Weleda Perineum massage olie

Euh tja … beetje raar … maar ik zie zo tegen het uitscheuren/inknippen bij de bevalling op. Vorige keer niks gevoeld van het uitscheuren maar wel een week lang last gehad van de vele hechtingen …

Ik weet nog dat Jurian geboren was en ik niet dacht oh wat leuk maar gelijk voelde dat er nog wat werk was voor de huisarts…

Nu zag ik op sites deze olie staan… iemand hier baat bij? Of is het onzin?

Lilypie In verwachting Ticker

Ik heb keurig elke dag gesmeerd onder het mom baad het niet… maar puntje bij paaltje kreeg ik een keizersnee dus helaas weet ik niet of het geholpen zou hebben.

Groetjes,

Michèle

sorry moest wel even lachen … want dat kan mijn natuurlijk ook nog overkomen …

Ha ha ha je mag lachen dat doe ik nu ook, toen niet want dat spul is niet echt goedkoop en het was nog voor niks ook dat ik zo me best gedaan had

Groetjes,

Michèle

Heb ook laten smeren (daar had ik zo mijn mensen voor ) Niet iedere dag maar wel een keer of 3 per week. Uiteindelijk moest er toch een flinke knip gezet worden…

Maar ja, wat Michele zegt: Baadt het niet, dan schaadt het niet!

Lilypie Second Birthday tickers

Ik weet niet wat die olie met de zuurgraad van je vagina en de omgeving daarvan doet. Als die zuurgraad aangetast wordt door bijv. parfum in de olie of wat voor andere stoffen dan ook, heb je kans op bijv. vaginale schimmelinfecties. En daar word je sowieso al niet blij van maar in de zwangerschap is dat nog minder tof omdat je dan de medicijnen die het beste werken niet mag hebben.

Dus ik zou als je het wilt gaan gebruiken goed nagaan wat het met de zuurgraad van de in te smeren plekken doet.

Groetekes, Sje

Ik heb eens even gekeken wat erin zit en als ik heel eerlijk ben (en met de kennis die ik tijdens mijn werk opgedaan heb wat betreft vaginale schimmelinfecties) zou ik er persoonlijk niet aan beginnen om daar met dat spul te smeren.

Ik ben bij de eerste bevalling ingeknipt voor een vacuümpompbevalling en ik zag de bui bij de tweede bevalling ook alweer hangen, maar daar ben ik heel goed doorheen gekomen. 1 plekje was een twijfelgeval wat betreft hechten en voor de zekerheid heeft de verloskundige er 1 hechtinkje ingezet. Verder alles prima gegaan.

Dus het is mogelijk zonder die olie om een 2e bevalling zonder schade door te komen.

Groetekes, Sje

Ik heb het tijdens m’n vorige zwangerschap gebruikt en heb het idee dat het wel gewerkt heeft. Had alleen een piepklein haarscheurtje die ze voor de zekerheid toch maar even hebben gehecht.
Dus ben nu maar weer aan het smeren. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nog niet zo fanatiek ben, ga er stiekem vanuit dat het nu noog iets makkelijker gaat dan de eerste keer.

Wat Sje zegt over het verstoren van de zuurgraad, daar zit volgens mij zeker wat in. Het voelt wel iets minder ‘prettig’ naar het smeren, maar daarom raden ze volgens mij ook een gebruik van 2 keer per week aan.

Kortom ik vind het een aanrader!

Groetjes, Kirsten

[img]http://b2.lilypie.com/EN5Qp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />[img]http://bd.lilypie.com/NJB3p2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

Dat kan geen kwaad sje, ik heb het er toen met mijn vk over gehad en zij zei dat dat geen kwaad kon.

