Wel of niet zo vaak laten plassen

Dion plast al een tijdje op het potje of op de wc. Helemaal super maar soms maakt meneer er een spelletje van.
Hij gaat dan plassen en dan moet hij gelijk daarna nog 3 a 4 keer plassen. Naar mijn idee doet hij het om mij uit te dagen, tijd te rekken of ja zeg het maar. Tuurlijk wil ik graag dat hij zindelijk wordt maar ik laat geen loopje met me nemen tenminste dit idee heb ik nu. Moet ik tegen hem zeggen nou Dion nu is het klaar of hem gewoon zijn gang laten gaan?
Oh ja de meeste keren geeft hij het niet zelf aan maar als Marijn gaat plassen of ik noem het woord plassen moet hij ook plassen. Soms geeft hij het ook wel zelf aan.
Poepen geeft hij zeker al 3/4 jaar aan maar doet hij in de luier omdat hij het moeilijk kwijt kan. Hij zegt dan ook altijd “niet kijken” terwijl hij gewoon voor je neus staat haha grapjas.

Fabienne is overdag zindelijk, 's-nachts bijna maar hoe vaak ik niet naar de toilet moet omdat mevrouw weeeeeeeeer moet plassen? Ontlasting is ook wel zo’n 4x per dag … Ik word er af en toe niet goed van! Ik negeer het soms maar dan zegt ze even later toch dat ze moet plassen en dan gaan we. Over het algemeen doet ze wel wat al is het maar een beetje, blijkbaar heeft ze moeite het op te houden???

En ja als ze moet poepen moet ik altijd “vedde weg mama”…

Ik zou er gewoon in meegaan, word vanzelf minder. Was bij Dylano ook en nu is de lol eraf.

Liefs Michelle

Hier een dame binnen een week zindelijk! En binnen een week ook dat ze zichzelf red… licht laat ik branden, opstapje staat klaar, wcbrilletje laat ik liggen, wc papier red ze zichzelf mee… en ze geeft zelf aan wanneer ze moet!
Doet ze dit niet dan hou ik 1x per uur aan, en dan gaat het ook goed!
Maar soms ook is ze net terug en moet ze weer, dan mag ze ook gaan! Ze moeten het tenslotte ook nog onder controle krijgen he?

Manderijn

herkenbaar haha! weet je wat mijn ervaring is? de lol is er op den duur vanaf! dus dan gaat dat spelletje niet meer voor hun op… tenminste zo was het hier. nu heeft rico dat soms nog wel bij een vreemde wc. (gisteren b.v. bij de dokter moest hij 2 keer achter elkaar, maar het gaat hem dan vooral om te kijken daar en zn handen voor de 2e keer te wassen) maar ik herken het want rico had dat in het begin echt heel irritant vaak. dus: continue: NOG EEN KEER NOG EEN KEER ETCCCCCCCC…
dan dacht ik: zucht… wanneer houdt dit op

Ohhh nou daar moet ik echt niet aan denken. J doet het idd ook zelf, maar Dion is natuurlijk niet zo oud! Moeilijk zeg! Ik word alleen af en toe geroepen als ik moet helpen met billen afvegen bij het poepen, soms vind ze dat moeilijk en mevrouw is nogal proper op zichzelf, als er maar 1 druppel plas in d’r onderbroek zit hebben we al een hele verkleedparty! pffff! Ik wil je iig succes wensen, ik persoonlijk zou er geen geduld voor hebben, maar ja je moet wat he!

Hier ook gehad maar dat is inmiddels over. Het is heel vervelend en tijdrovend maar het gaat echt vanzelf over. Rens heeft het nu ook nog wel bij vreemden maar thuis niet meer. Overigens kwam het hier ook wel voor dat hij dus echt 3 keer achter elkaar moest plassen omdat hij nog niet goed aanvoelde dat hij echt goed moest uitplassen. Met peopen hier nooit geen problemen gehad dat ging gelijk goed op de wc. Neem aan dat dat vanzelf komt. hij is natuurlijk ook nog best wel jong. Super dus dat hij wel op de wc plast al.

Groetjes Ramona

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk ook dat ik hem maar gewoon moet laten gaan en dat de lol er vanzelf vanaf gaat. Persoonlijk denk ik dat het nog heel lang duurt voordat hij zindelijk is want als hij zonder luier loopt geeft hij het niet aan dat hij moet plassen. Laatst liep hij een half uur in zijn pyama broek en heeft toen 2 keer geplast. Waarschijnlijk plast hij ook nog niet goed uit. En ja dan is het misschien wel logisch dat hij vaker wil maar 3 keer achter elkaar in 5 minuten???

Ja drie keer in 5 minuten is veel, klinkt me wel heel bekend in de oren. Hier is Rens er op koninginnedag uit zichzelf mee begonnen 6 dagen later ben ik bevallen vond het echt wel heel pittig hoor. maar het heeft dus wel z’n interesse op het moment dus ik zou hem wel lekker laten gaan. Wie weet hoe snel hij gaat.

Groetjes Ramona

Hij is er zeker mee bezig en eigenlijk ben ik er van overtuigd dat als ik er echt mee bezig hij zo zindelijk is maar meneer is behoorlijk eigenzinnig en geen zin is geen zin haha. En ja hij is net 2 jaar dus wil ik het zeker niet forceren of verpesten dat hij straks helemaal niet meer wil.

Precies gewoon lekker soepel mee omgaan dus dan komt het vanzelf goed. Wat hier goed hielp was om het echt leuk te maken. Samen het plasje uitzwaaien bv en een dikke high five. En vooral niet boos worden als het mislukt, heb ik een keer gedaan omdat Rens naar mijn idee expres in z’n broek stond te poepen, heb ik geweten want een hele tijd was hij bij elk ongelukje bang dat ik boos was.
Maar ik dacht dat mijn zoontje jong was, die van jou is wel erg vlot voor een jongetje.
Wat hier trouwens ook hielp om het goed uitplassen te bevorderen is om hem een boekje in handen te geven op de wc, zo zat hij lekker op z’n gemak.

Groetjes Ramona

Ja een boekje zal ook wel een goed idee zijn. Hij vindt boekjes heel leuk en dan leg ik in de wc gewoon een klein boekje neer zodat hij gelijk voor het grijpen ligt.

quote:
Wat hier trouwens ook hielp om het goed uitplassen te bevorderen is om hem een boekje in handen te geven op de wc, zo zat hij lekker op z'n gemak.

Groetjes Ramona

Haha, dus zo worden die mannen gemaakt die als ze volwassen zijn met een krantje naar de wc gaan en dan een half uur wegblijven

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Mriek
indd

Liefs Michelle

Haha ja ik dacht ook al toen ik het opschreef, zul je zien dat hij over 10 jaar met de autoweek naar de wc gaat. Ik ben er binnen een minuut weer weg maar mijn man kan er ook zo een half uur zitten. Nu ik ken wel andere leukere plekken om een boekje te lezen

Rens zit inmiddels net als zijn pa met de donald duck op de wc. Ben ik ff blij dat ik nu een tweede toilet heb boven.

Groetjes Ramona