Welk koekje

Welk koekje geef je aan je kleintje. Ik heb wel gehoord van soepstengels, liga koek of een rijstwafel. Zag laatst dat er ook speciaal hele kleintjes zijn van die rijstwafeltjes. Mijn vriendin geeft aan haar kleine meid van 9 maanden gewoon van die simpele meel koekjes een biscuit. Waar ben je mee begonnen en wat viel heel erg in de smaak?

ik ben met nijntje koekjes begonnen van bolletje.
daarna de opvolger ervan toen ie 8 mnd was geloof ik
zo nu en dan kreeg Rico een soepstengel en nu krijgt hij of liga of zo’n bisquitje die ze in de winkel ook wel is krijgen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Lange vingers zijn ook erg lekker. En verder idd de nijntje koekjes of de “simpele” biscuit.
Bij die kleintjes zijn de koekjes zo dat zodra ze in de mond komen ook uit elkaar vallen. Zo kunnen ze niet stikken in de stukjes.

Rijstwafels was hier geen favoriet.

In de supermarkt staat de leeftijden wel op de verpakking.

Lilypie Second Birthday tickers

ja lange vingers zijn idd ook lekker maar die gaf ik pas nadat hij 1 werd omdat er nogal wat suiker op zit. maar volgens mij heb je ook lange vingers zonder suiker.

Zou best kunnen dat er ook lange vingers zijn zonder suiker. Onze meid kreeg ook niet elke dag een lange vinger. Wisselde het een beetje af

ja dat deden wij ook wel dat afwisselen, nu nog steeds trouwens.
maar ik geef m eigenlijk het liefste gewoon droge koek, omdat als hij ergens anders is al genoeg rommel binnen krijgt
nee dat is onzin.
maar soms krijgt ie dan bij mijn oma (moeder van mn moeder) een chipje.
en dat vind ik niet erg zolang het er maar een paar zijn.
en zolang het niet dagelijks gebeurd. en heeeel zelde krijgt hij zo’n banaantje als snoep
maar liever niet eigenlijk. misschien ben ik een zeur maar ik wil geen kind dat dadelijk vet is gemest door zoete troep

Nijntje koeken nooit van gehoord. Ik zal ze eens opzoeken in de supermarkt.

Dat lijkt me best wel lastig mensen waar je kleintje komt en die dan eten gaan geven waar je niet al te blij van word. Ik wil inderdaad ook geen ongezonde dingen geven en hoop dat mensen waar ik Muriel breng dat ook niet gaan doen als ik dat vraag. Naar de gast ouder geef ik gewoon zelf mijn blokjes fruit mee en straks ook de koekjes dan weet ik zeker dat ze binnen krijgt wat ik wil.

Ik ben begonnen met de Liga eerste sap, geprakt met water tot een liga-papje. En dat doe ik eigenlijk nog steeds, ben nu wel overgestapt naar Liga tweede stap. Hij kan het zo eten als ik goed op let dat ie niet te grote stukken in z’n mond heeft, of ik maak er nog een papje van. Heb idd bij elk oppas adres een doos vol staan zodat ik weet dat ze dat gebruiken en niet allerlei andere koekjes.
Rijstewafeltjes hier ook geen succes, hij vind het niet echt lekker geloof ik en het het ook niet zo makkelijk weg krijgen.
Soepstengels vind ik persoonlijk enge dingen, die duwt ie zo achter in z’n keel… maar er zijn genoeg kindjes die dat wel goed kunnen eten.

Succes!
Groetjes Carolien

Ontbijtkoek vinden ze ook lekker.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

nee precies daar ben ik ook niet blij mee,
was laatst b.v. in de winkel, en de winkelier had m snel een banaan schuimpje (met suiker erop) gegeven zonder dat ik het doorhad.
rico had het al in zijn mond zitten en om nou zn mond open te trekken is ook weer zo drastisch
mar wat ik al zei, een of twee chipjes op zn tijd als wij bij mijn oma komen (wat echt 1 keer in de 3 mnd is omdat ze ver weg woont) vind ik niet zo erg.
maar ik geef het zelf niet.

trouwens,
Rico had laatst bij iemand BITTER LEMON gekregen
ik was echt totaal pissed off!
of ben ik nou een zeur?

Nee dat is helemaal niet raar hoor. Hoe komen mensen er op om dat te geven. kan me voor stellen dat je plofte.

rens eet het liefst gewone biscuitjes en dat ging eigenlijk altijd goed. Persoonlijk vind ik die nijntje en andere kinderkoekjes best prijzig. Lange vingers houd hij niet van. Hij lust wel graag rijstwafel en ontbijtkoek. Thuis krijgt hij nog geen snoep maar als hij het bij anderen wel krijgt vind ik dat prima, zolang het maar niet te hard of teveel is. Chipjes krijgt hij alleen als wij in het weekend visite hebben en er chips op tafel staat, dan krijgt hij er een paar in z’n eigen bakje. Maar Rens is makkelijk wat dat betreft die houd niet van ijs en wil ook nooit zoet op brood dus valt het wel mee dat hij veel suiker binnenkrijgt.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik geef de startkoekjes van Bambix. Ze verkruimelen goed. Ook heb ik de nijntjes koekjes en geef ik ontbijtkoek. Ik wissel het regelmaig af. Rijstwafels vind meneer niet lekker. Soms een lange vinger (die vind meneer heel lekker) omdat er zo veel suiker op zit. Weet iemand waar ik lange vingers kan kopen zonder suiker? Ben ze nog nergens tegen gekomen.

Lilypie Premature Baby tickers
Melanie Hengeveld