Welk tussendoortje mee naar psz?

Hoi,

bij jullie is t misschien nog volop zomervakantie, maar hier gaan de kids komende week al weer naar school. Mijn oudste dochter mag ook gaan beginnen op de peuterspeelzaal. We laten haar over paar weken starten (als de andere kids dus al wat gewend zijn). Dit met opzet aangezien we bij haar veel startproblemen verwachten. (Een kerk-creche op zondagmorgen gaat ook nl niet zonder papa of mama in de beurt. En dan wil ze uiteindelijk als ze getroost is nog alleen maar op een stoeltje zitten en wat rondkijken…).

Maar goed, eigenlijke vraag is deze: welk tussendoortje geven jullie mee naar de psz? We moeten zelf iets te eten en drinken meegeven. Thuis krijgen ze s morgens gewoon een koekje. Maar de ochtend op psz is langer (moeten vroeger ontbijten dan gewoonlijk) en ze heeft dan ook echt wel trek. dus ik zoek wel iets wat ‘vult’, waar ze op doorkan. Temeer daar ze rond 9.45 al koekje/drinkje doen…

Ben benieuwd wat jullie meegeven!

Wij hoeven niets mee te geven, maar wellicht kun je denken aan: liga, sultana, gewoon koekje, fruit, knijpfruit, ontbijtkoek/kruidkoek of iets dergelijks? Of een belegde boterham?

probleem is dat wat ze niet kent, eet ze niet. Ze is heel specifiek en best lastig in dingen. En ze is ontzettend van de structuur en vaste patronen…
Boterham is geen optie. Dubbelgeklapt eet ze m niet. Die ‘moet’ open bij haar en in stukjes. Banaan bijv moet ook in stukjes niet afhappen.Ander fruit kan ze niet zo uit de hand eten (en leidsters maken t niet klaar voor je). Sultana e.d. vind ik haar eigenlijk nog te klein voor…
Lastig!
Thuis eet ze gewoon 1 soepstengel. En daar moet ze t mee doen. Heeft ze heel slecht ontbeten (wat niet ongewoon voor haar is), dan geef ik s morgens nog wel eens wat fruit. Met een lege maag brult ze nl de hele boel bij elkaar…

Hier altijd fruit. Heb nog nooit ook van mijn dochter gehoord dat er iemand was die bijvoorbeeld een koekje mee had.
Misschien dat het juist op de psz wel gaat met fruit zoals ze het niet gewend is? Ze zit tenslotte in een andere omgeving met andere kinderen die ook fruit eten.

Groetjes Manderijn.

Persoonlijk zou ik ook fruit mee geven
Ik zou gewoon iets meegeven ook al is het iets wat ze thuis niet eet. Als ze honger krijgt en er wordt niets anders aangeboden gaat ze snel genoeg inzien dat het beter is haar snack op te eten. En idd zien eten doet eten.
Groetjes Nancy

Ik zou ook fruit meegeven. Bij ons op het kdv krijgen ze in de ochtend ook gewoon fruit. Je kan het toch ook van tevoren snijdenen in een bakje meegeven? Dus een gesneden banaan en een handje gewassen druifjes, ofzo?

Hoe geven jullie fruit mee dan? Dat wordt toch bruin? Als ik mandarijnen partjes door midden snij, drogen ze toch uit? En banaan, appelschijfjes etc wordt bruin lijkt me.
Je moet t hier in een broodtrommeltje meegeven…

Hier mag alleen maar fruit en maken de juffen het wel klaar, maar appel en peer ed geef ik indd al geschild in een bakje mee. Druifjes al gewassen en banaan eet hij zo.

Hier krijgen ze drinken van school.
Liefs Michelle

Gewijzigd door - miremady op 09 Aug 2012 21:44:35