Groetjes,

Michèle

Weleda producten kan je altijd gebruiken volgens mij, mits je je aan de gebruiksaanwijzing houdt. Ik heb het niet gebruikt en ben bij Minke geknipt en bij Neeltje gescheurd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me afvraag of die olie dat zou hebben voorkomen… Neel schoot er gewoon uit het laatste stuk en daarom was ik zo gescheurd… maar ik vond het meevallen omdat ik het niet echt voelde, pas toen de vk zo lang aan het hechten was dacht ik “oeps” pfff De hechtingen deden inderdaad meer zeer dan het scheuren vond ik.
Maar die olie kan natuurlijk nooit kwaad dus baat het niet… !

Het uitscheuren voelde ik ook niet hoor… ben daar ook niet zo bang voor. Maar alles erna … dat was nadeel. Verpest veel van je kraamtijd… Je kan niet gewoon zitten … je kan niet normaal naar toilet (altijd onder de douche gedaan) en dan gaan die hechtingen nog trekken ook na 4 a 5 dagen … en met het verwijderen ging meneer de arts met een bot mesje tekeer of het niet meer normaal was… wat was ik pissed.

Ik ga het denk gewoon proberen … baat het niet dan schaat het niet en wie weet geeft het mij ongemerkt rust tussen mijn oren dat dit al voldoende helpt

Mini-boy: Ik heb ook een flinke ris hechtingen gehad, en heb er ook wel flink last van gehad, maar misschien heb je wat aan deze tips die ik kreeg:

*Zitten kan gewoon niet, en al kan je het na het los maken van de hechtingen weer proberen: eerst op een heel dik kussen.
*Naar het toilet gaan met een plasje: spoelen met water. Ik had altijd een maatbeker/kan met (lauw) water staan en kon zo via de voorkant spoelen en depte het een beetje droog.
*Voor de grotere boodschap, die vooral in het begin onwijs rot is! Je kan dan tegendruk geven, met een toiletpapiertje tegen je hechtingen aan een beetje tegendruk geven, zodat je voorzichtig kan persen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!~
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik ken de olie wel. Een meisje dat ik ken gebruikte het en vond het helemaal geweldig. Zelf gaf ik er helemaal niets om om dat spul te gaan smeren. Zeker omdat je op het laatst niet meer bij die plek kunt en ik vond het niks om mijn vriend dat te laten doen. Ik weet niet, dat voelde niet goed. Toen ik het vertelde van dat meisje, reageerde hij echt zo van: gatver, dat die vent dat doet! Hij is misschien niet zoveel gewend? Maar goed, ik zag het zelf ook absoluut niet zitten. Ik geloof ook niet in dit soort middeltjes. Ik ben bij Eva ingeknipt. Daar voelde ik niets van. Na de bevalling trokken de hechtingen en ik moet zeggen - misschien komt het door de zwangerschap - dat het nu weer pijnlijk wordt. Als ik naar de wc moet, doet het pijn? Net wat Anne zegt, dan druk ik er inderdaad een beetje tegen, zodat je toch kunt persen zonder pijn. En ik kan toch al niet of nauwelijks naar de wc, dus het is een heel gedoe! Ik voel de oude wond zeg maar nu opeens weer heel goed! Kent iemand dat?

Maar MiniBoy, als jij de olie wilt gebruiken…gewoon doen! Mocht je er dolenthousiast over zijn, dan kan ik het overwegen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Bij de eerste had ik 13 hechtingen door knip!
Bij de tweede geen 1 en ook niet uitgescheurd, kon 's avonds alweer normaal zitten en lopen (bij de eerste duurde dat 2 weken).
Ik heb dus die olie gebruikt bij de 2de zwangerschap en het werkte heel goed.
Het is perineumolie dus het is ervoor.
Ik ben zeer gevoelig voor schimmels maar heb het er niet van gekregen!

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

ik ken het spul niet helaas.
bij de eerste 2 hegtigingen gehad omdat het een twijfel geval was.
geen knip gehad.
bij de tweede ook geen knip en geen hechtigingen.

Dus zo kan het ook hahah
ik weet ook niet of ik het spul zou gebruiken. ik zou zeggen het is ervoor, dus probereren waard.

Groetjes Gytha