Wel of niet slim om nu te zwemmen in rico's geval?

de titel zegt het al, voor degene die rico’s verhaal gevolgt hebben heb ik even een nieuw advies nodig.
we zijn uitgenodigd om vrijdag te gaan zwemmen in een groot zwemparadijs alleen… ik wil natuurlijk graag met rico mee maar ivm zn gedoe twijfel ik of het wel zo verstandig is…

Phoe, moeilijk inderdaad. Enerzijds kan het een hele fijne afleiding voor jullie zijn, anderzijds, je weet nog steeds niet wat er met hem aan de hand is en of zwemwater op wat voor manier dan ook schadelijk kan zijn.

Ik zou niet weten wat wijsheid is op dit moment.

Groetekes, Sje

ja ik dacht ook al van ik bel gewoon de huisarts op maar toen dacht ik weer, pfff doktoren ik walg van ze
ja i know lekker dubbel
ik vertel zo in mn andere topic hoe het gesprek met het cb enzo was…
enne… idd het zwemwater daar ging het bij mij juist over al die bacterieen die daar wemelen…
en dr zit m idd al wat dwars.
ergens voelt het niet goed maar misschien dat het geen kwaad kan… en moet ik hoe dan ook de dokter bellen voor advies

Mijn mening niet doen. Je weet niet of hij nog last van zijn oren heeft denk ik en als er dan weer extra veel water in komt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou het ook niet doen…ook al lijken zijn oren in orde. Door het al eerder genoemde temperatuursverschil kan hij toch weer last van zijn oren krijgen, ook al zou je hem een mutsje ofzo op doen die zijn oren buiten bedekken na het zwemmen. De ‘kou’ komt helaas via zijn neusje ook bij zijn oren (je weet wel, die buis van eustachius). Dit was bij mij de reden dat ik niet meer in een binnenbad mocht zwemmen als het buiten kouder was dan binnen… (en dat heb ik geweten met zwangerschapszwemmen in de winter…)

Helaas meis, maar ik dacht meteen: niet doen! Rico heeft al last van zijn oren en dan werkt zwemmen niet aan een snel herstel. Bij kindjes blijft er vaak water achter in de oren en daar kan Rico ook last van krijgen. Plus inderdaad de temperatuurverschillen, de drukte in zo’n paradijs etc. Hij is gewoon op dit moment niet de oude Rico en ik zou dus even wachten, hoe jammer ook. Even lekker rustig aan doen tot hij echt weer in orde is. Rico zijn zwemavonturen komen echt wel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nee inge ook ik zou het niet doen als ik jouw was.
Zou met dat soort dingen wachten tot hij opgeknapt is, zeker met de temp-verschil en de evt bacterieen.

Gr Patries

Toen Nick zijn oren ontstoken had kreeg ik het advies van de ha om niet te gaan zwemmen. Ik zou dus zeggen niet doen…

Groetjes Bianca

hmm nee dan hou ik m gewoon thuis.
ook aan het temp verschil dacht ik niet zo zeer. ik dacht echt alleen puur aan de bacterieen die er wemelen. als er al een bacteriele infectie zit en er komen weer vreemde nieuwe bacterieen bij zal dat hoe dan ook geen goed doen voor zijn herstel, ook al zou het vocht weg zijn achter zn oor of de (eventuele) ontsteking. dan nog ivm zijn koorts en de bacterieeen… ik twijfelde al enorm en nu weet ik het zeker. Het gaat hem niet worden.