Hoi,
Zit met nog een probleem. Sinds ze bij mijn dochter d’r amandelen hebben geknipt is ze een stuk rustiger gaan slapen s’nachts en wordt ze s’morgens niet meer moe wakker en hijgt ze niet meer de hele dag door. Dat is een hele ervaring voor mij en voor mijn dochter. Nu wilde ze ineens niet meer s’midsags slapen daar hadden de artsen al voor gewaarschuwd want ze heeft nu meer energie. Alleen op de dagen dat ze naar school gaat (3 dagen) gaat ze wel naar bed en dan slaapt ze zonder problemen zo een 1,5 uur weg.
Maar nu komt het de eerste drie weken ging het goed niet slapen in de middag en was ze lekker moe 9 niet vervelend) aan het einde van de dag.
Maar nu hangt ze erom. Ze is nu aan het einde van z’n dag moe en wordt ze behoorlijk hiepper de piep en dat is niet geweldig met eten en met andere dingen. Maar als we haar dwingen te slapen heeft ze eerst van 13.30 tot 14.30 een party in d’r bed en dan valt ze alsnog in slaap. Omdat we haar sávonds weer op tijd op bed willen hebben maken we haar dan na een uur wakker en is ze niet te genieten niets is meer goed.
Mijn vraag wat zouden jullie doen laten slapen en haar zelf laten wakker worden of haar laten slapen en wakker maken of haar toch ophouden. En hopen dat dit voor even een fase is waar ze doorheen moet.
We zitten zo te twijfelen dat we er niet meer uitkomen en graag de meningen van anderen horen.
HEt is voor haar erg belangrijk dat we een goed ritme vinden waarin duidelijk is waneer wel wat en niet moet wat slapen betrefd.
Ik snap ook dat het een beetje een persoonlijk keuze is maar hoor toch graag wat jullie zouden doen in z’n situatie of wat jullie hebben gedaan.
groetjes
lon106