Wel of niet weg gaan

Morgan eet op het moment heel slecht. Mede oorzaak naast uit proberen is dat ze steeds heel moe is. Merendeel door het weer. Ze drinkt wel veel, ook melkflessen gaan er weer beter in. Dus ik bied haar wat meer melk in nu want ik kom niet verder dan halve potjes en halve boterhammen. Ik moet zeggen dat frustreert best al probeer ik het te negeren en het eten weg te zetten als ze gaat klieren. Maar ja je ziet ze toch liever eten.

Maar goed ze wil ook niet de hele dag slapen ook al is ze wel de hele dag moe. Als ze slaapt zoals net slaapt ze ook meteen 2 uur en ze is verder op zich best vrolijk alleen het eten is een drama.

Nu wil Mervin morgen naar een recreatiegebied gaan. Het liefst op de fiets en dan de buggy mee en een klein tentje. En dan broodjes mee en zo. Allemaal heel gezellig, maar ik vraag hoe dan met slapen. Komt wel goed. Ja als ze heel moe is slaapt ze een uurtje in de wagen maar meer niet. Ik ga expres ook niet zwemmen vandaag met haar om haar zoveel mogelijk rust te geven. Misschien zo even naar de kinderboerderij om de hoek, maar meer ook niet. Maar moeten we morgen dan wel of niet gaan. Op zich is het heel leuk voor der, maar ik zit dan weer van wat als ze weer niet eet omdat ze te moe is of zo. Aan de andere kant ik pluk der net na 2 uur slaap uit bed maar het is nog kloten met de brood. Met ham wilde ze totaal niet alsof ik haar brood met arcenicum voor zette. Dus is het nou vermoeidheid of uitproberen of beide en gewoon gaan morgen? Op het kdv eet ze wel goed.

Groetjes,

Michèle

als ze op het kdv wel goed eet lijkt het idd alsof ze aan het uitproberen is.
Rico is al best vroeg begonnen met uitproberen en ik heb ook zoiets van: dan niet (ook al frustreert het inderdaad) en zet het gewoon weg op den duur at hij wel weer normaal (zal ook wel met sprongetje te maken hebben) gewoon volhouden met aanbieden en niet eten 5 min later nog es proberen weer niet eten pech gehad.
ze merkt gauw genoeg dat jij niet met je laat sollen, maargoed het doorzettingsvermogen van een baby is dan ook ontzettend groot.
vaak laten ze aan andere mensen wel zien dan dat ze het goed kunnen en proberen ze het vaakst uit bij mama (papa helpt hier zo nu en dan wel)
bij oma eet hij ook gewoon normaal en dan kan ie me ook echt zo aankijken van: haha!

Wat betreft daarheen gaan, ik zou gewoon gaan meid, inderdaad wat je zegt, het is voor haar ook het einde om lekker op de fiets ertussen uit te gaan.
als ze moe is slaapt ze wel in dr buggy en zal ze ook wel eerder wakker zijn, opzich niet erg het is maar voor een dag. zal ze misschien de dag erna wat vermoeider zijn en dat inhalen.
ook daar gewoon aanbieden het zal er daar echt niet minder goed op gaan dan thuis dus in feite maakt het niets uit. ze moet er toch ook aan wennen dat ze soms niet zoveel kan slapen als ze normaal doet. en als ze de dag erna het weer in kan halen komt dat best goed. hetzelfde als met ziek zijn geld nu dus ook: vocht is het belangrijkste. en als ze haar flesjes goed leegdrinkt zie ik verder geen probleem, het is denk ik iets wat gewoon doorbroken moet worden, en dat is iets wat ze toch zelf zal moeten doen. ze zit nu nog in een sprong he? wacht daarna af, met de warmte hebben baby’s zoiezo vaak moeite met eten. de komende dagen is het wat frisser dus misschien helpt dat ook wel
veel plezier als je gaat, maar ik zou zeker gaan!

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Ik sluit me bij Inge aan, lekker gaan! Ze zal daar niet slechter eten dan thuis en als ze moe is, slaapt ze ook daar echt wel. Ik neem aan dat dat tentje dan voor Morgan is ofzo, om in te slapen? Hoe dan ook, gaan. Laat je niet piepelen door jullie kleine diva, die redt zich prima. Je zult zien dat ze het zo naar d’r zin gaat hebben dat je niet snapt waarom je ooit hebt getwijfeld…

