Ik ben even benieuwd met wat voor speelgoed jullie je kindje van 6,5 maand ongeveer laten spelen?
Ik heb gister een emmertje met blokjes voor Sylvie gekocht met vormpjes. Dat de bepaalde vormpjes in een bepaald gat moeten snapt ze natuurlijk nog lang niet maar ze vind ze geweldig Lekkere sabbeldingetjes! Haha!
Maar als je in een speelgoedboek leest dat bepaalde dingen vanaf 6 maanden zijn denk je af en toe ‘6 maanden? dat kan nooit, daar kan Sylvie echt niet mee overweg!’ Volgens mij kloppen die leeftijdsindicaties op sommig speelgoed voor geen meter, dus vandaar mn vraag, waar laten jullie je kleintje mee spelen rond deze leeftijd?
Welk speelgoed?
Hier heb ik het emmertje met vormen gekocht met 9 maanden en toen kon ze er ook nog niets van. Toen ging de emmer alleen op de kop. Nu kan ze emt wat hulp ze er wel weer in doen. Met 6 maanden waren hier de rammelaars erg in trek. En we hebben haar toen een klein drinkflesje gegeven waar water in zat. Helemaal faforiet en nu nog steeds trouwens. Maar de meeste dingen in de winkel inderdaad waarop staat vanaf 6 maanden daar kon ze nog neits mee. Klopt lang niet altijd vind ik ook.
Hier was ook alles wat geluid maakte favoriet. Rammelaars, knisperboekjes en vooral de tuimelaar. Ook het activiteitenbord is favoriet, hoewel hij daar meer met de voetjes tegen aan zit dan met zijn handen, haha.
Hoihoi, grappig, ik stond afgelopen zaterdag ook in de speelgoedwinkel, want ik wilde wat nieuws voor Alex kopen.
Speelgoed voor 6 maanden is nog veel te complex voor hem… hij kan nog niet eens alleen zitten!
Ik ben toen toch maar weer op een leuke gekleurde rammelaar met allerlei losse aanhangsels teruggevallen. Haha, voor 0 maanden +! Hier kan hij ten minste wat mee… Hij heeft er dikke pret mee.
Lauren & Alex (05-05-2010)