Laten jullie, jullie kindjes plassen voordat je zelf gaat slapen? Gaat dus om kindjes die zonder luier slapen.
Liefs Michelle
Laten jullie, jullie kindjes plassen voordat je zelf gaat slapen? Gaat dus om kindjes die zonder luier slapen.
Liefs Michelle
Wij hebben het nooit gedaan. Gewoon plassen voordat ze zelf naar bed gaan en klaar. Wel zorgen dat je niet heel veel meer te drinken geeft voor het naar bed gaan.
Groetekes, Sje
Wij hebben het met de oudste wel gedaan, maar helaas zonder succes
Denk achteraf dat dat het alleen maar lastiger maakt.
Omdat je je kindje half slapend op de wc of potje zet, leert hij niet zelf wakker te worden van een volle blaas…
Gewoon zoals Sje zegt, voor het slapen laten plassen. Is de luier 'smorgens meestal droog is hij er aan toe om zonder luier te gaan slapen.
Je kunt dan bijv. nog een potje naast het bed zetten, zodat hij niet helemaal naar de wc hoeft als ie voelt dat hij moet plassen. Dat heeft hier een hele tijd wel geholpen.
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
Ik heb het bij madelon ook nooit gedaan volgens mij, jee die dingen vergeet je echt als ze al 21 zijn
Hij heeft al een week een droge luier (luierbroekje) en word indd zelf wakker als hij moet plassen en gaat dan netjes naar de wc,
We wonen op een flat dus daar is hij zo, en op een potje plast hij niet, wil ook de verkleiner al niet meer en het opstapje ook niet, net zo eigenwijs als zijn grote zus, die deed het ook alleen net als wij
Liefs Michelle
Aaron kon het altijd heel de nacht ophouden maar de laaste dikke week komt ie snachts steeds 1x om te roepen “ik moet plassen”!!!
Ik ga naar hem toe en hij heeft een potje naast zijn bed staan dus hoeft de kamer nietaf.
Tja…hoefde ik maar 1x per nacht…ik moet zelf ook altijd zeker 2x eruit soms3-4x!
Dus ik vind het niet zo’n ramp.
Gr, danielle
Ik heb het met luna altijd gedaan en doe het nu nog steeds. Ze gaat op de automatische piloot mee en plast altijd, duikt er weer in en slaapt verder. Voordeel hier is dat ze dus s nachts niet meer komt.
Gr Patries
Maar ze is 6,5, ze kan toch 's nachts zelf het toilet wel regelen? Onze jongste is ook van die leeftijd en die regelt het 's nachts al lang zelf.
Of hebben jullie het toilet op een onhandige plek in huis zitten? Kan me namelijk wel voorstellen als je boven geen toilet hebt, dat je 's nachts liever met zo’n kleine mop mee naar beneden gaat.
Groetekes, Sje
Haha tja hier nog zo’n eigenwijsje. WCbril verkleiner hebben we niet lang gebruikt…
Potje gebruiken we alleen op haar kamer omdat we geen wc boven hebben. (daarom met de oudste ook lang potje boven gehad, geloof tot 4 jaar ofzo). Daarna regelde hij het zelf, ging met een zaklampje naar beneden als ie moest plassen
Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)
wij doen het ook bij de jongste, hij heeft nl. iedere nacht zijn hele bed NAT
dus hebben we dit toegepast, hij wordt van de week 4 en we gaan tegen uur of 11 nog ff met hem plassen.
Met de oudste hebben we dit nooit gedaan, die was vrijwel dag en nacht ineens zindelijk.
Maar die heeft eigenlijk nooit zijn bed nat gehad,
dus verschillend per kindje.
Succes!
@sje, als ik luna niet laat plassen dan plast ze zo van zich af s nachts.
Word daar absoluut ook niet wakker van. Ik vind het dan sneu voor haar, want zij vindt dat zelf ook absoluut niet prettig, en dan denk ik wat is het voor mij 'n moeite om haar om half 11 te laten plassen als het daarmee goed gaat.
Dan de bij, ik ken het zelf van huis uit ook niet anders dan dat mijn moeder dat ook bij mij deed enne… ik ga nu echt zelf s nachts plassen dus in mijn ogen gaat dat wel goed komen.
Gr Patries
Nee, zo bedoelde ik het niet. Je schreef dit “Ze gaat op de automatische piloot mee en plast altijd, duikt er weer in en slaapt verder. Voordeel hier is dat ze dus s nachts niet meer komt”.
Dus daaruit maakte ik op dat ze het 's nachts zelf niet kan regelen en dat jij daarvoor je bed uit moet als ze 's nachts nog moet plassen.
Groetekes, Sje
Eigenlijk regelt ze hetzelf ook niet s nachts omdat ze zo vast slaapt. Als ik haar niet laat plassen om half 11 geheid dat ze dan nat is s nachts. Ze slaapt zo onzettend vast dat ze het gewoon niet merkt en s morgens wakker word met het idee want volgens haar is ze dus AL 6.5jr dat ze gefaald heeft. Om dat dus de kop in te drukken want dat is dus absoluut niet de bedoeling doen wij het zo. Zij blij want ze kan het toch, en wij blij met een stralende dochter die het toch wel kan he Mam….
Gr Patries
Ah, op die manier. Dan heb je inderdaad groot gelijk dat je het zo aanpakt. En dan komt het op een gegeven moment vast wel helemaal goed.
Groetekes, Sje
Wij deden het in het begin wel voordat we zelf naar bed gingen! Zo vanaf 2,5 tot een aantal maanden geleden, nu kan ze het zelf snachts, dus dat is geen probleem! Ik vond het zelf fijner, omdat ze best klein is en dan 's nachts mij niet wakker hoeft te maken als iets eventueel niet lukte (pyjama opnieuw aandoen, doortrekken etc.) Nu is ze een flink stuk gegroeid, zo’n 1 meter is ze nu, dus het gaat een stuk beter, om het zelf te regelen!
Ik had dylano gisteravond toch een luierbroekje aan gedaan omdat hij wat diaree had en ik dat niet zo ag zitten
Hij werd om half 10 wakker omdat hij moest plassen en verder geslapen tot vanochtend 6 uur (normale tijd zucht) En zijn luierbroekje was nog keurig droog, dus vanavond en vanacht gaan we ervoor
En ga hem denk ik indd niet wakker maken.
Liefs Michelle
Hier laten we de jongens ook even plassen voordat we naar bed gaan. De oudste is bijna 5 en de jongste net 3.
Ja, Nora is nu een weekje ook s nachts zindelijk en wij doen het alsvolgt:
Voor het slapen gaan gaat ze gewoon naar de wc en als ik ga slapen ( tussen half elf en elf ongeveer) maak ik haar half wakker en gaat ze naast haar bed op het potje. Ze moet ALTIJD! Dan blijft ze droog tot s ochtends. Volgende stap is dat ze er zelf wakker van moet worden, maar voorlopig doen we het zo, en het werkt…
Succes!
Lfs
ter aanvulling, we hebben boven geen toilet, vandaar het potje en soms wordt ze zelf eerder wakker en is ze huilerig. Als ik dan vraag moet je plassen zegt ze ja, maar ze is dan te slaperig om al zelf acties te verbinden aan het ongemakkelijke gevoel. Ik ben al heel trots dat het op deze manier goed nu!