Maar ook voor dit geldt: alleen gaan als je gevoel dat ondersteunt. Want anders ben je gestresst en zal Morgan ook geen happy camper zijn omdat ze dat oppikt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oooo, alsof ik Eva voor me heb! Eten is hier ook kloten. Net was het brood uit mijn hand slaan, rotzooien met de smeerworst, alles uitspugen of uit haar mond laten vallen.Ik was het zo zat, dat ik haar op haar kop gaf en alles heb weggezet. Dan niet! Drinken betekent hier 60cc i.p.v. 150. Ze heeft minder trek of ze probeert ons uit. Nou, dan ben ik er snel klaar mee en dan eet/drinkt ze gewoon NIET. Slapen wist je al, dat ze dan opeens wakker wordt en de dramaqueen uithangt. Net ook met aankleden. Haar broek bleek veel te groot nog en die deed ik maar weer uit. Janken! En ze bleeeeeeef aan het brullen, gewoon uit ergernis. Nu heeft ze geen broek aan. Tot we boodschappen gaan doen. Het is hier ook snel moe en tegelijk wat zeuren en slecht eten. Leeftijd in combi met het weer.

Ik zou lekker gaan morgen. Is voor iedereen ontspannend en dat is alleen maar goed. Zodra het wat koeler wordt, denk ik dat de kindjes wel weer beter gaan eten en wat minder dramatisch doen. Dan slaapt ze maar wat minder toch? Hebben jij en Mervin ook een leuke dag!

En Eva eet ook goed op het kdv en slapen doet ze ook goed. Ze is ons aan het testen! Ik ga best even mee in haar spel,maar niet te lang.

Groetjes Rainbow, trotse mama

gewoon lekker gaan! zoals je al zegt het is uitproberen!
En dat volldig negeren! als ze goed drinkt komt ze niks te kort.
Als e cht honger heet gaat ze wel ten hoor!
Ik zou eker voor het slechte eten niet thuis blijven!
Lekker gaan genieten even!

groetjes gytha

Ik heb net even in oei ik groei zitten kijken en ja hoor 44 weken. Precies in de donderwolk periode. Ze is inderdaad naar de 11 maanden sprong aan het gaan. Ze hang ook echt aan me als een aapje aan zijn moeder. Net even naar de kinderboerderij wat ze echt het einde vind. Ze wordt op het moment hysterisch van blijdschap als ze beesten en andere kinderen ziet. Dus even op de geitenheuvel gezeten in de schaduw met de geiten en dan klimt ze zowat in me. Ze klampt zich aan me vast alsof ze bang is dat ik haar in de steek laat. En kusjes echt ik wordt doodgezoend door der. Ze is ook overdreven lief tegen me. Echt dat ik het over het hoofd zag, maar ja ik dacht dat hij later was. En dan met het warme weer.

Maar goed jullie hebben me wel overtuigd en we gaan morgen ook gewoon. Ze heeft vandaag veel rust en maandag is pappadag dus ook weer rust dan moet morgen gewoon kunnen. Gelukkig slaapt ze wel heel goed en drinkt ze ook goed dus das een zorg minder. En dan bied ik haar gewoon tussendoor 100 cc melk extra aan weet ik ook zeker dat ze haar voedingsstoffen binnen krijgt. Hoop alleen niet dat ze te veel afvalt want ik ben best verknocht aan die spekkies

Groetjes,

Michèle

Hoi,

A. Ik zou gewoon gaan. laat er in d’r buggy slapen of leg haar in het tentje en ga er lekker met boekje naast liggen.
En gaat het niet wordt ze te moe tja dan is het jammer voor papa en mama kan je alsnog naar huis gaan.

B. Vreemde opgen dwingen ook al zijn het de bekende opgen van het kdv het zijn niet haar ouders. Dus ja ze is je gewoon aan het uitproberen. Onze dochter eet ook veel gemakkelijker en zonder zeuren beter bij de oppas en oma. Daar is ze ook omringt door andere kindjes en dat doet hem ook. Ze willen niet onderdoen voor een ander. En hoe jong jou dochter ook is op deze leeftijd begint dat al.

Het zijn kleine monsters hoor. Ze weten precies bij wie ze het moeten doen. Ouders zijn meer emotioneel verbonden met hun dan de leidsters van het kdv en dat weten die moppie’s donders goed. En je moet een sterke emotionele band hebben met iemand wil iemand over stag gaan. En in dit geval ben jij de pineut.

