Wel pennen geen potloden

Morgan tekent, alleen dat doet ze met pennen. Geen probleem want ze gebruikt ze op het papier en verder nergens. Alleen potloden snapt ze niks van. Ze stopt ze in der mond, gebruikt ze als vork, ramt ermee op tafel, maar tekenen ho maar. Is dit normaal???

Groetjes,

Michèle

Herkenbaar! Ik had naar aanleiding van het knutsel-topic ook wascokrijtjes gekocht voor Joey, maar hij snapt er totaal niks van, en van potloden ook niet. Een pen kan hij weer wel hanteren, maar misschien omdat ze bijna dagelijks wel zien dat wij die gebruiken, voor boodschappenlijstjes enzo…? Joey gebruikt pennen helas op alles behalve het papier, dus de kunstwerken van JOey moeten nog maar even wachten dan… Ik hou mijn muur graag wit!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Morgan heeft zelf een oude agenda van mij gevonden en die vind ze zo interesant dat ze alleen daar in tekent. Oh ja en op de tv gids

Groetjes,

Michèle

Ga je erbij zitten Michèle want dat doe ik wel. Dylano gaat in de kinderstoel an tafel en dan plak ik een vel papier vas mer plakband en geef hem 1 kleurtje of krijtje in de hand, help hem even en dan gaat het goed. Na 2 krassen wil hij een andere kleur

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Eva kan een pen echt heel goed vasthouden, dus zoals het hoort met haar handje precies goed om de pen gevouwen. Waar ze dat van weet? Ze kan er ook goed mee overweg, soms iets TE goed (zie mijn topic over de pen op de stoel). Met potloden heeft ze ook helemaal niets. Ik denk dat het komt doordat je er harder op moet drukken om ‘resultaat’ te zien ofzo? Dat er niet meteen een streep komt en ze denken: wat moet ik hier nou mee? Krijtjes doet ze ook niet veel mee op papier. Ze heeft nu een boek gekregen waarin ze met krijt kan tekenen en dat doet ze dan wel. Maar dat is ze snel beu hoor. Ze vindt het leuker om de TV-gids vol te kladden met pen! Maar het is dus normaal dat Morgan niet veel doet met potloden!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
Ga je erbij zitten Michèle want dat doe ik wel. Dylano gaat in de kinderstoel an tafel en dan plak ik een vel papier vas mer plakband en geef hem 1 kleurtje of krijtje in de hand, help hem even en dan gaat het goed. Na 2 krassen wil hij een andere kleur

Liefs Michelle

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lbyf.lilypie.com/djrzp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Un3ap1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

hihihi Michelle dat heeft Dani ook. 2 krassen met een potlood en dan weer een andere willen. Het is wel een kleurrijk geheel geworden

Jup! Seth ook, gelijk weer een nieuwe.
Maar hier ook maar 1 tegelijk.
En ik heb het in het begin 1x samen met hem gedaan, dus samen vasthouden.
Of misschien kan je ook een tekening maken vor haar neus, dat ze ziet hoe het moet?

Liefs, Anne

Tim vind pennen en potloden net zo leuk. Hier hebben we pas sinds kort potloden in huis en Tim vind het helemaal geweldig. Hihi idd alleen iedere paar seconden een andere kleur, dus je blijft omwisselen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ik snap ook niet waarom ze wel met pennen wil tekenen maar niet met potloden,
maar zal in peuter-logica vast normaal zijn.
Rico vond het vandaag ook nodig om een potlood in zn mond te stoppen, en er kwam zo’n hoop kwijl bij kijken dat heel zijn tong zwart was. (@Michelle: nu weet ik wat je bedoeld…en dit was geeneens vingerverf)
en hij had er ook een stukje vanaf gebeten,
ging weer lekker snel.

We blijven natuurlijk nee zeggen dat dat niet mag,
en hij zegt sinds kort ook: bah, tegen een potlood, zovan: nee niet in de mond.
kijkt me dan nog wel een keer vragend aan maar goed ik blijf vieze gezichten trekken als ie richting mondje gaat,
en op den duur snapt ie het wel.
misschien is dat een tip?
en verder dat rammen,
dat doet rico ook wel ooit
gaat hij puntjes zetten ipv streepjes en dat gaat met vol geweld natuurlijk.
denk dat ze er gewoon wat handigheid in moeten krijgen
MAAR even een vraagje…
wat voor potloden heb jij?
want je hebt extra dikke kortjakjes van bruynzeel (en dan de korte niet de lange)
en die zijn speciaal voor peuter handjes

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
... Is dit normaal???

Groetjes,

Michèle

Ja

M.

@ Marsel ha ha ha kort maar heel duidelijk

@ Michelle, ach ik moet zeggen in vind het ook wel lekker dat ik er met een pen juist niet op hoef te letten en met een potlood wel. Van de week deed ik de afwas en zij zat heerlijk te tekenen. Met potloden kan dit echt niet.

@ Inge Gewone potloden, en ze houd ze ook goed vast alleen ze wil er niet mee tekenen.

Groetjes,

Michèle

een pen is dikker, misschien zit het hem daar in,
daarom zou ik toch die extra dikke proberen,
ze kosten 3,99 hier in de speelgoedwinkel,
zou het gewoon proberen, baat het niet schaad het niet toch?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker