Hallo daar was ik weer. Ondertussen heb ik mijn naam laten aanpassen. Geeft even een beetje meer prive.
Een tijd terug heb ik ook een Topic geplaats. Ik heb het PCO syndroom en we zijn ondertussen bezig voor een tweede kindje.
Dik twee maanden terug ben ik voor het eerst weer naar het ziekenhuis geweest. Daar is een maand lang mijn cyclus gevolgd. Geen eitje. Mijn gyn heeft toen voor gesteld om met clomid te beginnen.
De eerste kuur was heftig. Na 2 dagen (na het beginnen van slikken) vlogen de hormonen me door me lijf. Kon niks of niemand om me heen hebben.
Ik kon er niks aan doen, ging vanzelf. Mijn hoofd wilde wel “normaal” doen. Maar de hormonen gingen hun eigen gang.
Maar goed, op de 10de dag naar het zhuis. Niks, twee dagen later weer heen. En ja hoor een eitje. Weer twee dagen later weer heen en goed nieuws…gegroeid.
Het “klus” moment was aangekomen.
Helaas werd ik 14 dagen na mijn eisprong ongi. Erg jammer, maar klaar. Ik mocht er ook niet van uit gaan dat het direct raak zou zijn.
Op naar hormoon kuur 2. Hier had ik helemaal geen last van. Voelde me super fit. Was bijna teleurgesteld. Dacht deze werkt dus niet.
Op de 10de dag weer naar het zhuis. Niks. Twee dagen later weer. En toch een groeiend eitje. Ik was helemaal blij. Kon wel huilen. Twee dagen later weer heen. En hij groeide nog steeds. Wel iets langzamer dan de vorige. Die ging super snel.
Deze groeide mooi rustig 2 mm per dag. Dus nadat ik twee dagen later weer was geweest stond mijn eitje op het punt van springen.
Nou zei de gyn…dan weet ik wel wat jullie vanavond doen. hihi. Heb een hele lieve man.
Dus met dat bericht naar huis. Wij op bed…vallen we niet in slaap.
Om 6 uur werd ik wakker van de wekker van mijn vriend. Ow wat voel je je dan K*
Aan de afscheiding kon ik zien dat mijn eitje was gesprongen. Dus uitraard die avond aan de klus en twee dagen later nog een keer. Het zekere voor het onzekere zou mijn vriend wel zeggen.
Ondertussen is het een dikke week na mijn eisprong en ik voel me anders. Moe en heb buikpijn. De laatste dagen zeurt he soms iets overdag, maar vooral s’avonds.
Bij mijn eerste had ik vooral s’nachts heftige buikpijn.
Dus zou het dan toch deze keer raak zijn. Onbewust ben ik er de hele dag mee bezig.
Aankomend weekend is het 14 dagen na mijn eisprong. Dus dan zou ik of ongi moeten worden of ik kan de maandags een test doen.
Wederom zo spannend.
Nou ja, wilde dit verhaal met jullie delen. Zijn er meer vrouwen die na de eisprong buikpijn hebben gehad?? Hadden jullie dit ook bijna de hele dag.
En wat zou het betekenen. Wel of niet zwanger.
Gr Pjuk