Welk merk babyvoeding?

Hallo

Ik ben mama van Kane. Kane is inmiddels al 18 maanden maar ik wilde even van de verse mama’s horen welk merk babyvoeding ze geven als ze geen borstvoeding geven. Ik ben 17 weken zwanger van de tweede. kane had koemelkallergie en heeft vanaf 4 maanden nutramigen gekregen na nutrilon standaard, omneo en pepti. Deze krijg ik vergoed.

Moet ik bij de tweede met hypoallergeen beginnen en welk merk? er zit soms wel 6 euro per merk prijsverschil in.

groetjes Joyce

joyce Kurstjens-huber

Waarom beginnen met hypo allergene voeding? Ik zou gewoon met de standaard melk beginnen. je weet toch nog niet of je kindje ook een allergie heeft? Lijkt me niet nodig om dan hypoallergene voeding te gebruiken. Of heb je hier een reden voor dan.

Wij gebruikten in ieder geval Nutrilon. Gebruikten ze ook in het ziekenhuis en zelf ben ik werkzaam in de zorg, waar we ook alles van dit merk gebruiken.

Groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers

@ Jeuly: als je eerste kindje KMA heeft, is het aannemelijk dat je tweede kindje ook kans heeft op een allergie. Ze kunnen daar enorme last van hebben dus ik zou ook meteen de hypo allergene pakken.

H. kreeg ook Nutramigen. Nadat de KMA test goed was ben ik over gegaan op Etos hypo allergene. Daarna over op de Etos standaard.

Daarbij sluit hypo allergene voeding goed aan op de borstvoeding (als je dit bijv. aan het afbouwen bent).

quote:
@ Jeuly: als je eerste kindje KMA heeft, is het aannemelijk dat je tweede kindje ook kans heeft op een allergie. Ze kunnen daar enorme last van hebben dus ik zou ook meteen de hypo allergene pakken.

H. kreeg ook Nutramigen. Nadat de KMA test goed was ben ik over gegaan op Etos hypo allergene. Daarna over op de Etos standaard.

Daarbij wordt op het cb ook gelijk aangegeven dat als er allergieën in de familie voorkomen (ouders, grootouders, broertjes/zusjes) je hypo-allergeen moet gaan geven. Het blijft een advies, maar er werd bij ons in ieder geval behoorlijk op gehamerd. Dat is ook één van de redenen dat ik de borstvoeding bij Anouk wat langer vol wil houden. Het scheelt me gewoon 16 euro per week.

Groetjes Natasja