Wel voeding uit fles drinken maar geen water/diksa

Dion krijgt sinds een weer 3 flessen dus biedt ik hem tussen door ander vocht aan zoals water / diksap / lauwe thee. Als de Dion de fles ziet kan hij vaak niet wachten tot hij hem krijgt en drinkt zijn voeding zonder problemen op. “Gewoon” drinken drinkt hij niet en zit met de speen te spelen zonder dat hij zuigt aan de speen.
Hij moet toch extra vocht binnen krijgen en vooral straks als het weer mooier wordt. In fruit zit ook wel vocht maar niet voldoende om een fles aan te vullen. Wie heeft tips voor me.

Heb je al geprobeerd de diksap lauwwarm te geven? Of even wat mengen door de melk om aan te smaak te wennen? De onze wilde ook geen water of koude diksap, maar eenmaal lauw vond ie het heerlijk! Nu, als ie ziek is, krijgt hij dit ook nog wel eens en geniet daar ook echt van (bijna 2 en dan lekker met een flesje bij mama op schoot).

Wij zijn op advies van het CB pas met 7 maanden overgegaan op 3 flessen. Met 7 maanden kreeg hij tenslotte ook brood en konden we 1 fles laten vallen. Vanaf 7 maanden begonnen we dus ook met diksap. Was in het begin ook niet echt een succes, maar na een weekje begon hij het wel lekker te vinden. Gewoon blijven aanbieden en op den duur gaan ze het wel drinken. Zeker als ze echt dorst hebben willen ze het echt wel hebben. Gewoon in de gaten houden of hij voldoende plasluiers hebt. En als dat zo is dan krijgt hij voldoende vocht binnen.

Groetjes,
Sandra

@Freubeltje
Ik ga morgen proberen om lauwe diksap te geven.
Marijn krijgt elke morgen nog een papfles, vindt hij heerlijk nou ik vind het prima hoor. Wij pakken ook iets wat wij lekker vinden. Koffie drinken wij immers ook niet uit een glas. Ze mogen best verwend worden met mate.

@Sandra1980
Dion krijgt 's avonds een potje warm eten met een toetje dus die fles laten we vervallen. Dion vraagt niet om meer eten hij is erg tevreden zo.

Onze oudste wilde ook geen sap drinken en toen ben ik het ook lauwwarm gaan maken in de magnetron. Dat wilde ze wel. Als je al een half jaar gewend bent om alleen maar warme melk te krijgen, dan is het even omschakelen als je ineens koud sap krijgt.

Ik ging het sap steeds korter verwarmen tot ze het uiteindelijk wel koud dronk. Gewoon langzaam laten wennen.

Groetekes, Sje

Lieke had precies hetzelfde.
We zijn toen overgegaan op een tuitbeker. Ik had eerst een antilek gekocht, maar dit werkte niet, ze had niet door dat ze hard moest zuigen. Heb toen bij de Hema een gewone tuitbeker gekocht (slechts 1,50 ofzo) en dit ging gelijk als een trein. Er komt nl. vanzelf wat drinken uit als je hem kantelt en toen had ze het snel door.

Lieke associeerde echt de fles met melk, misschien Dion ook wel.
Ze drinkt trouwens vanalles uit de tuitbeker, behalve dus melk want dat hoort dus in de fles. Sinds ze een maand of 8 was, drinkt ze melk uit een gewone mok.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Tweede Ticker[img]
[img]Lilypie In verwachting Ticker[img]

Wat kan een oplossing toch makkelijk zijn he. Lauwe diksap en de fles is leeg haha. Waarschijnlijk dacht Dion wat moet ik met dat koude spul ken ik niet wil ik niet. Thanks voor de tips ook namens Dion