Welk toetje?

Omdat Daan nu 9 maanden is geweest willen we de fles van na het eten laten vervallen en een toetje geven. Hier zijn we dit weekend mee begonnen, maar na 1 hap trekt hij me een vies gezicht en eet niks meer. Zowel zaterdag als zondag na 1 hap stoppen. Dus toch maar de fles gegeven. Nu is mijn vraag wat geven jullie als toetje? Wij geven hem gewone yoghurt met een klein beetje diksap. We hadden eigenlijk niet verwacht dat hij het niet zou luste, want verder gaat alles er zo in. We blijven wel volhouden, maar wellicht hebben jullie nog ideen.

Groetjes,
Sandra

En die danootjetoetjes?
Heb hier voor beide soorten 1.
Dochter eet alleen yoghurt, terwijl ons ventje alleen de lekkere vla varianten blieft!

Manderijn

Hahaha misschien houd hij wel niet van zuur! even kijken of je iets kan vinden wat iets zoeter is!

hoi Sandra,

Diksap krijg ik er hier met geen mogelijkheid in. niet in de yoghurt en niet als sapje.
Amy krijgt kant en klaar sap van friso of olvarit (div. soorten) en yoghurt van olvarit ( perzik, aardbei en banaan).
Alle varianten vind ze heerlijk en idd de avondfles van 19.00 uur wordt steeds minder. Amy drinkt nog maar max 70cc. Alleen door haar lichte gewicht blijf ik die nog wel eventjes geven,
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

kwark?
of zoetere smaak yoghurt? aarbeien/vanille?

groetjes

Ik zit ook aan kwark te denken. Je hebt ook van die yogurt / kwark, misschien dat Daan die smaak wel lekkerder vind? Of fruit door je yoghurt?

Wij geven Sylvie danoontje. Maar toen ze nog maar net toetje kreeg gaven we het toetje wat ook bij de babyvoeding staat.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy

Wij geven de toetjes van Olvarit (banaan, perzik en aardbei). Die gaan er allemaal in. Dat hebben we bij onze zoon destijds ook gedaan. Toen hij een jaar was en ook gewone melkproducten mocht eten, zijn we overgegaan op andere toetjes (uit een groot pak zeg maar).

Lilypie Second Birthday tickers

Kwark met een smaakje of een beetje jam/diksap erdoor?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hier ging de yoghurt er in het begin ook niet in. Anouk deed hetzelfde als Daan. Wij hebben vol gehouden en het is nu nog steeds niet haar favoriet, maar ze eet wel meer hapjes. De andere yoghurtjes met een smaakje gaan er hier wel in.

Groetjes Natasja

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vraag me dus af of ze nu al fruityoghurt etc. uit een groot pak mogen hebben. Ik weet nog dat we bij Tim een tijdje magere yoghurt hebben gegeven en pas later overgestapt zijn op andere toetjes. Danoontjes hebben we eigenlijk nooit gegeven. Erg duur en voor mijn gevoel heel veel suiker.

Maar als ze nog geen fruityoghurt of kwark mogen hebben, misschien toch maar kijken voor de baby danoontjes.

Groetjes,
Sandra

Kwark mag gewoon hoor, werd hier samen met yoghurt als optie genoemd om mee te beginnen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

En mag dit dan alleen naturel kwark zijn of ook gewoon magere fruitkwark?

Groetjes,
Sandra

Als hij tot nu toe nog niet allergisch heeft gereageerd op fruit, dan kan de fruitkwark ook hoor. Wij hadden altijd de magere fruitkwark van de Euroshopper; het kostte niets en het was de enige kwark die Erik lustte. Danoontjes hebben we er hier nog nooit in gekregen

Groetjes,
M

Gewijzigd door - Mriek op 05 Dec 2011 17:27:23

Grappig, onze zoon wilde ook geen danoontjes (en nog steeds niet).

Lilypie Second Birthday tickers

Hier geven wij de toetjes van Olvarit en van Nestlé. Van Nestlé heten ze kwarkolino en yogolino. Hij vindt alle smaken lekker. Gewone yoghurt ging er hier ook niet in. Dat gezichtje van hem bij de happen…onbetaalbaar!!

Groetjes Danielle

Wat ook kan (en heel lekker kan zijn) is gewoon wat volle yoghurt met een beetje gepureerd fruit van een fruithap geven. Volle yoghurt is net wat zachter van smaak en zo met die fruithap zit er ook geen extra suiker bij

Kwark is erg vullend en er zitten erg veel eiwitten in geloof ik. Teveel was ook weer niet goed, vandaar dat het vaak gecombineerd wordt met yoghurt. De onze weigerde ook toetjes en houdt er nu nog steeds niet van. Heel af en toe komt er een kindertoetje in, maar liever niet. Melk vindt hij ook afschuwelijk, slagroom/roomijs e.d. lust hij ook niet. De goedkoopste youghurtdrank dan weer wel, maar dan moet het wel wat lauw zijn anders drinkt hij het echt niet op…

Ik ben gisteren na het avondeten nog even snel naar de supermarkt gegaan om daar fruitkwark te halen. Heb ook even bij de baby toetjes gekeken, kost 2,25 eur voor 4 kuipjes. Vind het niet erg om dat ervoor te betalen als dat het enige is wat ze mogen hebben.

Maar als wat Mriek al schrijft ze ook gewone fruitkwark mogen hebben dan ga ik liever daarvoor. Heb magere aardbeienkwark gehaald en dat ging er achter elkaar in. We hebben hem zonder fles op bed gelegd en dat ging prima. Had eigenlijk wel verwacht dat hij de fles zou missen, want die ging er nog altijd nog achter elkaar in. Moest hij had gelukkig genoeg aan zijn toetje, ik moest hem vanmorgen om half 9 wakker maken

Groetjes,
Sandra

@freubeltje van die eiwitten en kwark wist ik niet. Dan ga ik fruitkwark en fruityoghurt wel met elkaar afwisselen. Dank je voor de tip

Groetjes,
Sandra

Wat fijn dat dit goed ging! En dan tot half negen, toe maar

Groetjes,
M