Welk merk voeding en H.A of standaard

hallo

Ik krijg over 6 weken mijn tweede kindje en ik twijfel over het merk voeding en of ik hypo allergeen of standaard moet geven. Ik ga geen borstvoeding geven uit vorige ervaring. Welk merk voeding gebruiken jullie en waarom?

Ik heb zelf koemelkallergie weet ik sinds kort en mijn eerste kindje ook. Dan toch maar beginnen met hypo allergeen? Dan ben je wel beperkt en kun je dus als t nodig zou zijn niet mengen met voeding voor hongerige baby’s of voeding voor krampjes…

Graag ervaringen.

groetjes mama van kane.

joyce Kurstjens-huber

Wij gebruiken Nutrilon en daar heb ik zelf goede ervaringen mee. Ook HA, want beide kinderen hebben eerst BV gekregen en ik heb zelf last van allergie (niet van voedstel trouwens). Onze dochter heeft eerst HA gekregen en nu Omneo ivm krampjes. Hierin zit wel koemelk, maar de kinderarts gaf aan dat er van Nutrilon ook Pepti is, en dat is voor kindjes met koemelkallergie. Die Pepti is bij de huisarts te verkrijgen en is ook van het merk Nutrilon.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen andere merken heb geprobeerd, omdat bij onze eerste Nutrilon goed is bevallen.

borstvoeden.info Tickers

borstvoeden.info Tickers

Hoi

Ik heb in het begin hypo allergeen gebruikt aangezien mijn partner vroeger bronchitus heeft gehad. Mijn zoontje Jesper had de eerste 8 weken erg last van krampen, de hele dag door huilen van de pijn dat hij niet ervan kon slapen, dat ik op een gegeven moment het CB heb gebeld om te vragen of dit normaal is, zoveel pijn ervan. Ik mocht toen wel Nutrilon H.A. voeding mengen met Nutrilon Omneo. Als het maar van 1 merk voeding was.

Groetjes

Trotse mama van Jesper!!

Gewijzigd door - Jesper08 op 19 Aug 2011 16:54:20

Gewijzigd door - Jesper08 op 19 Aug 2011 16:55:08

Ik heb onze beide meiden borstvoeding gegeven, maar ik had al wel in de zwangerschap aan mijn verloskundige gevraagd wat het beste alternatief voor moedermelk was. Zij vertelde dat Friso flesvoeding het meest in de richting komt.

En dan wordt de hypo-allergeen-versie geadviseerd i.v.m. de ontwikkeling van evt. allergieën.

Groetekes, Sje

Hoi, ik zou idd gewoon beginnen met H.A. welk merk maakt hier in nederland niet echt uit… behalve wat jouw gevoel zegt.
Daarnaast heb ik begrepen dat je H.A. niet kan mengen met andere voedingen, dit omdat de stofjes die melk melk maken, (ik weet niet meer hoe je die noemt) geknipt zijn, zodat het lichaam ze niet herkent… als je dus gaat mengen met andere voeding, dan is het hele principe van H.A. weg…

Wij hebben namelijk onze eerste dochter wel H.A. gegeven vanwege allergieen.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Hoi,
Amy is ons eerste kindje. Nu ruim 5 maanden en ik heb ook voor de keus gestaan welke voeding nadat de borstvoeding niet wilde wegens gecompliceerde bevalling, keizersnee en schildkliertroubles van mijzelf.
Ik heb bewust gekozen om zo standaard mogelijk te blijven. Dus nutrilon standaard 1 en zolang het kan niet te snel naar hulpmiddeltjes grijpen.
Ik probeer verantwoordt haar voeding samen te stellen en alles zo eenvoudig en normaal mogelijk. Tot nu toe gaat dat uitstekend.
Overigens gebruik ik nu wel chamodent van vsm,…maar dat is homeopatisch…haha……tja…toch een hulpmiddeltje, maar dat is een ander onderwerp.
Succes met de laatste weekjes.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers