Wel of niet met 2 jaar naar de psz?

Ik zit even met een dilemma…
ik heb vandaat de peuterspeelzaal gesproken en wij mogen rico alvast inschrijven zodat hij met 2 jaar bij hun terecht kan.

het punt is dat het 2 dagdelen zijn. 1 x s’ochtends (geen probleem) en 1 x s’middags.
Die middag vind ik lastig. het kan niet 2 x in de ochtend.
Rico heeft namelijk nog een middagslaapje en dat doen ze niet bij een PSZ.
Ze zeiden toen ik dat aangaf dat veel moeders hun kind die dagen dan van half 11 tot half 11 nog op bed gingen leggen. Maarja dan is rico helemaal niet moe dus wat heeft dat voor zin dan.
Ze zeiden ook dat veel kindjes gewoon aan het einde van de dag doodmoe waren dan.
en thuis meteen in slaap vielen.
nou dat vind ik ook weer niet de bedoeling eigenlijk.
de andere optie was om gewoon te wachten totdat hij geen middagslaapje meer heeft.
maargoed als ik hem pas DAARNA inschrijf kan ie er dadelijk pas met 3 of 3.5 jaar terecht en met 4 kan ie al naar de kleuterschool.
ik vind het dus een moeilijke keuze over wat te doen.
Papa zei ook al dat hier goed over nagedacht moest worden…
maar goed ik kom er dus niet uit. en wilde wat meningen van andere mama’s horen

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Tja dat is lastig. Hier is dat idem dito ook 2 dagdelen, een keer smorgens en een keer smiddags. Daarom maken wij de keuze het vanaf 3 jaar te doen. Ik geloof nl zeker dat Jurian tot die tijd nog wel zijn middag slaap nodig heeft, en ik heb er geen zin in om zijn hele ritme door de war te gooien.

Succes met je keuze!

En het moet 2 dagdelen zijn?? Anders zou ik voorlopig alleen de ochtend nemen en later de middag erbij.

Groetjes,

Michèle

ja zover ik begreep wel, maar zal het nog is navragen.
want dat was dus de enigste vraag die ik niet gesteld had, en die vond ik eigenlijk wel het belangrijkste ik hing al op en ik zei meteen: shit! ik moest dat vragen en ik vergeet het,
ik vergeet wel meer de laatste dagen haha

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hmm op de PSZ waar ik de meiden gisteren voor het eerst naar toe gebracht heb kunnen de kinderen alleen in de ochtend terecht. Misschien dat er nog een andere PSZ is bij jou in de buurt? Even bellen en vragen of zij er voor kunnen zorgen dat Rico 2 ochtenden naar de PSZ kan

En met 3jaar pas gaan ivm de middaguren…mijn dochters worden in maart 3jaar en slapen smiddags nog hoor, dat hebben ze gewoon nodig, dus zou daar zeker niet op gokken.

Ik zou het wel doen Inge, daar went hij snel genoeg aan 1 keer in de week geen middagslaapje.
Madelon sliep met der 2 jaar trouwens helemaal niet meer 's middags dus dat kan ook nog hè
Dylano kon ook met zijn 2 maar ik heb besloten dat hij gaat per 1 januari 2011 dan is hij 2 jaar en 3 maanden.
Hier is het 3 dagdelen en alle 's morgens.
Hier zijn alle pzs 's morgens

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ik zou het inderdaad ook gewoon doen.
Enne… als jullie allemaal al ingeschreven hebben ga ik ook even kijken, want anders zijn we straks te laat…
Hebben jullie gewoon gebeld oid?

Liefs, Anne

Ik heb eerst gemaild en toen kreeg ik papieren thuisgestuurd. De school ken ik al dus daar hoefde ik niet naar toe om te kijken of het beviel
Je kan ook bellen om een afspraak te maken om te komen kijken of hij je bevalt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik zou het wel doen Inge. Is toch wel goed voor de ontwikkeling denk ik. Wat de andere ook al zeggen misschien even kijken of er nog een ander in de buurt zit.

Liefs

Ik zou het ook doen als ik jou was!
Wat hier al gezegd werd: hij went er ook wel aan hoor …
En als je die dag dat hij smiddags na de PSZ moet elke week hetzelfde doet, dan herkent hij op een gegeven moment dat hij smiddags daarheen gaat, en dus van te voren nog een dutje moet doen!
Als hij 2 is, is hij natuurlijk alweer wat verder in het begrijpen van dingetjes.
En als voorbereiding op de basisschool is het juist alleen maar goed lykt me?!

Ik heb zelf in een peuter/kleuterklas stage gelopen & merkte zo duideiljk het verschil in kindjes die wel & niet waren voorbereid door een kdv of psz , dat ik al vanaf me zwangerschap wist dat ik wilde dat me kindje dat mee kreeg.
Ze kunnen zich zoveel makkelijker aanpassen & thuis voelen in groepjes enzo.
Dus alleen daarvoor zou k het al over hebben om hem dan die ene middag ook te brengen …

En je kan toch altijd inschrijven?
Je zit toch verlopig nog nergens aan vást?!
Kan je op je gemak ff verder kyken, maar dan kan hij daar in iedergeval terecht als je nix anders vind?

Nayaro - Danil / 14 September 2008

Gewijzigd door - Preciousbaby op 03 Feb 2010 22:55:41

Met dat probleem zat ik dus ook toen met Justin
Justin ging woensdagochtend en vrijdagmiddag
En dan nog donderdagochtend maar dit was een extra dagdeel
Ik wilde eerst niet echt hoor maar ben blij dat ik hem naar de speelzaal heb gedaan
Hij vond het heerlijk om te spelen daar
Alles is nieuw
JA goed het afscheid is de eerste paar keer wel wat minder
Maar dat komt ook wel goed
Heel veel succes met jullie beslissing

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin