Welk broodbeleg?

Hallo

onze zoon eet sinds kort brood, maar nu vraag ik me af wat jullie zoal op brood doen. Ik kom nu niet verder dan alleen boter, met smeerkaas of 1 keer per week leverpastei. Hij eet nog maar hele kleine stukjes, dus het moet wel smeerbaar zijn.

Graag hoor ik wat jullie geven.

Bedankt!

Jam, appelstroop, geprakte banaan…

denkt even verder

nou dat is toch prima, zoveel nieuwe smaken hebben ze nog niet nodig

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

ik geef vaak jam of stroop van de zonnatura. Soms smeerkaas slankie of linera leverworst. Ook geprakte banaan idd weleens gegeven.

22-12-2009 colin geboren

Hier hebben ze nooit zoet beleg gekregen in de babytijd. Sterker nog, pas laat in de peutertijd kregen ze zoet beleg. En nog steeds moeten ze eerst een boterham met kaas of vlees kiezen voordat ze iets met zoet krijgen.

In de babytijd kregen ze eerst smeerkaas of smeerworst en toen ze eenmaal goed met het brood overweg konden, stapte ik over op gewone jonge kaas, boterhamworst, snijworst, gebraden gehakt.

Zodra ze in staat zijn om koekjes te eten, zijn ze ook in staat om gewone kaas en gewoon vleesbeleg te eten.

Groetekes, Sje

Net wat ik schreef: als ze in staat zijn om koekjes te eten, dan zijn ze zeker in staat om gewone kaas en gewone vleeswaren te eten.

Geen idee hoe oud ze hier waren toen ze die gewone dingen op brood kregen maar in elk geval heel ruim voor het jaar!

Groetekes, Sje

Wij zijn ook met 7 maanden begonnen met brood. Ik deed er afwisselend smeerkaas en smeerworst op. Al vanaf het begin ging het brood eten goed en at hij een hele boterham. Na ongeveer een maand ben ik gaan varieren met kipfillet, ham, gebraden gehakt, boterhamworst etc. Dit is prima te doen voor een kleine. Tim had maar 2 tandjes maar het lukte hem prima. Zoet broodbeleg deden wij toen ook nog niet, vond ik nog niet nodig. Nu krijgt hij af en toe zoet beleg, maar dan wel zijn 2e boterham. S’ochtends is het altijd vleeswaren.

Groetjes,
Sandra

Nora kreeg in het begin ook alleen maar smeerkaas of smeerworst. Geen jam of appelstroop. Mag wel, maar ik vind het nog iets te vroeg. Nu krijgt ze gewoon de boterham en dan af en toe met iets van zoet. Pindakaas geef ik wel, dat heeft veel goede ingrediënten.

Anna moet idd eerst een boterham met vlees of kaas en dan pas een boterham met zoet.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

volgens mij is smeerworst ongezonder dan appelstroop of van zonnatura. Daar zit nl geen toegevoegde suiker in.Daarom geef ik liever dat. Hij krijgt verder ook nooit iets zoets tussendoor dus wat dat betreft krijgt hij ook niet teveel zoet binnen. Ik vind hagelslag ofzo iets anders, maar jam en stroop vallen bij mij niet echt in de categorie lekkers op het brood.

22-12-2009 colin geboren

Wij moesten met appelstroop en jam beginnen vanwege de toen nog vermeende KMA. Daar komt bij dat er in appelstroop gene rare dingen zijn toegevoegd en ik de jam kocht van een dieet light merk.

Het maakt echt niks uit of je er smeerkaas/worst of stroop/jam op doet hoor.
Als je het maar afwisselt en er geen centimeters dikke lagen op smeert.

wij kregen als tip van het CB mee: smeer er in eerste instantie wat van de fruithap op (restantje bewaren van de ochtend)… dat is een smaak die ze kennen. Dan is het minder vreemd.
En daarna idd smeerkaas/appelstroop etc.
maar goed… wij beginnen pas over een maandje dan is ze eraan toe (nu 6 mnd)

Ik zou ook (nog) niet gaan voor zoet beleg want daar krijgen ze de voorkeur voor! Leverpastei, smeerkaas en ik zou ook af en toe een complexere smaak laten proeven zoals paté of la vache qui rit smeerkaas. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

xxx Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn zeg! Minke is ook dol op hartig, maar Neeltje at alleen brood met jam toen ze net brood at, wat een monstertje he. Nu eet ze gewoon ook smeerkaas en worst enzo, was kwestie van wennen denk ik, Het was een kieskeurig type toen ze net at! Ik wissel het beleg altijd af, ze krijgen soms zoet en soms dagen hartig, ook een beetje afhankelijk van de boodschappen die mama heeft gedaan . Zo lang ze elke dag fruit, melk en vlees binnenkrijgen mogen ze van mij best wat zoets op brood…
groetjes