Welk dekbed?


#1

Hoi

welk dekbed gebruiken jullie voor jullie kindjes? 4 seizoenen? En waar hebben jullie deze gekocht?

Onze zoon wil niet onder een deken slapen en ik had zelf bedacht dat een dekbedje wellicht beter zou werken omdat hij dit beter voelt en hij hier waarschijnlijk makkelijker onder kan draaien. Hij ligt nog in een ledikant, maar ik wil dan een dekbed voor een peuterbedje (120x150).

Hebben jullie tips?

Hij wordt namelijk elke ochtend wakker met kouden handen en koude voeten, terwijl hij met een dikke pyjama in een slaapzak ligt (en vannacht zelfs met sokken aan).

Groeten
Petra

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers


#2

Hoi Petra,

Mijn dochter ligt in een peuterbed en heeft het dekbed en kussen (sinds 2 maanden) van de Hema.
Mijn zoon ligt nog in een wiegje maar hem vindt ik ook altijd met koude handjes… Maar voelt verder lekker warm aan (nekje belangrijkste plek waar je aan kan voelen of je kindje het lekker warm heeft maar dat weetje denk ik wel).
Voelt je zoontje verder wel lekker warm?
Jony heeft in de zomer een dun dekentje met dekbedhoes.
Succes met het maken van een keuze.

Greetz Cora


#3

Wij hebben een dekbedje gekocht bij een beddenspeciaalzaak. Ik vond die van de hema zo dun en ‘flutterig’ (weet even geen ander woord, haha) en bij de beddenzaak was 'ie echt heel dik en stevig. Wel iets duurder, maar ben ervan overtuigd dat de kwaliteit ook beter is. Het is een vier-seizoenendekbed.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

he toen gewoon een dekbed gekocht bij de kwantum een wat dikkere


#5

Wij hebben ook geen 4 seizoenen dekbed, gewoon 1 gekocht bij de Jisk, maar geen idee of dat over al zit! Mocht de winter nog echt eens door gaan zetten, haal ik er 1 bij, lekker warm!
Ze kosten geloof ik een 10tje, dus dat is te overzien!


#6

Ik heb die ook van de HEMA en die vind ik heerlijk. Eva ligt er diep in weggezonken. Als het echt heel koud wordt, doe ik er een dekentje overheen. Ze wordt nu wel een koukleum, dus ik hou het in de gaten. Ik vind die wel fijn, maar dat zijn geen 4-seizoenen ofzo, dus misschien in de zomer juist wel erg dik?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#7

Wij hebben gewoon eeen dekbed van de Prenatal, geen 4 seizoenendekbed. Deze is dik genoeg voor de winter. Is ook 120x150 cm als afmeting.

Groetjes,
Sandra


#8

Ook wij hebben het dekbedje van de Hema, ik vindt hem prima.
Het kussen hebben we van de Ikea.
Seth heeft het eigenlijk nooit koud in bed.
Hij heeft ook een klamboe (tentje), die houdt de warmte ook een beetje vast.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#9

Ik ga toch voor het 4-seizoenendekbed van de Prenatal. Ik heb die van de Hema even “gevoeld” vandaag, maar die vond ik vrij dun. Het is maar 10 graden op zijn slaapkamer en dus vind ik een dikkere wel prettig. Ik vind het niet erg prettig om een verwarming aan te doen, dat is zo benauwd. Dus op naar de Prenatal!

Mijnticker.nl Tickers
Mijnticker.nl Tickers


#10

Ik heb een peuterbedje van mijn collega gekocht en daar had ze net een nieuw dekbek bij gekocht dus deze gebruiken we.
Maar ik denk dat je aan de dikte niet kunt voelen hoeveel warmte een dekbed heeft. Wij hebben sinds dit weekend een nieuw 4 seizoenen dekbed gekocht met donsveren en toen ik hem uitpakte dacht ik van jeetje van een dun ding. Maar hij is heerlijk warm en lekker zwaar. Het is denk ik puur van wat voor vulling zit erin.



#11

hoi

wij hebben een dekbed gekocht bij de babydump in eindhoven met een 3D structuur erin voor een ledikant waren deze 50 euro voor een peuterbedje weet ik niet meer maar dit is een dekbed wat zich aanpast aan de temperatuur van je kind heeft hij het koud dan wordt de structuur iets dikker en als hij het warm heeft iets dunner het dekbed is gemaakt van heel licht spul mijn zoontje slaapt er heerlijk onder geen koude voeten meer het is geen vierseizoenen dekbed

groetjes silvia


#12

Ik heb voor Noah een gewoon dekbed wat van ons bed is geweest er opgelegt. lekker warm, en hij is 2meter bij 2meter, dus hij kan ook nog dubbel.:smiley:

Joël heeft ook een gewoon dekbedje maar dan kleiner wat precies past in zn ledikant!

Wijzelf hebben wel een 4seizoens-dekbed. toen gekocht bij de LeenBakker…Maar ik vindt het een zwaar irritant ding… je hebt dan 2lagen die ik vast kan klikken aan de 4punten, maar de onderste dekbed schuift altijd naar beneden, (ook als ik het omdraai), en heb ik sochtends dus geen dekbed meer in mn hoes! IRRITANT!

Liefs, Melanie