 maand. Hij had hem gewoon echt nog nodig. Liet ik hem vallen dan kwam hij zeker 's nachts. Ik kreeg hier viel commentaar op hoor, maar die personen hoeven er dan niet uit 's nachts. Misschien als ze wakker is toch een flesje melk van bijvoorbeeld 60/2 of 90/3? Gaat ze echt een heel snee brood eten gaat die fles er echt wel weer af. Ik heb dat toen opgelost met yoghurt en de fles steeds een stapje naar beneden. nu krijgt hij dus om half 3-3 uur fruit maar ja hij is dan wakker want slaapt alleen na broodje nog max twee uur. En half 6 warm eten.

Groetjes Danielle

Lilypie First Birthday tickers

ja wij hadden ook al idee dat ze gewoon meer honger heeft. ze krijgt nu meestal een dikkere papfles of uit een bordje. Beetje net wat uitkomt . laat vaak wel 40 cc staan maar dat is niet erg.
Gister 2 keer fruithap gegeven, was geen probleem, maar was ze s middags ook al eerder wakker.
Aan een extra flesje melk zo rond de 90 cc heb ik ook zitten denken, temeer daar ze de laatste fles soms niet goed drinkt.
In laatste fles doen we trouwens nu ook al nutrilon forte (4 scheppen en 2 gewoon). t gaat nu iets beter… ze wordt s nachts wel wakker, huilend maar met speen voorals nog te vreden. Alleen jammer dat mijn oudste dochter ook steeds om half 6 wakker wordt van haar en niet meer slaapt…

Wel vervelend dat je oudste dan ook wakker wordt en niet meer slaapt. Nu wordt Jesper sinds anderhalve week ook tussen kwart voor 6 en kwart over 6 wakker…pff…was eerder altijd tussen half 9 en 9 uur 's morgens…ook overdag drama vind ik het. Gister KDV 20 minuten over hele dag…maar goed is ander verhaal.

Door een extra fles kan het wel zijn dat ze wat van de laatste fles laat staan. Jesper deed dit soms ook. Maar vaak ging die ook nog leeg. Ik heb liever dat hij wat laat staan dan dat hij 's nachts komt voor eten Ik zou het gewoon aanbieden een extra flesje.

Ik zie dat ze 8 maanden is, dan kan het ook een sprong zijn volgens mij. Zo rond de 8 maanden.

Groetjes

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/f77Fp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Jesper08 op 10 Feb 2012 13:52:22

sprong zit bij 8,5 maand dacht ik. En ze is paar weken te vroeg geboren. Dus daar zit ze nog niet in. Temeer daar we al 1,5 maand aant klooien zijn met vroeg/nachtelijk wakker etc…

Hmm vervelend he zo vroeg wakker! ach ja… is vaak ook maar weer een fase. En speelt Jesper dan gewoon wel in zijn bedje of moet ie eruit? Onze oudste kan nl makkelijk een uur s morgens in d’r bedje spelen. Wel zachtjes, maar t is zo gehorig hier, dus helaas… ik slaap dan niet meer

Nee daar kan ze nog in zitten dan en al anderhalve maand is het ook geen sprong. Ik moet ook nog erg inkomen hoor met die sprongen had er nog nooit van gehoord totdat ik op dit forum kwam en gelijk oei ik groei aangeschaft Vind ook dat je niet alles op een sprong kan schuiven trouwens want twee maanden in een sprong kan niet denk ik dan.

Het begint met spelen met de speen dan brabbelen en na een half uur is hij het zat. Soms lukt het om hem weer recht te leggen en dan valt hij in slaap voor een half uur Soms ook bij ons in bed. Dit lukt meestal niet want dan gaat hij alleen maar meer donderen met ons. Dus vaak eruit. Door de weeks niet zo erg maar in het weekend pff…! We houden het op een fase!!

Groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

Weet je zeker dat het echt trek is? Ik bedoel als ze een koekje en diksap op heeft dan zou ze toch genoeg moeten hebben. Ik weet niet wat voor koekjes je geeft. Enige wat ik kan bedenken is dat je haar 2 koekjes geeft, maar verder zou ik niet gaan. Want anders laat ze misschien haar avondeten staan.,

Groetjes,
Sandra

Hoi Domino,

Al geprobeerd om na de boterham nog iets van fruit te geven? Misschien is haar buikje dan wat voller en is ze niet zo hongerig na het slapen.

Liefs,
Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

sandra… jij zou wel eens gelijk kunnen hebben! Zonet 2 kleine ondertandjes ontdekt die door zijn! Wie weet was dat de oorzaak van de ellende en de slechte nachten afgelopen weken. We zullen vanmiddag uitproberen. Nu naar bed en als ze wakker is restje fruit van vanmorgen of koekje en kijken hoe ze zich houdt.

Hallo,

misschien nog steeds het proleempje met slapen en eten? Bij onze joep ging dat toen snel voorbij toen ik hem overdag slechts 2 keer liet slapen… en een extra fles overdag tussendoor.
die twee keer slapen geeft je ook meer rust ivm het ritme van je andere kindje
en de nachten worden na een week vaak ook langer…
bij mij werd het door iedereen afgeraden, maar het werkte wel! en hij gedeide er heerlijk bij… misschien idee.
Succes… mocht het al voorbij zijn, top!

quote:
sandra... jij zou wel eens gelijk kunnen hebben! Zonet 2 kleine ondertandjes ontdekt die door zijn! Wie weet was dat de oorzaak van de ellende en de slechte nachten afgelopen weken. We zullen vanmiddag uitproberen. Nu naar bed en als ze wakker is restje fruit van vanmorgen of koekje en kijken hoe ze zich houdt.

Dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn.

Hoe gaat het nu?

Groetjes,
Sandra

Hoi Sandra, sorry voor late reactie…
maar inderdaad we houden t echt op de tandjes die dus zijn doorgekomen. Gaat heel goed nu. Ondanks dat ze int sprongetje zit mekkert ze niet als ze uit bed komt.
Ze zit inmiddels ook op 2 slaapjes (af en toe nog 3).
Gewoon dus 2 tussendoortes weer. s morgens koek en s middags fruit (of andersom net hoe t uitkomt).
En de nachten gaan ook weer prima. Meestal moet ik er 1 keer uit voor een speentje. En soms nog een 2e keer rond uurtje of 6. Nou dat vind ik heel schappelijk.