Laat haar niet de baas zijn en kinderen tot 4 jaar geven zelf aan wanneer ze honger hebben en wanneer niet. Ik bedoel dat regeld het lichaam zelf. Als ze echt tekort komt dan zal ze vanzelf weer gaan eten. Tenzij ze echt ziek zijn dan moet je soms dwingen. Dus laat er maar even lekker aanmorrelen thuis. Ze eet op het kdv goed dus ze eet niet de hele week slecht zeg maar.

groetjes

lon106

Heel veel plezier morgen michèle even lekker ontspannen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Doe ik ook, misschien krijg ik ook nog wel kleur

Groetjes,

Michèle

Hoop het voor je maar volgens mij ben je net zo’n bleekscheet als ikke

Liefs Michelle

Fijne dag morgen Michele!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

WOW Precies Emma!!
Hier gaat het precies zo! meer slapen, monder eten en eindeloos knuffelen (lekker plakkerig) Ik maak me niet heel druk om het eten, als ze maar genoeg drinkt. Ik bied Emma wat vaker fruit en yoghurt aan, is lekker fris en dat eet ze wel. En een smoothie (schrijf je dat zo?) gaat er hier ook goed in.

Succes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Heel veel plezier morgen Michele, doe Morgan maar een dikke knuffel van Rico en mij
en wat vervelend die donderwolk (ik snap je haha wij zijn op vakantie tijdens donderwolk fase, heb ik weer de dag dat we gaan begint die donderwolk en de dag dat we gaan is die wolk weer weg tjonge zeg)

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oh lekker Inge ach misschien heeft ie zo veel lol dat ie uitgesteld of vergeten wordt.

Enne Morgan ligt nu te slapen. Eindelijk. Ze was moe maar wilde niet slapen, pappa heeft haar even streng toegesproken. Maar goed wij gaan zo de spullen bij elkaar pakken en dan als ze wakker is gaan we.

Groetjes,

Michèle

Gezellig Michele, maar er een leuke dag van. Het weer blijft volgens mij wel goed.

En wat betreft eten van Morgan…ik hoor echt veel mensen om me heen (en dit geldt voor Dani ook) dat hun kindjes toch minder eten en meer willen drinken. Heeft zeker met die warmte te maken en als ze ook nog rond sprong zit…dubbel feest.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier werd het brood daarnet ook weer weggesmeten. Ze hoeft het gewoon echt niet. Ook de fles gaat slecht op. Al dagen. En je weet hoe graag Eva normaal eet! Net als Morgan eigenlijk. Maar zij zit dus ook recht in die sprong en dan nog de hitte…Pfff. Hopelijk hebben jullie het gezellig nu! Laat je weten hoe het ging?

Groetjes Rainbow, trotse mama

We zijn weer terug en het was geslaagd. We waren er om half twaalf. Meteen morgan der brood gegeven dat er echt in ging als zoete koek, alle twee wel te verstaan. Dus ze zal trek gehad hebben, ook was ze natuurlijk aan het rondkruipen en dartelen dus alles was zo ie zo al goed natuurlijk. Alleen wat denk je. Muts viel op der bips en bleef zitten. Ze zit zelfstandig rechtop. Het is ook echt de ene dag niet en de andere dag wel. Ook heeft ze meerdere keren af een paar tellen losgestaan. Echt lang leven de sprongen. Maar goed op een gegeven moment in het tentje gelegd in een heel dunne slaapzak en verder niks, maar ze kroop er steeds uit. Ook ernaast liggen lukte niet, dan werden we beklommen. Dus om half twee zijn we weer naar huis gegaan. Morgan is op de fiets in slaap gevallen. Ze zat bij pappa dus die heeft 1 arm opgeofferd en daar lag me met haar hoofd op en zo zijn we naar huis gereden. Thuis meteen in der bed gelegd en ze was meteen weer vertrokken. Dus we hebben het leuk gehad en ze ligt nu in der bed nog te slapen dus iedereen blij enne pappa en mamma heel trots natuurlijk weer.

Groetjes,

Michèle

Helemaal super!! You Go Morgan!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hahaha op de fiets in slaap gevallen, wat een scheetje!
heeft ze van de diertjes genoten?
fijn dat het allemaal zo goed is gegaan meid, en dat ze nu zo mooi kan zitten is helemaal perfect, dat maakt alles weer goed he de afgelopen dagen dat het minder ging. het wordt hier trouwens wat donker nu, waarschijnlijk toch onweer zometeen, hebben jullie goed weer gehad daarzo??

Nee we zijn naar de plas gegaan gister ben ik al 2 ker bij ons naarde kinderboerderij geweest. De boerderij daar doen we wel een andere keer.

En ja dat maakt zeker veel goed. Ze slaapt trouwens nog. Wij gaan even snel eten en dan maak ik haar wakker. Ze zal er vanavond misschien iets later inliggen dan maar goed das niet anders dan.

Groetjes,

Michèle